Lönebidrag - Kontrollerar AF ens något?
Jag har lönebidrag (kommer inte ihåg vad det exakt heter) samt att en annan på arbetsplatsen har ett annat sorts lönebidrag.
under de första 2 åren hade jag en sk SAS-anställning där jag fick lön som vanligt av arbetsgivaren och han fick 80% i bidrag av arbetsförmedlingen + bidrag för personligt stöd för att en person skulle vara lite typ handledare åt mig (och jag fick inte tillgodoräkna mig en enda jävla dag som akassegrundande ifall jag fått sluta). En enda gång kom handledaren från arbetsförmedlingen till arbetsplatsen och det va för att möte hade bokats om förlängning efter 1 år. Efter dessa 2 år övergick SAS anställningen till en vanlig anställning med lönebidrag + handledarbidrag. Handledning har jag inte sett en skymt av och chefen har vid några tillfällen genom åren (har jobbat över 4 år där nu) sagt att han måste ta sig tid och sitta ner med mig och förklara dels exakt vad han vill att jag ska göra och hur men det har fortfarande inte hänt. Har inte sett en skymt av arbetsförmedlingen utan kontakt för förlängning av mitt lönebidrag sker via telefonsamtal och brev som undertecknas och skickas tillbaka.
(jag har en npf-diagnos, därav lönebidraget).
Den andra personen med lönebidrag på firman har jag inte ens sett till någon handläggare utan det sköttes via telefon helt och det kommer löpa på tills han är 65år (han va 59 när han anställdes).
för att korta ner den långa texten, AF har inte kollat någonting på firman jag jobbar åt trots 2 anställda med olika lönebidrag och 2 olika AF kontor.
Det enda var att innan årsskiftet behövde man logga in på AFs hemsida och knappa in om du varit sjuk el liknande så dom kunde räkna ut dagarna dom skulle räkna bidraget på. Första gången begärde de lönespec med