• Victoria88

    ont i höger sida av ryggen, vad kan det vara?

    Igår fick jag veta att jag är gravid igen, i v6. Äntligen! Efter två missfall så är man så klart såå glad men man vågar inte vara överlycklig förrän man har varit på ultraljud.
    Men till min fråga, jag har värk i höger sida av ryggen, typ vid njuren och neråt.
    Man är ju rädd att det ska leda till missfall igen.
    Är det någon som vet vad det kan vara? Som har gått igenom det och det har slutat bra?

  • Svar på tråden ont i höger sida av ryggen, vad kan det vara?
  • Anonym (L)
    Victoria88 skrev 2019-07-08 17:17:30 följande:

    Igår fick jag veta att jag är gravid igen, i v6. Äntligen! Efter två missfall så är man så klart såå glad men man vågar inte vara överlycklig förrän man har varit på ultraljud.
    Men till min fråga, jag har värk i höger sida av ryggen, typ vid njuren och neråt.
    Man är ju rädd att det ska leda till missfall igen.
    Är det någon som vet vad det kan vara? Som har gått igenom det och det har slutat bra?


    Grattis, håller tummarna för att det går vägen den här gången!
    Kan det vara urinvägsinfektion?
  • Victoria88
    Anonym (L) skrev 2019-07-08 17:19:39 följande:
    Grattis, håller tummarna för att det går vägen den här gången!
    Kan det vara urinvägsinfektion?
    Tack så mycket! Ja det gör vi verkligen!

    Kissar som vanligt och inget annat som skulle vara tecken på det.
    Ska på UL den 25 juli så ska fråga BM då om det.
  • Beccus
    Victoria88 skrev 2019-07-08 17:22:14 följande:

    Tack så mycket! Ja det gör vi verkligen!

    Kissar som vanligt och inget annat som skulle vara tecken på det.

    Ska på UL den 25 juli så ska fråga BM då om det.


    Jag kissar som vanligt och inga andra symtom än just ont i ryggen vid Uvi så ring vårdcentralen och kolla upp det.
  • Victoria88
    Beccus skrev 2019-07-08 17:30:28 följande:
    Jag kissar som vanligt och inga andra symtom än just ont i ryggen vid Uvi så ring vårdcentralen och kolla upp det.
    Jag brukar inte ha UVI. Men när jag har haft det så har det varit kissa ofta och att det svider.
    Men använde värmekudde nu och det hjälpte Glad
  • Anonym (L)

    Det kan ju absolut vara något annat än uvi, men många gravida har inte de klassiska symtomen och eftersom det kan gå väldigt illa att gå med uvi som gravid så kan det ju vara bra att kolla bara för att vara säker? När du ändå är orolig för missfall tänker jag...

  • Victoria88
    Anonym (L) skrev 2019-07-08 21:00:44 följande:

    Det kan ju absolut vara något annat än uvi, men många gravida har inte de klassiska symtomen och eftersom det kan gå väldigt illa att gå med uvi som gravid så kan det ju vara bra att kolla bara för att vara säker? När du ändå är orolig för missfall tänker jag...


    jo, det kan jag ju göra ändå såklartGlad
Svar på tråden ont i höger sida av ryggen, vad kan det vara?