• Anonym (Anonyym)

    Hur lång tid ska det ta? - polisanmäld

    Jag bråkade med en person och personen hotade att polisanmäla mig för bland annat hot och misshandel.

    Nu har det gått 1 år och jag har inte hört något från polisen.

    Hur lång tid tar det innan man blir underrättad om polisanmälan ?

  • Svar på tråden Hur lång tid ska det ta? - polisanmäld
  • Anonym (M)

    Det kan ta ett tag till, men det dröjer sällan mer än 1,5 år. Är du säker på att personen anmälde dig?

  • Anonym (Anonyym)
    Anonym (M) skrev 2019-07-20 15:01:31 följande:

    Det kan ta ett tag till, men det dröjer sällan mer än 1,5 år. Är du säker på att personen anmälde dig?


    Ja, 99,9 % säker. Finns det någon statistik på hur lång tid det brukar ta?
  • Anonym (.)

    Vet att jag blev polisanmäld (I alla fall till 99%), men jag fick aldrig någon info från polisen. I alla fall så har det gått mer än 5år nu, så det lär ju inte bli något.

  • Anonym (Anonyym)
    Anonym (.) skrev 2019-07-20 15:47:36 följande:

    Vet att jag blev polisanmäld (I alla fall till 99%), men jag fick aldrig någon info från polisen. I alla fall så har det gått mer än 5år nu, så det lär ju inte bli något.


    Då har det väl preskriberats? Kanske la dom ner den.. Vad blev du polisanmäld för?
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonyym) skrev 2019-07-20 15:03:43 följande:

    Ja, 99,9 % säker. Finns det någon statistik på hur lång tid det brukar ta?


    Det tror jag inte då det är väldigt olika så svårt att mäta.

    Om du gärna vill komma på förhör kan du ju ringa 11414 och säga att du vet att du blivit anmäld och gärna vill prata med handläggaren och boka in förhör. Om du inte får prata med handläggaren kan du be att de mejlar handläggaren och då skriver vad du sagt i telefon.
  • Anonym (.)
    Anonym (Anonyym) skrev 2019-07-20 15:51:13 följande:

    Då har det väl preskriberats? Kanske la dom ner den.. Vad blev du polisanmäld för?


    Typ misshandel och eller olaga hot. Var helt obefogat, rena fantasier i en bygglovskonflikt.
Svar på tråden Hur lång tid ska det ta? - polisanmäld