• Najo

IVF hösten 2019

Ölandstoka skrev 2019-11-26 09:24:28 följande:

Hur går det för dig med ruvandet? Har du några känningar? Jag känner fortfarande inget. Mår illa, men det är för att jag är så nervös haha.

Man kan ju bli galen av mindre! Min lutealfas varierar så jag har väldigt svårt att veta när jag kan börja känns mig hoppfull. Försöker ta en dag i taget men det är ju väldigt mycket lättare sagt än gjort! Tycker att det låter rimligt det du säger att fet borde fungera mer som vanligt, och ibland får jag mens 16-17 dagar efter äl så jag får snällt ta det lugnt några dagar till. Har svårt att förstå hur jag kan få mens tidigare än vad jag brukar när jag har gjort färskt et bara.

Du kanske är gravid helt enkelt.

Jag mår inte så bra mentalt så håller mig lite vid sidan av. Räknar med att mensen kommee när som. Jag vet att jag skulle få ett 100%igt testresultat idag men jag väljer hellre att få mensen än att få ett negativt testresul rakt upp i ansiktet. Jag är ju 44 så har oddsen emot mig. Varje gång man ruvar är slutet på en lång process i vilken man oroat sig från dag ett med UL kontroller äggplock och befruktningsgrad osv. Dessa dagar är ungefär lika vidriga som de dagar man hoppas att kliniken inte ringer innan ET.
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-26 09:44:30 följande:

Jag hoppas verkligen det. Och jag hoppas att du är det också :) Håller med, de här dagarna är tortyr!

Skönt att man har sällskap medans tortyren pågår. Bröt ihop i söndags kväll då jag fick mensvärk vid middagstid. Samma sak på natten vid 01, då kunde jag inte somna om förrän strax innan jag skulle upp. I går när jag vaknade var det torrt som fnöske (brukar rinna till på morgonen). Exakt samma torrhet hände förra ggn strax innan mensen kom. Sedan igår EM rann det till igen. VIDRIG process är bara förnamnet.
  • Najo

Jag gjorde det..jag testade 3 dagar innan testdag. Visst är det 2 streck???? Hjälp är jag gravid....

• Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-26 13:04:45 följande:

Helt klart! Wow, grattis!!! :)

Tack!! men oroarmig såklart för att det är svagt..
  • Najo
    nypan78 skrev 2019-11-26 13:16:15 följande:

Men åh grattis! Visst gick du på CvL? Och har gjort många försök..?! 

Tack! Fick ju mina barn på första resp ivf försöket 2009 och 2015. FET mars 2019 blev MA v 7. Detta äe 3e ivf föesöket sedan maj 2019. De 2 första gångerna 2 dagars blev inte graviditet. Denna 3e gång 5 dagars blasto. Går på CvL! Jag är 44 så missfallsrisken är typ 50% nu...
  • Najo
    Hedblomster skrev 2019-11-26 14:18:13 följande:

Grattis! Hoppas inte att det är svagt men har aldrig använt ett sådant test så har inget att jämföra med! Vissa test är ju långsamma i att bli starka :)

Hittade ett digitalt hemma också.

• Najo
    Jooosen skrev 2019-11-26 15:17:04 följande:

Grattis!! Nu håller jag alla tummar jag kan!

Tack!!
  • Najo
    pixie78 skrev 2019-11-26 22:57:27 följande:

Hurra! Stort grattis! Håller alla tummar och tår för dig!!!

Tack snälla!!
  • Najo

Skulle bli så glad om jag fick fler med mig som plussar. Håller mina tummar hårt hårt för er ruvare nu!

Svar på tråden IVF hösten 2019