• Tick18

    Bim+2 + melasma +illamående = negativt test

    Hej.

    Efter ett jobbigt missfall i vecka 15 förra året Började sambon och jag försöka igen.

    Har en (väldigt) regelbunden mens igen sedan september. I fredags dök det upp mörka fläckar i ansiktet på mig. Jag är väldigt ljus så det blev extremt tydligt. Googlade och fick fram att dessa heter melasma. Sedan mitten av förra veckan har jag en dovt molande känsla i magen och är illamående. Detta tillsammans med en "annorlunda känsla" (vagt jag vet) fick mig att tänka att jag är gravid. När mensen sedan Inte kom i lördags så spädde det på tanken. Tog några (okej... många) gravtest inklusivet ett digitalt men de är negativa.

    Har en känsla i kroppen att mens inte är på G (jag kan säga på minuten när mensen kommer) och illamåendet och molandet är inget jag känner igen fårn mens. I förra graviditeten så plussade jag 2 dagar innan Bim och var inte illamående alls, men hade samma stramandr känsla i magen.

    Kan jag va gravid trots negativa test? Eller är det så att min kropp mins förra året då jag var mkt dålig o h slutligen fick missfall 18 juli.

  • Svar på tråden Bim+2 + melasma +illamående = negativt test
  • Anonym (Ca 10 test)

    Hej,

    Det var liknande för mig, molvärk, illamående, trött och allt däremellan. Jag gjorde ett test ca 2 veckor innan beräknad mens - testet visade negativt. Trots detta var jag fortfarande väldigt misstänksam. Jag tog ett till test dagen efter (otålig), det var också negativitet förstås. Därefter avvaktade jag i 3-5 dagar innan jag gjorde några fler (gjorde en del) och javisst kom det ett plus, väldigt svagt men synligt. Jag fortsatte varje dag för art se om det blev starkare och det blev det. Så avvakta några dagar och ta ett till! Stort lycka till!!!

  • Tick18

    Va härligt att höra. Grattis!

    Var så förvånad när jag vaknade med bruna märken i ansiktet över en natt.. Intensivt googla de sa melasma aka

    Mask of pregnancy

    2 dagar sedan mens nu och inte en droppe i sikte. Förra gången fick jag mkt rosa flytningar och väldigt starkt plus redan på första testet. Time Will tell.. Men sååå otålig vill vara veta

  • Anonym (Ca 10 test)

    Hej!

    Hur har det gått för dig? :) Håller tummarna...

Svar på tråden Bim+2 + melasma +illamående = negativt test