• Jw83

    Vårdnadstvist AKUT

    Anonym (styvföräldrar) skrev 2019-07-13 21:20:51 följande:

    Tack för din text!

    Jag satt ner med barnen och meddelade dem att oavsett vad så är hon deras mamma, jag försökte förklara ifall ni träffar henne så skulle allt detta inte ske men dem var fastställda vid sina beslut över att ej träffa henne pga all våld och all dålig syn dem fick se hemma, hon lät den äldsta dottern laga mat och städa hemmet medans hon var ute och gjorde sina ärenden med sina vänner, hon lät barnvakten slå barnen och ha koll över dem när mamman var ute och festade etc . Det är mycket som ej går att skrivas ner som påverkats barnens psyke kan jag säga!


    Varför ingrep inte pappan?! Han anmälde inte, han skyddade inte barnen och ha lät det bara fortsätta...

    Saknar han all empati?
  • Jw83
    Anonym (styvföräldrar) skrev 2019-07-14 15:03:42 följande:

    Har du ett gott råd är du välkommen att kommentera, annars sådana onödiga kommentarer behövs det inte!

    Kan notera att barnen mår toppen hemma hos sin pappa med all kärlek och omsorg dem får göra allt dem önskar som är rimligt för barn dem är beskyddade samt barnen flydde från mamman pga misshandeln när pappan inte visste om det då men i efterhand fixk han reda på det, barnen har det tryggt och känner sig bekväma plus att dem har sina bästa vänner och skolorna dem går i här i närheten, det ska barn växa upp till under sin barndom!

    Jag skriver inte så för att beskydda min man/pappan men jag ser och avgör då jag är utanför den onda cirkeln oxh barnen år så pass ärliga och modiga att de säger vad som får dem att bli glada samt ledsna!

    Så snälla har du ett bra råd kom med den annars skippa att svara !


    Detta är väl logiska frågor som kommer komma i en vårdnadstvist.

    Träffade han dom inte när dom bodde med sin mamma? Eller märkte han inte på sina barn att dom var skadade och mådde dåligt? Eller kunde dom inte prata med honom om personliga saker?

    Flyttade barnen för att mamman ville vara med kompisar eller flydde barnen från misshandel? Ena stunden är det mamman som väljer bort barnen andra stunden har barnen flytt!?

    Det är ju bra att han skyddat barnen senaste 8 månaderna.. Men att vara en bra förälder kräver att man ställt upp för sina barn längre än så.
  • Jw83
    Anonym (styvföräldrar) skrev 2019-07-15 02:19:02 följande:

    Jo han träffade dem under den tiden barnen var hos mamman men inte så mycket för han hade det dåligt med ekonomi men strävade och lånade pengar för att kunna träffa dem så ofta han kunde.

    Om jag ska vara ärlig har ej frågat honom så pass djupt så kan ej svara pårak arm men tror men sannerligen dem var rädda att berätta till pappan utifall mamman får reda på det och hon agerar på annat sätt!

    När mamman flydde hemifrån gick det ganska diskret för pappan viste inget om det, efter att hon lämnade hemmet så tog hon barnen direkt från skolan En dag utan att förvarna pappan! Barnen valde att leva med pappan efter allt dem gick igenom och hon strävades inte efter att ha tillbaka dem hon lämnade dem efter att mamma insåg att dem ej ville leva med mamman hon vag irriterad över det också! Allt hände för va för ca 2 år så han gjorde så gott han kunde plus att han inte viste hur han skulle agera!


    Från vem flydde mamman?

    Hände allt för två år sedan men barnen har bara bott hos er i 8 månader? Var fanns barnen där emellan?

    Du skriver att äldsta fick städa och laga mat när mamma gjorde ärrende. Du skriver också att barnvakten slog barnen. Det är normalt att barn hjälper till hemma i olika utsträckning. Att barnvakten slog barnen är något som barnvakten ska anmälas och stå till svars för, inte mamman. Har mamman personligen misshandlat barnen?

    Pappan träffade själv barnen mkt lite när dom bodde hos mamman så det blir ju svårt för honom att anklaga mamman för att hon inte träffat barnen så mkt nu.

    Hur länge har du funnits med i bilden? Hur länge har pappan varit en bra, ansvarstagande förälder?
Svar på tråden Vårdnadstvist AKUT