• Najo

IVF hösten 2019

Ölandstoka skrev 2019-11-27 10:12:14 följande:

Tack. Har klarat ännu en dag utan spottings och har faktiskt inte en enda gång klarat mig till dag 15 utan att få spottings de senaste tre åren så jag börjar bli vansinnigt nervös! Har fått mens både dag 16 och 17 så det vore å andra sidan inte jättekonstigt med spottings idag eller imorgon.

Hur känner du dig? Har det sjunkit in att du faktiskt är gravid? :)

Låter lovande, jag hoppas!

Jag hade känningar de sista dagarna men jag tror försvarsmekanismen hittade andra förklaringar till symptomen. Men nu när jag vet kan jag ta till mig symptomen på ett annat sätt. I natt har jag inte kunnat sova, kissnödig, hungrig osv. Mått svagt illa till och från sedan i morse. Sitter på jobbet och kan inte fokusera. Ska försöka att inte tänka på missfalls och kromosomavvikelserisken men det är rätt tufft då det är så mkt högre risk vid min ålder. Både mycket glad och lite orolig. Kommer du vänta med test till helgen tror du?
  • Najo
    Fjällen skrev 2019-11-27 11:20:01 följande:

Efter ett misslyckat ivf försök i september så sa jag till min läkare att jag ville köra sprutor en omgång och försöka på egen hand för att sedan göra ett ivf försök till. Jag är nästa månad 42 år gammal, väger 123 kg och har underfunktion i sköldkörteln med väldigt pressade värden då jag mår bäst av det. Trots allt detta så plussade jag igår! Helt otroligt. Jag var absolut inte förberedd då jag har haft flera blödningar under månaden. Blir ultraljud den 17 dec. Är så sjukt lycklig. Jag hoppas verkligen att ni alla som ska till med ivf eller är mitt i det oxå snart får känna denna ofattbara känsla. Ge inte upp hur dålig äggreserv ni än har. Min låg på 0,07.

Fantastiskt - grattis! Jag plussade också igår med ivf (fyller 45 i januari)
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-28 10:02:10 följande:

Jag tar två lutinus om dagen, kändes jättetråkigt men det funkar förvånansvärt mycket bättre när det bara är två istället för tre.

Jag tänker alltid att jag vill testa på helgen så att man kan vara hemma och fira och njuta. Men samtidigt vill jag vara helt säker på att testet är positivt när jag väl gör det. Googlar ihjäl mig nu och har hittat några enstaka fall där kvinnor har fått mens tidigare vid färskförsök men senare vid fet med lutinus, tänker att jag nog är en av dem. Det är ju snart helg men jag vet inte om jag känner mig redo att testa än.. Får prata med mannen om det imorgon.

Låter läskigt med bim kring födelsedagen. Fast det skulle ju kunna bli den bästa presenten någonsin också :) Jättetråkig fråga men vet du när det brukar visa sig om det inte har tagit sig?

Jag håller tummarna för er! Ölandstoka du är tuff som håller dig från test men förstår varför. Jag kommer få lite gravtester på posten idag och hoppas strecket blir lite starkare på min officiella testdag i morgon fredag.
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-28 12:39:26 följande:

Hoppas de är starka och fina :)

Tack men jag är snarare feg :S Var positiv idag men börjar misstänka att lutinus fungerar lite annorlunda nu när det inte är en massa andra tillsatta hormoner inblandade. Har fortfarande inga som helt känningar. Hur mår du, tilltar symtomen?

Nja men jag känner symptom, tycker det svider en del långt ner nästan konstant, växtvärk antar jag. Bröst hyffsat ömma. Äter annan mat. Är typ bara sugen på pasta med falukorv eller bacon blandat med creme fraiche (hungrig). Käkade min lunchlåda på jobbet direkt när jag kom till jobbet vid skrivbordet. Går en påse saltlakrits varje dag Jag har alltid ätit mkt saltlakrits i mina tidiga graviditeter. Och magen är stor som en ballong. Så jag hoppas strecket är starkare i morgon. Är faktiskt lite nervös.
  • Najo

Fick oaniknär panik fick svagt streck på stickan nu precis så jag tänkte att jag tar ett dig med veckoindikator med. Rädd att det skulle stå 1-2 v och det hade ju varit för lite. Men ändå blev de 2-3 v. Konstigt tycker jag. Håller ni med?

• Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-28 15:34:58 följande:

Men det är väl bra? :) Är stickorna fortfarande svaga?

På bilden är både stickan och det digitala. Men eftersom det står 2-3 på der digitala tycker jag stickan borde varit starkare. Men ska nog vara glad för 2-3 v stämmer. Det är 2 v och 3 dagar sedan ägget befruktades.
  • Najo

Hur mår ni ruvare idag? ölandstoka känner du ngt? Vi hade ju återföring samma dag så följer dig med spänning. Hoppas hoppas.

Idag har jag officiell testdag och det blev betydligt starkare på stickan med morgonurin.

• Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-29 08:20:11 följande:

Skönt att det blir starkare.

Jag har gett upp, hade lite mensvärk igår och fick lite lite spottings på kvällen. Har mer mensvärk idag.. Vill bryta ihop och typ skrikgråta men samtidigt så är jag ju inte överraskad. Känner bara så starkt att jag aldrig kommer att få vara gravid. Bara plöjer igenom den här ivf-skiten för att få det bekräftat så att vi ska börja kunna bearbeta och ställa in oss på ett liv utan barn.

Förlåt, verkligen osar bitterhet och frustration, men samtidigt vet jag ju att ni förstår <3

förstår verkligen, ivf är en total berg och dalbana. Är det inte bättre för ditt välmående att testa nu i o m dina spottings? De kommer ju trots allt senare än vanligt och det är rätt vanligt med lite blod trots graviditet. Mensvärk kan vara graviditet.
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-29 08:42:29 följande:

Jag vet inte.. Har så mycket planer i helgen och jag vet inte vad som är värst, att inte veta men vara typ säker eller att vara helt säker. Vi ska tex ut på middag ikväll och fira en kompis och iväg på fest imorgon, kommer att kännas väldigt jobbigt efter att ha sett ännu ett blankt gravtest. Men samtidigt vill jag ju få mensen överstökad och jag gissar att lutinus fortsätter att skjuta på den. Ska försöka att fokusera på jobbet nu så kommer nog jag och mannen fram till något bra ikväll. Så jäkla segt, hade jag fått mens igår hade jag nog hunnit med en till fet i år men nu känns det kört.

Jag resonerade så med när jag testade i tisdags. Om man testar neg kan man sluta med lutinus för att komma igång igen snabbt. Jobbigt med jul och sommarstängningar. Låter bra att ni diskuterar ihop ikväll! Det är samtidigt tärande att leva i ovisshet. Även om du räknar med att det inte gått vögen finns ju alltid hoppet kvar innan du vet definitivt. Jag gör ju ivf med manlig donator så blir det en bra graviditet av detta så kommer jag för första ggn ha ensam vårdnad med allt vad det innebär. Även om detta såklart är självvalt saknar jag ibland att dela processen med "den andra".
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-29 10:18:13 följande:

Tack! Jag har alla försök planerade haha. Efter de tre misslyckade landstingsförsöken så har jag tänkt mig ett trepack privat. Sen efter det får det vara nog tror jag. Misstänker tyvärr att det är minst två år till av ivf och sorg innan vi kan konstatera att det inte går. Och då tar det nog minst två år till att bli något sånär normal igen. Så jag sett inte så ljust på de närmaste åren dessvärre.

Usch! Tack för tröst hörrni, nu ska jag sluta spy min negativitet när det är så mycket roligt och spännande som händer för er andra. Kan återkomma när jag har testat.

Vi finns här för varandra både i medgång och motgång. Kram
Svar på tråden IVF hösten 2019