• Najo

IVF hösten 2019

Jag tror jag läste ditt svar lite fort mudcakemonster. Inser att det nog plockades fler ägg på dig än de 2 som blev kvar. Så bortse från min fråga:)

• Najo
    Jooosen skrev 2019-09-15 20:38:28 följande:

Då var kylskåpet fullt med 18 miljoner mediciner. Tänk att vissa bara behöver ligga för att få barn. Skrattretande... idag är jag så otroligt bitter!

Haha kan inte låta bli att skratta- ja det ju helt galet att man måate hålla på med detta ivfande för att få barn..som min mamma sa (lite okänsligt) när jag hade svårt att bli gravid med första barnet "ja din pappa behövde bara lukta på mig". Det betyder bara att folk som aldrig behövt kämpa inte heller kan förstå på riktigt hur det är att inte kunna få barn själv.
  • Najo
    zey skrev 2019-09-16 11:25:18 följande:

Ruvardag 4 här och jag känner mig så fruktansvärt tom denna gång. Var så peppad och glad i fredags men nu känns allt bara blä. Känner absolut ingenting, och förra gången i maj kände jag ju direkt att ?nu blev jag gravid? och fick sjukt mycket symptom (tyvärr blev det ett missfall).

Hur ska jag hålla mig från att tjuvtesta? Har testdag 26/9, men så långt kvar. När kan man tidigast testa när man satt in ett blastocyst? Ska man ens det? Å så psykiskt jobbigt detta är :(

Jag hade testdag 11 dgr efter blaston blev insatt. Då var det ett plus. Tyvörr missfall v 7 dock
  • Najo

Hej,

Jag är inne på (vad jag trodde) mitt sista och 4e ivf försök, är 44 (har 2 ivf barn) Hade mitt 3e UL i tisdags och det ser inte toppen ut. 2-3 potentiella blåsor... 2 dominanta men de flesta mindre..har alltid fått ut 7-8 ägg så detta ser inte så kul ut. Har tänkt att avbryta. I samband med UL kom jag på idén att ändå försöka be om ett 3 paket (D-IVf, dvs ivf med donerade speemier). Att fullfölja en IVF som kostar över 50000 med 2 max 3 äggblåsor känna inte bra nämligen. Jag fick ett tvärnej på "3 paket" av läkaren och då brast det för mig. Började gråta floder inför honom. På EM ringde de upp och berättade att de gjortett undantag så nu blev jag erbjuden "3pkt" trots min ålder. Är så glad för det. Så nu blir det äggplock i morgon. Blir det ingen återföring på sö har jag fortfarande 3 försök kvar då ett försök i "3 paketet" räknas som ett försök förutsatt att det blir återföring.

• Najo

Hej,

Efter mitt senaste ivf-försök som gick väldigt dåligt så ska vi testa en komb medicinering. Jag brukar få menopur (numera hög dog pga min höga ålder) men kommande ivf blir en komb av gonal-f och menopur. Någon som har någon erfarenhet av detta? Tack!

• Najo

Hej,

Mensen anlände idsg. Sprutstart ikväll 150 menopur pkus 300 gonal-f. Ngn som kört denna kombination här?

Tack!

• Najo
    Marita B skrev 2019-10-02 09:08:54 följande:

Hej alla starka kvinnor!

Min första IVF 2015 resulterade i en dotter som nu är tre år. Jag tänkte att "detta var ju lätt som en plätt". Följande fem syskonförsök (också IVF/FER) har dock inte varit lika framgångsrika. Fyra av dem har inte resulterat i någon graviditet alls, men så i somras blev jag gravid. Tvillingar visade det sig och lyckan var total. Men i v 9 blev det missfall och vi förlorade båda två.

Jag är över 40 och ruvar just nu på vårt allra sista försök. Vi har vår dotter och tacksamheten är enorm. Vi hoppas ändå såklart innerligt på syskon; "It ain't over until the fat lady sings" Vi får se hur det går. Idag är det ruvardag 7 med en 5 dagars blastocyst som var på väg ut ur sitt skal. Testdag 9e oktober. För första gången har vi bestämt oss för att inte tjuvtesta.

Stora varma lyckönskningar till er alla tappra, starka och fantastiska kvinnor där ute!

Hej! Hoppas det går vägen denna gång! Låter positivt att embryot började "hatcha"!

Lite samma bakgrund, 2 första ivfer lyckades direkt men är nu 44 och fått både missfall och att det inte tagit sig. Började spruta igen i går. Kopierar: "ain't over until the fat lady sings!!"
  • Najo
    Fjällen skrev 2019-10-08 21:49:44 följande:

Kunde inte hålla mig så gjorde ett test idag på ruvardag 12. Negativt. Hade en liten rosa blödning igår. Kanske är mensen som är på ingång... Detta är första och sista försöket vi har tänkt att göra. Jag är snart 42 och mina ägg är nog inte i de bästa skicket. Jag lever på hoppet att det blir ett plus på söndag när det är rätta dagen för att kolla. Även om jag inom mig känner att det inte växer något i mig. Ska försöka ta nya ta och få mannen att gå med på äggdonation. Det känns så där att behöva göra det men är nog det enda sättet för min sambo att bli pappa. Jag har två stora barn sedan tidigare. Mår skit just nu.

Jag fattar helt din sits. Jag är 44 och har inte gett mig rikrigt än.. Gör ivf själv i sverige med spermiedonation. Man ska ha lite tur men tror inte det är omöjligt. Styrkekkram
  • Najo

Hej, nu har jag återfått lite hopp. Vid ivf:en i sept blev det bara 1 ägg från äggplock. Nu har jag kört en kombination av menopur och gonal-f. Idag på sprutdag 10 syntes 11 blåsor. 17 mm: 2st, 10-14 mm 7 st, 6-9 mm 2 st. Jag är 44 så trodde nästan det var kört. Äggplock tisdag. Nu tänker jag försöka vara glad i stunden över potentialen.

• Najo
    Marita B skrev 2019-10-10 19:43:27 följande:

Det gör du verkligen rätt i. Hoppas på god utdelning vid äggplockningen och fin progress under befruktningen och celldelningen. Stort lycka till!

Tack! Man får glädjas över varje delmoment som gått bra på vägen till målet.
Svar på tråden IVF hösten 2019