• Anonym (Nojig.. v. 29)

    Gravid med knöl på livmodertappen?? ( + Sammandragningar)

    Hej!

    Jag har den senaste veckan haft otrolig mensvärk med sammandragningar som varit både regelbundna och lite smärtsamma. Jag har varit inne på kontroller på förlossningen för att se så tappen inte blivit påverkad och har i en omgång fått en spruta Bricanyl. Nu idag när jag enbart legat ner hela dagen med mild mensvärk + täta sammandragningar som gjort lite ont då och då bestämde jag mig för att känna lite vid tappen om den skulle kännas annorlunda mot innan jag känt på den (kände på den mycket under kampen att bli gravid, samt nu under graviditeten och är därför rätt så medveten om hur den brukar kännas). Nu är den mjuk, precis som den varit innan under graviditeten, men något jag noterade nu var en liten knöl eller något som typ stack ut ur den. Jättelitet, bara så jag kände den under fingertoppen. Vad kan detta vara? Tänkte direkt om det kanske var en del av slemproppen som sticker ut lite men den är väl mjuk och slemmig bara?

    Vet att man inte ska vara där och pilla men gör det så sällan och kör i princip bara in fingret och känner sedan är det klart. Tvättar och spritar händerna innan. Det kan ju inte vara värre än att ha sex med min man..

  • Svar på tråden Gravid med knöl på livmodertappen?? ( + Sammandragningar)
  • Anonym (Odling)

    Har du lämnat urinodling ifall du har någon infektion som framkallar sammandragningarna ?

    Vet dock inte vad det kan vara för knöl på tappen :/

  • Anonym (Nojig.. v. 29)

    Ja jag lämnade en odling natten mellan söndag och måndag när jag var inne på förlossningen, de skulle ringa om det var något men ingen har ringt ännu.

  • Anonym (Odling)
    Anonym (Nojig.. v. 29) skrev 2019-07-12 02:23:22 följande:

    Ja jag lämnade en odling natten mellan söndag och måndag när jag var inne på förlossningen, de skulle ringa om det var något men ingen har ringt ännu.


    Jag hade ringt för att kolla. Det kan ju ta några dagar ibland och sen är det ju högtryck på avdelningarna. Slå en pling upp för att se efter bara
Svar på tråden Gravid med knöl på livmodertappen?? ( + Sammandragningar)