• Najo

IVF hösten 2019

Ölandstoka skrev 2019-11-21 15:51:15 följande:

Jo med tanke på hur lite jag reagerar på hormoner så gissar jag att j jag inte skulle få du mycket symtom.

Hur brukar det ser ut för dig, vilken dag har mensen kommit för dig när ivf/fet inte har gått vägen?

Det börjar närma sig för min del, kommer att vara en nervös helg! Har mycket planerat vilket känns skönt, men även jättejobbigt om mensen skulle dyka upp.

De ggr jag inte varit gravid har jag fått mens 17 resp 15 dagar efter äggplock
  • Najo
    pixie78 skrev 2019-11-21 15:40:54 följande:

Ja precis, vår sista blasto. Hur mår du? Några känningar? Jag känner 0 och har även 0 förhoppningar. Känns ändå ok eftersom vi har en plan. Jag håller alla tummar och tår för dig!!! Heja, heja!!

Jag hade känningar i förrgår dvs 9 dagar e befruktning. Ökade flytningar och känningar på sidorna. I går och i dag mindre flytningar och ömheten i brösten avtagit (blev öm redan innan ovitrellen togs). De ggr jag inte varit gravid har jag haft tydlig mensvärk dag 11. Det är då jag brukar få mens om jag tagit ovitrelle men ET har uteblivit. Om det berott på det eller annat vet jag inte. Idag (dag 11 efter befruktning) känner jag typ inget.
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-22 11:45:18 följande:

Känner heller ingenting. Lite lite mensvärk som kommer och går. Det hade jag kring denna ruvdag tidigare ivf också så jag försöker stålsätta mig för mens nu.

Går och klämmer på mina bröst stup i kvarten för att se om det börjat ömma men nej. Ser nog ganska dumt ut :P

Jag vill bara skjuta ut mig känner jag..jag vill inte veta utkomsten just nu. Hade det varit ett 2dagars embryo hade det varit ok med neg besked. Men denna gången är det första ggn jag får in en blasto i färskförsök. Men det som kommer kännas tungt vid ett neg besked är att den hade börjat hatcha precis innan. Så kommer bli sjukt neg och tro att inget av de andra blastona kommer ta sig heller som jag har i frysen
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-22 14:30:36 följande:

Jag förstår hur du tänker, kände lite samma vid senaste ivf då den också hade börjat hatcha. Men samtidigt som det är ett bra tecken så borde det inte betyda så mycket. Så klart håller vi tummarna för att det tar sig men samtidigt tänker jag att alla embryon som har blivit barn har ju varit både tvådagars embryon och ohatchade blastocyster någon gång.

Hoppas att du slipper fundera :)

Hur gör du med test, kommer du att vänta till testdagen? När har du testdag?

Så sant! Kommer inhandla test i helgen. Så jag kan anv ett annat test än det jag fått från kliniken om mensen dyker upp innan testdag. Om mensen kommer i början av v hinner jag ev med ett FET innan julstängning men det är väldigt tveksamt. Hur funderar du kring test...? När har du testdag? Jag har testdag om en vecka på fre 29 nov, vilket är 18 dgr efter äggplock.
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-22 16:41:54 följande:

Skönt att ha lite test hemma :)

Jag har testdag 4 december men mens kommer nog en vecka innan. Om om om mensen inte skulle komma så testar jag dock nästa helg men mensen brukar hinna före.

Vet inte hur det blir bara, även om jag ringer och säger att jag har fått mens och neg gravtest så kommer de ändå att säga att jag ska fortsätta med lutinus och testa igen på testdagen. Men på testdagen brukar jag redan vara på cykeldag 7. Tycker att det känns lite förnedrande när de inte lyssnar på en. För att inte tala om att använda lutinus när det bara rinner ut på en gång med mensen ändå.

Nä, jag kommer att ringa in mensen och fråga om en till fet men oavsett vad de säger så slutar jag med lutinus och kör en letrozolkur. Känns väldigt bra att ha en plan och att förhoppningsvis hinna med en till fet. Så blir det my behandling i januari. Hurra för att vara positiv...

