Ölandstoka skrev 2019-11-22 16:41:54 följande:
Skönt att ha lite test hemma :)
Jag har testdag 4 december men mens kommer nog en vecka innan. Om om om mensen inte skulle komma så testar jag dock nästa helg men mensen brukar hinna före.
Vet inte hur det blir bara, även om jag ringer och säger att jag har fått mens och neg gravtest så kommer de ändå att säga att jag ska fortsätta med lutinus och testa igen på testdagen. Men på testdagen brukar jag redan vara på cykeldag 7. Tycker att det känns lite förnedrande när de inte lyssnar på en. För att inte tala om att använda lutinus när det bara rinner ut på en gång med mensen ändå.
Nä, jag kommer att ringa in mensen och fråga om en till fet men oavsett vad de säger så slutar jag med lutinus och kör en letrozolkur. Känns väldigt bra att ha en plan och att förhoppningsvis hinna med en till fet. Så blir det my behandling i januari. Hurra för att vara positiv...
När hade du ET? Var det med 5dagars blasto? Trodde du har ET ungefär samma dag som jag
Sist när jag fick mens 15 dgr e ET med neg gravtest och sköterskan bad mig fortsätta 3 dagar tills testdag bad jag om ett telmöte med min läkare samma EM. Hon sa SLUTA med lutinus direkt så kör vi en ny IVF direkt. Så istället för lutinus den dagen blev det sprutstart:) inte att jag skulle fortsätta med lutinus om mensen kom 14 dgr efter ET med ett påföljande neg gravidtest. Ngn måtta får det ju vara liksom vilka odds är det att man är gravid ändå.
.