• Najo

IVF hösten 2019

Jooosen skrev 2019-12-13 08:28:21 följande:

Åh jag förstår. Ja nu övergår glädje även till oro. Men vi får försöka tänka att det kommer gå vägen! Håller tummarna för måndag. Har oxå lite växtvärk och ömma bröstvårtor till o från. Annars känner jag inte så jättemkt. Därför va ja tom osäker på om det skulle bli positivt!

Jag vill bara försöka lugna dig lite ang symptomfrågan. Jag har själv blivit testmissbrukare av stickor, testat dagligen sen jag fick ett plus. Alla mina symptom försvann poff tidigare i veckan och då trodde jag det var kört. Tog ett dygn så kom de tillbaka, så man behöver inte ha konstant. Men läakigt är det när det blir så.
  • Najo
    Jooosen skrev 2019-12-13 08:45:16 följande:

Ja jag ska försöka att inte testa ihjäl mig. Men vore intressant att se digitalt med antal veckor iofs. Testade du även med sånt? Känns som mina oxå kommer o går lite ...

Testade veckoindikator V4+3 och då stod det 2-3 v. Testade igen V5+3 och då stod det 3+. Inget mer sedan dess.
  • Najo

V 7+0 idag och fick se ett tickande hjärta på en liten en som var 10 mm. Gråtkalas på kliniken, har hängt där sedan 2008 (min ivf resa) och det känns konstigt att det kanske var sista ggn jag träffade dem fysiskt. Så glad just nu, svårt att ta in.

• Najo
    bonzo skrev 2019-12-16 14:01:54 följande:

Ja vad roligt!!! :) grattis

=80102569][quote-nick]Najo skrev 2019-12-16 12:18:49 följande:[/quote-nick]V 7+0 idag och fick se ett tickande hjärta på en liten en som var 10 mm. Gråtkalas på kliniken, har hängt där sedan 2008 (min ivf resa) och det känns konstigt att det kanske var sista ggn jag träffade dem fysiskt. Så glad just nu, svårt att ta in.

[/quote]

Tack snälla!
  • Najo
    LLW skrev 2019-12-17 16:51:57 följande:

Första gången blev det +3 först när jag var i 5+6, alltså rätt sent. Andra gången i 5+1 vilket ju stämde bättre :)

Jag testade en gång och det var 5+3 och då blev det 3+
  • Najo

Var på inskrivning idag och har bokat tider för kub etc. BM föreslog ett extra UL 28 dec mht till.min ålder, oro och att jag gör detta själv (ivf med don spermier). Dessutom bokade hon in mig hos en läkare även idag direkt efter inskrivningen. Så nu har jag fått se den lilla igen med tickande hjärta, de gjorde UL utanpå så det var ju väldigt bra att det fungerar så här tidigt!

• Najo
    fannylinnea skrev 2019-12-26 12:19:04 följande:

Hej och god fortsättning!

Här kommer en liten fundering från mig. Vad har era kliniker sagt om lutinus efter plus? Hur länge ska ni fortsätta med lutinus? Kram

Hej! Jag tog lutinus fr o m kvällen efter äggplock och är nu gravid (v 8+3) och ska ta t o m 9+6 5 jan. Förra gången tog jag bara 2 v så det varierar nog med ålder. Jag är 44 nu o då skadar det inte att köra på.
  • Najo
    fannylinnea skrev 2019-12-26 12:49:51 följande:

Tack för svar. Och grattis till graviditeten!

Jag fyller 28 i april. Är så sjukt orolig över att sluta med tabletterna. Tog sista igårkväll och är utan nu.

Så du ruvar och har testdag snart?
  • Najo
    fannylinnea skrev 2019-12-26 14:07:57 följande:

Testade positivt i lördags :) Satte in ett tvådagars den 6/12. Vågar dock inte bli alltför glad. Fick ?gravid 1-2? i lördags. Gjorde om testet igår och det stod fortfara de ?1-2?... Jag tycker att det bör ha stått ?2-3? eftersom det igår var tre veckor sedan ägguttaget/befruktningen.

Grattis! Jag testade i v 4+3 och fick då 2-3 v och i v5+3 fick jag +3. Hcg nivåer kan variera mkt mellan individer. Vilka nivåer clearblue har för de olika stegen är wn företagshemlighet..
  • Najo

Fick lite brunaktigt blod på lutinuspinnen i förrgår kväll och sov knappt i går natt..Fick komma in till mama mia direkt på morgonen igår och "bebisen" hade vuxit till sig på en vecka och är nu 20 mm enligt 8+4. Hon kunde även se navelstrng och moderkaka:) så nu är jag lite lugn igen

• Najo
    LLW skrev 2020-01-13 11:41:09 följande:

Nu ska vi på ultraljud idag klockan 15:30. Fy fan vilken ångest jag har. I helgen har blödningarna fortsatt, ungefär som en sparsam mens. Skulle vara i 6+0 idag.

Hade inte tänkt göra vul så här tidigt igen men med dessa blödningar orkar jag inte vänta när jag känner mig 99% säker. Men fy fan vad ont i magen jag har nu. Vad kommer vi få se? Två tomma hinnsäckar? En? Ingenting alls? Livrädd.

Hej,

Jag fick MA i april i v 7. I v 6+0 såg de bara hinnsäck (inte gulesäck el foster). I v 6+1 samma sak. Då träffade jag överläkaren på ultragyn vid odenplan i sthlm och hon sa att man åtm borde se gulesäck men även foster. I v 6+4 såg det likadant ut och då tog jag cytotek. Hade då ofostrig graviditet. Det jag vill säga med detta är att vad jag lärt mig med tidigt ul i v6+0 är att om det BARA finns en hinnsäck så ska man nog räkna med det värsta. Mem ser man mer kan man hoppas.
  • Najo
    LLW skrev 2020-01-13 16:33:39 följande:

Det här är helt sjukt men.. vi såg hjärtslag. Är fortfarande i chock tror jag.

Första läkaren var en ung och ganska ny, så när han letade runt såg han inte mer än en hinnsäck med kanske något i. Så han ringde in en kollega som kändes väldigt kunnig, och han kollade runt och sa ganska snabbt att han såg hjärtaktivitet. Han visade på skärmen och det var verkligen någonting där som pulserade! Herregud. Kan inte fatta riktigt. Det är ju så läskigt tidigt fortfarande men någonting är det som lever där inne! Han såg bara en enda hinnsäck tydligt, men kunde ana något bakom den som ev kan vara den andra. Den kan ju isåfall vara tom, och att det är därför jag haft blödningar.

Vi ska försöka få ett nytt ultraljud tills nästa vecka, kanske i slutet på veckan så det hunnit hända något. tills dess.. ja vad fan gör man? Kan man hoppa en vecka fram i tiden på något sätt?

Härligt då har du ju ett foster därinne!! Förstår att det har varit jobbigt och att det blir nervöst till nästa UL. Men det är ju rimligt att blödningar förklaras i att den andra säcken saknar foster.
  • Najo
    Jooosen skrev 2020-05-09 21:58:07 följande:

Den här tråden har varit ett otroligt fint stöd! Jag blir så otroligt ledsen när jag tänker på er som fått göra uppehåll just nu i era behandlingar. Tiden är ens fiende o än mer nu såklart. <3

Ja som att det inte räcker med ivf processen som den är så ska detta virus skjuta fram processen ytterligare. Jag är i v 28 och hoppas ni andra hakar på snart!
Svar på tråden IVF hösten 2019