När hade du ET? Var det med 5dagars blasto? Trodde du har ET ungefär samma dag som jag

Sist när jag fick mens 15 dgr e ET med neg gravtest och sköterskan bad mig fortsätta 3 dagar tills testdag bad jag om ett telmöte med min läkare samma EM. Hon sa SLUTA med lutinus direkt så kör vi en ny IVF direkt. Så istället för lutinus den dagen blev det sprutstart:) inte att jag skulle fortsätta med lutinus om mensen kom 14 dgr efter ET med ett påföljande neg gravidtest. Ngn måtta får det ju vara liksom vilka odds är det att man är gravid ändå.

.
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-22 18:37:47 följande:

Vi satte väl in samma dag har jag för mig, i lördags. En vecka sedan imorgon :)

Vad skönt med förståelse! Vid fet nu frågade jag om jag skulle hinna en till fet om den här inte lyckades, då tittade hon på mitt testdatum och sa nej. När jag sa att jag brukar få mens samma dag som vanligt trots lutinus såg hon bara frågande ut. Jag orkade inte tjafsa så jag sa bara att "om det inte tar sig ringer jag".

Men har du då testdag 23 dagar efter äggplock eller satte du in en tvådagars ?.. får jag Fråga vilken klinik du går på? För några år sedan hade min klinik (cvl) testdag 16 dgr e äggplock men de har ökat till 18 dgr
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-22 19:52:10 följande:

Går på akademiska i Uppsala. De har testdag 18 dagar efter återföring oavsett hur gammalt embryot är tror jag. Håller med om att det är måååånga dagar bort. Nästa orimligt många.

Jag hade testdag 11 dgr efter min fet på en blasto i mars dock dock blev MA, tror kliniken gav lig fel testdag den ggn. Men jag plussade tydligt då. 18 dagar efter insättning är onödigt många dagar.. man hinner ju få mens med god marginal innan dess om det inte tagit sig!!
  • Najo
    pixie78 skrev 2019-11-23 22:07:58 följande:

Exakt så sa de till oss också förra fredagen när vi gjorde vår femte och sista insättning. Att den höll på att pumpa upp sig och expandera. Tyckte det lät konstigt men de lät inte negativa så släppte det. Men jag hade och har ju heller inga som helst förhoppningar på att det ska funka. Tog ett testa tidigt-test idag som var helt negativt och bekräftade den känslan. Hade helt sjuk PMS igår så mensen kommer nog om några dagar som väntat. 

Beklagar också ditt neg test. När man fryser in är de väl inte exakt lika utveckladr. Vissa är mer expanderade innan frysning och andra inte. Skulle säga att det inte kan vara ngt som helst neg att den pumpar för att expandera efter tining. Antingen fortsätter de att utvceklas eller så degenererar de vid tining.
  • Najo
    Ölandstoka skrev 2019-11-26 08:40:13 följande:

Nu har jag slagit personligt rekord i hur långt jag har klarat mig efter en återföring utan spottings! Dock är det min första fet..

Jag vill vara glad och hoppfull men kan det ha att göra med att det är fet, alltså är det vanligt att mensen kommer senare då? Tänker att det kanske går snabbare att få mens efter en behandling i och med alla hormoner och plocket. Fick en glad gubbe på digitalt äl-test måndagen för 15 dagar sedan men vet ju inte helt säkert när äl faktiskt var. Vet att det bara är att vänta och se men tänkte att någon kanske har liknande erfarenheter?

Har bara gjort ett FET men skulle snarare säga tvärtom om ngt, i alla fall om man gör FET i ostimulerad cykel. Då är det färre hormoner tillsatta så då är det bara lutinus som kan påverka och skjuta på mensen. Men bara vilda spekulationer. Vi hade ET samma dag men jag tog ovitrelle lördag för 17 dagar sedan så ägglossningen skedde efter plocket på måndagen för 15 dagar sedan.
Svar på tråden IVF hösten 2019