Inlägg från: Anonym (Som sagt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Som sagt)

Inget förtroende för sambon

Som han säger så är cannabis faktiskt lagligt i många länder, Tom anses som medicin. Det är inte lika skadligt som alkohol, inte heller lika beroendeframkallande. Men det är paykiskt vanebildande. Man mår helt enkelt bra. Det går över fort och man blir aldrig bakfull eller aggressiv heller.

Naturligtvis ska man varken köra bil onykter eller påverkad av droger eller mediciner. Inte heller ljuga eller skylla ifrån sig.

Ska du stötta honom så borde du sluta dricka alkohol och han röka så gör ni uppoffringar båda två.

• Anonym (Som sagt)
    Anonym (ehhh) skrev 2019-07-13 19:25:50 följande:

Men hur tänker du? Att vissa saker är lagliga i en del länder betyder inte att dom är det här och att man har rätt att bryta mot Sveriges lagar, eller tycker du vi ska ha sharialagar tex i Sverige?

TS om din man kör påverkad(speklar ingen roll om det är alkohol eller knark) så ringer du polisen och inget annat, för hans skull men främst för dom han möter på vägen.

Att legalisera något i fler och fler länder och delstater betyder ju att det är mer och mer accepterat av samhället och skadestatistiken och missbruket är betydlugt lägre vid cannabis än vid alkohol och cigarretter.

Jag förstår inte vad cannabis skulle ha med sharialagar att göra? Bättre fantasi kunde du haft.

Jag gissar att du projicerar dina åsikter för att du hört hur farligt det är med cannabis trots att du knappt ens vet hur det ser ut verkligheten. Ännu mindre vilka nyttiga effekter det har på depressioner, utbrändhet, sömnbesvär, aptitlöshet, aggressioner mm

Att röka på ibland är inte samma som att vara missbrukare. Även fast det är uppenbart att ts kille är det och behlver stöd.
  • Anonym (Som sagt)
    Thyr skrev 2019-07-14 12:40:25 följande:

Om vi ska följa andra länders lagar i vårt land kan vi lika gärna följa sharialagar, eller annan slumpmässigt vald lagstiftning. Givetvis kan endast svensk lagstiftning vara tillämplig i Sverige, det är helt ointressant vad det står i Nederländernas eller Saudiarabiens lagböcker.

Och om du fortsätter tänka så kommer du nog snart på anledningen till att jag drog in andra länder...

Om inte så ska jag hjälpa dig. Ämnet thc som finns i cannabis har många goda egenskaper och anses ha medicinsk effekt. Tom i Danmark, som ligger 20min från min bostad, odlas det laglig cannabis som läkemedel. Det kommer att komma till Sverige förr eller senare.

Ska vi prata om vilka lagar (och oskrivna regler) som är på väg till solidariska Sverige så hade vi fyllt tråden med off topic.
Svar på tråden Inget förtroende för sambon