• Thu 11 Jul 2019 13:28
    585 visningar
    2 svar
    2
    585

    Vilken wii är det som gäller nu eller för att spela mer vanliga spel

    Hej,

    Jag blir inte riktigt klok på alal dessa wii alternativ.

    Jag vill att mina barn ska kunna spela lite mer "normala" spel, som en annan gjorde som ung. Donkey king och mini kart och ja ni vet bil spel utna blod våld och tidtagning, bygga saker, hitta penga mynt och annat enkelt. Som spelen ignition super Mario och annat.

    När jag letar spel så känns det som wii har flest sådana spel. Men sen blir jag inte klok på alal deras basenhetee. Vad som gäller nu och inte och alal kontroller mm.

    Någon som kan förklara och tipsa mig om spel och bas mm. Barnen fyller 7 och 9

  • Svar på tråden Vilken wii är det som gäller nu eller för att spela mer vanliga spel
  • Thu 11 Jul 2019 13:51
    #1
    +2

    Nintendo Wii/ Wii U är i stort sett utgångna modeller. Den senaste basenheten med dom spel som du vill ha heter Nintendo switch. Den fungerar ungefär som ett nintendo Wii med två kontroller fast mindre och att du kan både spela på tv:n samt i ?handheld? mode.

    Finns spel såsom mario kart, super mario odyssey, zelda, Yoshi crafted world, dragon quest builders, just dance, rayman, pokemon, super smash bors, new super mario bros u deluxe, crash bandicoot m.m.

  • Thu 11 Jul 2019 17:44
    #2
    Hemlisen skrev 2019-07-11 13:51:33 följande:

    Nintendo Wii/ Wii U är i stort sett utgångna modeller. Den senaste basenheten med dom spel som du vill ha heter Nintendo switch. Den fungerar ungefär som ett nintendo Wii med två kontroller fast mindre och att du kan både spela på tv:n samt i ?handheld? mode.

    Finns spel såsom mario kart, super mario odyssey, zelda, Yoshi crafted world, dragon quest builders, just dance, rayman, pokemon, super smash bors, new super mario bros u deluxe, crash bandicoot m.m.


    This.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
Svar på tråden Vilken wii är det som gäller nu eller för att spela mer vanliga spel