• Anonym (Hjälp)

Hans son slår och biter min barn

Hej,

Jag är skild sedan ett drygt år tillbaka. Har tre söner som är mellan 5-13år. För snart ett halvår sedan träffade jag en man och vi blev förälskade. Han har en son från en tidigare relation. Efter en tid tillsammans landade vi i att vi ville ta relationen vidare och inkludera barnen.

Jag har mött många barn i mitt liv, men jag har aldrig mött ett barn med så stor problematik som hans son. De har inte fått diagnosen satt ännu, men det verkar vara adhd i kombination med autism. Pojken är vild, skriker i det närmaste konstant, ska ha det exakt som han vill, slår mina barn och mig (och då menar jag inte på det sätt barn kan göra, han slår med full kraft och är en fara för andra eftersom han inte kan se konsekvenser), han biter mina barn och slår deras vänner. Slåss gör han många gånger per dag.

Mina barn är rädda för honom. De är väldigt lugna och tillbakadragna och deras respons när han slåss och skriker är att stirra och dra sig undan. Ofta kommer de tassande till mig och gråter. De bedjar till mig att pojken aldrig ska komma tillbaka, varje gång han har varit här. De vill inte ta hem vänner när han är här och cyklar gärna härifrån. Vilket jag förstår. Jag är också lite rädd för honom.

Han kan inte bete sig i butiker, ligger skrikande på golvet, förstör saker, hans pappa låter honom göra i princip vad han vill för att undvika konflikter (vilket han blivit tillsagd av psykolog). Det resulterar i att butikspersonalen blänger på oss och undrar varför i hela friden jag inte säger åt mitt barn. Jag vill sjunka genom golvet.

Jag älskar hans pappa, men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag står i valet och kvalet. Vet inte om jag ska avsluta relationen eller försöka hitta en väg framåt. Vad hade ni gjort? Hur hade ni tänkt?

Det har inte blivit bättre senaste dagarna när han mer eller mindre kräver att vi ska anpassa oss till hans son. Som om vi inte redan gör det. Vårt liv ändras helt, barnen accepterar att bli slagna, bitna, att han har andra regler, inte blir tillrättavisad etc. hur mycket mer ska de behöva göra? De har inte valt honom. Det är det jag som gjort.

• Svar på tråden Hans son slår och biter min barn
  • Anonym (Mor till två)

Lämna genast. Hoppas din barn är kloka och öppnar sig för vuxna när de börjar skolan, då lär soc plocka barnen omgående. Huva vilken tragisk mamma du är, låta sina barn bli MISSHANDLADE för att få ligga. Fy fy fy fy fy

• Man343

Gör slut för dina barns skull!

Det finns andra män att ha ett förhållande med.

• Anonym (Men)

Om mina barn grät, var rädda och bad mig att han aldrig skulle komma till ert hem, då skulle han ALDRIG sätta sin fot där igen. Du kan väl avvakta och se vad utredningen ger, men tycker absolut INTE att barnen ska behöva utsättas för detta en enda gång till. Det är deras hem och ska vara deras trygghet.

• Anonym (På riktigt!?!??!)

Alltså jag blir så arg och förbannad när jag läser detta! Du MÅSTE välja dina barn först! Du MÅSTE det! Dina barn gråter och ber att aldrig träffa denna pojk igen och det lyssnar du inte på..utan du gör tvärtom, du utsätter dina barn för en pojk som de är rädda för, en pojk som slåss och beter sig illa.

Dina känslor för denna man kommer i andra hand, dina barn blir misshandlade..en annan människa slår och biter dom! Vad finns det ens att tänka över?!

Du skriver att särbo är uteslutet för dig! Men Dina barn har ingen talan!?! När skaka till skallen så allt hamnar rätt och agera som en ansvarsfull förälder!!

• cosinus

Din barn ska inte behöva ha med hans barn att göra.

Därmed finns några alternativ. Antingen ha barnen samma vecka men inte ses då.

Ha barnen olika veckor och ha möjlighet att ses hela tiden men aldrig barnfria.

Ha barnen så det överlappar så en kanske har to-to och den andre må-må och därmed får ni på två veckor 3-4 dagar barnfritt och 3-4 dagar där ni inte ses och resten där ni omväxlande har barnen.

Är inget av uppläggen något du/ni kan tänka er så avsluta.

Sen är ju inget för evigt men just nu ska inte dina barn ha med hans barn att göra. Om 2-3 år kan läget bara annorlunda och det kanske är hanterbart med 2 dagar samtidigt t ex.

• Anonym (N)

Hade aldrig kunnat leva med en idiot som låter barnet göra som han vill. Tack och hej.

Tvinga inte dina barn att träffa honom igen. Ta inte hem dem.

• Anonym (Razer)

Du vet ju hur det ligger till så frågan är vem sätter du först, dig själ voch mannen eller dina barn

För dom flesta är det ett rätt självklart svar

• Anonym (Valen)

Kan ni inte fortsätta ses utan barnen tills han fått lite mer hjälp och rätsida med sonen?

• Anonym (Karin8)

Du har ett ansvar att skydda dina barn. Ta det ansvaret. Låt ingen våldsam person komma nära dina barn. Barnens säkerhet kommer först.

Svar på tråden Hans son slår och biter min barn