• Anonym (Mamma)

    Var jag snål?

    Jag stekte upp pannkakor till mig och barnen till middag. Maken är på diet och ?ska? inte äta sånt.

    Barnen åt först och mer än jag förväntat mig, så blev bara tre pannkakor kvar.

    Hur som helst, under tiden de åt kom maken och påpekade hur sugen han blev och att han gärna tar om det blir över.

    När jag lagt upp de sista tre kommer han glatt och säger hur gott det ska bli. Då säger jag att det där är min middag och att tre redan är gränsfall för lite. Då blir han sur och säger att jag är snål som inte vill dela.

  • Svar på tråden Var jag snål?
  • Anonym (L)

    Ja, lite snålt. Såvida du inte frågade han innan och han sa nej?

  • Ooops

    Eee ja du var snål. Det är väl bara att steka upp några till. Du visste ju att han ville ha.

  • Fiona M

    Jag antar att det var bestämt från början att han fixar sin egen mat om han bantar?

    Vill man äta lagar man magen, hjälper till, eller ÅTMINSTONE säger till innan så att mängden anpassas.

    Nej, du var inte snål.

  • Fiona M
    Ooops skrev 2019-07-17 18:13:43 följande:

    Eee ja du var snål. Det är väl bara att steka upp några till. Du visste ju att han ville ha.


    Då är det väl bara för honom att göra det? (Han kom dessutom när maten var klar och barnen åt.)
  • Anonym (Mamma)
    Ooops skrev 2019-07-17 18:13:43 följande:

    Eee ja du var snål. Det är väl bara att steka upp några till. Du visste ju att han ville ha.


    Först när maten var klar ja.
  • Anonym (Mamma)

    Han går som sagt på diet (som dessutom jag är den som får fixa åt honom), han säger alltid nej när jag ibland frågar och när jag nu inte gjorde det så ville han plötsligt ha.

    Ska jag alltså inte få äta mig mätt på min egen mat för att han plötsligt fick ett infall?

  • Anonym (Passå)

    Jag hade delat pannkakorna som var kvar med min man sen hade jag gjort något annat till middag, eller sagt att han fick hälften av pannkakorna om han fixade middag sen.

  • Ooops
    Anonym (Mamma) skrev 2019-07-17 18:16:48 följande:

    Han går som sagt på diet (som dessutom jag är den som får fixa åt honom), han säger alltid nej när jag ibland frågar och när jag nu inte gjorde det så ville han plötsligt ha.

    Ska jag alltså inte få äta mig mätt på min egen mat för att han plötsligt fick ett infall?


    Denna infon stog inte i ts. Men jag hade stekt upp några till eller sagt att han får gärna göra själv.
Svar på tråden Var jag snål?