Inlägg från: Anonym (sdfngljh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sdfngljh)

Ska jag göra abort i vecka 19?

Vill DU behålla, så behåll. En pappa eller ingen pappa, din dotter kommer klara sig fint och utvecklas som hon ska oavsett.

Själv växte jag upp i en kärnfamilj, mamma och pappa är fortfarande gifta efter att ha spenderat alla sina år tillsammans. Det blev folk av mig till slut, trots att min pappa var närvarande. 

Att båda föräldrar är närvarande och man växer upp i en typisk svensson-familj är inga garantier för något. Själv hade jag, antagligen, sluppit växa upp med ångest, självmordstankar och "vetskapen" om att jag var värdelös om jag sluppit växa upp i min kärnfamilj. Alla gånger hade jag valt en mor som vill ha mig hellre än två föräldrar som såg mig som ett misstag.

Behåll ditt barn, du kan ge henne allt hon behöver. Det du skriver i trådstarten bevisar att du är den bästa förälder hon kan få. 

Skulle du ändå välja abort, så är det ditt val, och det du känner är bäst för ER. Klandra aldrig dig själv, du vill uppenbarligen det bästa för din dotter och dig. Ditt beslut är det enda rätta, vad det än blir. Haka inte upp dig på pappans val bara. 

All lycka till dig!

Svar på tråden Ska jag göra abort i vecka 19?