• Najo

IVF hösten 2019

Ölandstoka skrev 2019-11-16 15:19:46 följande:

Jag fick också tillbaka en blastocyst som börjat hatcha idag. Vill så gärna vara pepp men jag tror att min självbevarelsedrift sätter käppar i hjulet för det.

Hoppas verkligen att det är vår tur nu! Hur känns det för dig, är du positiv?

Har tyvärr ingen erfarenhet av embryon som växer långsammare.

Wow då är vi timade. Jag tyckte det var otroligt att se hatching. Första ggn det blir 5 dagars odling för mig. Det var som en liten plopp som hade läckt ur embryot. Just nu är mina tankar på de 3 embryona som ska odlas till i morgon. Kommer bli grymt ledsen om alla går pt skogen. Jag måste hålla förväntningarna i schack, jag är 44 och låga odds. Blir jag gravid är missfallsrisken dessutom 50%. Hur ser ditt bagage ut?
  • Najo
    pixie78 skrev 2019-11-16 16:16:32 följande:

Jag satte in vår sjätte och sista blasto igår. Den hade odlats i sex dagar för den var sen. Men de sa att den såg jättefin ut och att det inte var några konstigheter. Vissa bara växer långsamt enligt embryologen. 

Lycka till!

Underbart! Vill passa på att berätta för dig att min läkare i går sa att man VET att tjejer är långsammare.
  • Najo
    Ma18 skrev 2019-11-17 08:29:29 följande:

Nu ska vi äntligen få göra vårt första FET! Blev totalfrys efter äggplocket så nu är jag förväntansfull. Blev rekommenderad av läkaren att ta bisolvon från blödningsstart till insättning, är det nån mer här som provat det inför fet?

Bisolvon är Standard på carl von linne, från äggplock till insättning
  • Najo

Hej,

Har nu fått besked feån kliniken. Av de 3 som igår på dag 5 inte hunnit bli blastocyster har 1 klarat sig till frysen.

• Najo
    Hedblomster skrev 2019-11-17 15:34:37 följande:

Jag går också på akademiska och det är inte standard där iaf!

Anledningrn till bisolvon har endast med att återföringen går bättre med tunnare sekret. Så har jag uppfattat det.
  • Najo
    Jagvetdåinte skrev 2019-11-19 06:25:14 följande:

Jag kan inte fatta detta. Jag är gravid! Mensen kom aldrig igång. Tog ett billigt gravtest som visade ett nästan osynligt streck. Tog då ett digitalt istället. Där stod gravid 1-2 veckor. Borde iof stå 3+ va? Men jag är kanske låghormonare. Hur som helst, jag är gravid! Hoppas nu att det håller i sig! Kan inte fatta detta!! Styrkekramar till er alla! Snart sitter vi alla där med ett litet bylte i famnen <3 Hoppas pyret vill stanna kvar!!

Wohoooo grattis!
  • Najo
    Nicciz skrev 2019-11-19 19:44:19 följande:

Min läkare hade GLÖMT att skicka remissen så nu tar det ytterligare 2-3 veckor innan den blir bedömd och julledigheten kommer emellan. Två månader försenat innebär dessutom veckor. Jävla skit!

Sånt blir man galen på. Dåligt och slarvigt när det gäller en sån här sak.
  • Najo
    Nicciz skrev 2019-11-19 19:55:34 följande:

Verkligen! Kommer byta klinik. Hört gott om Sophiahemmet, någon med erfarenhet?

Jag går på carl von linne hela tiden..pendlar dit från sthlm för besöken. Ingen erfarenhet av andra kliniker.
  • Najo
    nypan78 skrev 2019-11-19 20:36:46 följande:

Jag går också på carl von Linné. Min ålder ställer till det nu. Nästan 41 år...men vi har 2 försök kvar i vårt 3pack. Inga nya mediciner eller annat, de kör på samma spår hela tiden. Hoppas fortfarande. Hur många försök har du gjort?

Mina 2 barn på resp första ivf försöket som föddes 2009 resp 2015, med dåvarande partners. Nu ivf med spermiedonation, jag är 44 men fick ett 3 paket. Oddsen riktigt dåliga. Enligt Olga är max 1 av 8 blastocyster hos 44 åringar ok (ej kromosomfel). Precis gjort andra försöket. Ruvar på en blasto nu. Tuff process, mina 2 första barn blev en ivf-räkmacka. Men den mackan gäller inte nu..
Svar på tråden IVF hösten 2019