• Anonym (usch för det där med sex på äldre dar)

    Ni som är en bra bit äldre där det börjat synas?

    Jag har själv passerat ung med råge. Men har ännu inte vant mig vid dessa sorgliga och tydliga förändringar, Har knappt ens orkat ha sex på flera år pga olika omständigheter. En av dem, att jag inte alls varit bekväm i min kropp och allt nytt som skett efter klimakteriet och smärtor med mycket infektioner som följd.

    Har nu hamnat i ett läge där jag förväntas ha sex eftersom gemensamt tycke har uppstått hos mig och mannen jag börjat träffa, som för övrigt är nästan två decennier yngre än mig.

    Något jag inte reflekterat så mycket över tidigare  eftersom jag då också var yngre, är det där med tyngkraften. Hur den påverkar huden och dess fasthet. Jag känner mig så förfärligt obekväm med att huden i princip följer med när han tar på mig. kan knappt slappna av. Den är inte längre fast på någon del av kroppen. Tycker det är så pinsamt och äckligt.

    Så tragiskt då jag ser riktigt bra ut emellanåt. Fräsch, ganska vältränad och relativt ungdomlig och får mycket uppvaktning av män. Men det kroppsliga förfallet har jag så svårt att vänja mig vid.

    Hur ska jag tänka?

    Tar tacksamt emot alla råd.

    Kommer den unga mannen att känna samma obehag som jag över min kropp? Min form är ganska fin och får ofta höra att jag är sexig med kläder på, men huden känns gammal.

  • Svar på tråden Ni som är en bra bit äldre där det börjat synas?
  • Anonym (usch för det där med sex på äldre dar)
    Anonym (guzz) skrev 2019-07-08 19:29:11 följande:

    Hur gammal är du?


    55
  • Anonym (40)

    Jag har också funderat över detta en del eftersom jag har en älskare i 20årsåldern på gång. Jag är bara 40 men har ju börjat märka en del i alla fall och fundera kring hur han kommer tänka kring det. Jag ser ju inte ut som 20 i kroppen längre. Och sedan blir man ju bara äldre också. 


    Jag ser hyfsat ung ut med kläder på så man tänker att kanske det blir lite falska förväntningar hos honom. Han är ju en extremt vältränad person dessutom med perfekt kropp. Så man blir lite nojig. Hur fin kropp har mannen du är med? Vissa yngre har ju inte heller perfekta kroppar och då är det enklare kanske. 

  • Anonym (Q54)

    Samma ålder. Dessutom en tjockis. Jävulskt obekväm i min kropp. Blivit ensam. Vill gärna ha en ny vän att träffa ibland. I ditt fall så tror jag att det bara är du som tänker. Skulle han inte gilla det han såg och kände så skulle han ju inte fortsätta träffa dig. Njut istället!

  • Anonym (usch för det där med sex på äldre dar)
    Sussicake skrev 2019-07-08 21:16:34 följande:

    Det är aldrig försent att börja använda lotion över hela kroppen. Fixar du ett platslakan kan du slå två flugor i en smäll och dränka in dig i markattans kallpressade kokosolja, så kan ni glida runt å mysa helt obehindrat samtidigt som huden får sitt.

    De här unga männen ska du inte tänka så noga vad de tycker, passa på å njut bara, din tid är dyrbar.


    Massagens dagar är förbi. Man får måna om sitt skinn så det inte åker av helt:)
    Skulle inte känna mig bekväm alls med sådant längre. Markattas kokosolja har jag i maten. Det tillhör mina unga dagar med såna experimentella utsvävningar.

    Får bli stearinljus och lite sensuella kläder med såna ungprinsar. Men du har så rätt. Tiden är inte för evigt! Ska unna mig det bästa.
  • Anonym (usch för det där med sex på äldre dar)
    Anonym (Q54) skrev 2019-07-08 20:46:37 följande:

    Samma ålder. Dessutom en tjockis. Jävulskt obekväm i min kropp. Blivit ensam. Vill gärna ha en ny vän att träffa ibland. I ditt fall så tror jag att det bara är du som tänker. Skulle han inte gilla det han såg och kände så skulle han ju inte fortsätta träffa dig. Njut istället!


    Tack. Nu har han ju inte sett mig än förutom med snygga kläder och fixad så det lär väl vara några överraskningsmoment kvar..

    Förstår din känsla även om jag inte är tjock. Spelar liksom ingen roll hur mycket man tränar när huden släppt taget.  Man mår iallafall bättre.

    Mitt tips är att köpa fina kläder som verkligen klär mig och hålla mig så fräsch jag kan. Det gör mig gladare och mer öppen mot människor. Har sett många fina människor med extrakilon som varit väldigt attraktiva kan jag berätta:) Men åldrandet är inget för klenisar!!
  • Anonym (usch för det där med sex på äldre dar)
    Anonym (40) skrev 2019-07-08 20:35:13 följande:

    Jag har också funderat över detta en del eftersom jag har en älskare i 20årsåldern på gång. Jag är bara 40 men har ju börjat märka en del i alla fall och fundera kring hur han kommer tänka kring det. Jag ser ju inte ut som 20 i kroppen längre. Och sedan blir man ju bara äldre också. 


    Jag ser hyfsat ung ut med kläder på så man tänker att kanske det blir lite falska förväntningar hos honom. Han är ju en extremt vältränad person dessutom med perfekt kropp. Så man blir lite nojig. Hur fin kropp har mannen du är med? Vissa yngre har ju inte heller perfekta kroppar och då är det enklare kanske. 


    Jag kan säga till din tröst att jag hade flera unga älskare i din ålder. Var min bästa tid kan jag minnas. Fysiskt och sexuellt hade jag aldrig mått bättre vilket återspeglade sig i alla som flitigt uppvaktade mig. Så hade inte oroat mig alls i din situation, för unga killar fullkomligt älskar att vara med äldre kvinnor. De fick mig att känna mig otroligt kvinnlig och vacker och fantastiskt givande sex mestadels.
    De bryr sig inte om  såna saker som du lägger vikt vid kan jag säga.

    Men nu är jag är ju några år äldre än dig och det var ett bra tag sedan jag sist var med någon så ung. Kroppen ha ju förändrats en hel del på bara några få år så det känns inte helt betryggande. Mannen i fråga är ju  typiskt nog sådär vacker och perfekt som man oftast är runt 30 så dålig matchningGråter
  • Priapus
    Sussicake skrev 2019-07-08 23:22:52 följande:

    Bra där!


    Om du har nått recept du vill dela så skriv gärna privat till mig. Oljan är riktigt dryg när den bara används till kroppen och har ingen aning om några maträtter där den skulle passa :)


    Olivolja fungerar fint
  • Anonym (usch för det där med sex på äldre dar)
    Sussicake skrev 2019-07-08 23:22:52 följande:

    Bra där!


    Om du har nått recept du vill dela så skriv gärna privat till mig. Oljan är riktigt dryg när den bara används till kroppen och har ingen aning om några maträtter där den skulle passa :)


    Vågar inte outa min person här. Men rekommenderar thaigrytor med kyckling och sataysåser och till alla bakverk och choklad mm t ex.

    Skulle dock inte vilja ha den doften i sexuella sammanhang, kan bli lite kväljande. är ingen kokosfanatiker, föredrar mer citrusdofter och vita blommor:)
  • Anonym (Nisse Nyfiken)

    Jag kan självklart inte tala för alla yngre män, men de flesta vill helt enkelt knulla och bryr sig inte alltför mycket om hur kvinnans kropp ser ut så länge det finns någon atraktion.

Svar på tråden Ni som är en bra bit äldre där det börjat synas?