• Anonym (Orolig)

    Hjälp min svartsjuka dödar mig (oss).

    Hejsan,

    För att göra en lång historia kort, min kille och jag har det perfekt (utan detta problemet såklart). Vi träffades för 2 år sedan och allt har varit strålande.

    Tills det kom fram att han haft en KK relation med en tjej i hans sport-lag. Han pratade mycket om henne i början (jämförde oss eller berättade om henne. Han undanhöll hela tiden att dom vart KK precis innan vi träffades. Det kom fram då jag pratade om henne, han ?passade på? att berätta det då. Blev såklart sjukt ledsen och undrade varför han undanhöll det. Varför ljuga om en sådan sak? Dessutom att det var han som ville ha det som KK, hon va kär i honom.

    Nu åker de iväg och delar hotell, bastar och festar varje cup. Har ont i magen inför varje cup. Han älskar verkligen mig och det är inte rationellt! Jag vet det! Det är en känsla som tar så hårt på mig, mår verkligen psykiskt dåligt av att de umgås. Jag har kapat all kontakt med tidigare personer av den anledningen (och ville hjälp) att han inte mådde bra av det. Vilket jag förstår, man har inget med vara dra att göra längre. Därför känns detta SÅÅÅ orättvist också!! Är så ledsen, vill aldrig någonsin göra slut men ändå vill jag få ett slut på mitt lidande.

    Jag mår så dåligt av detta, gråter hela nätter när jag vet att de delar hotell (i helgen blev han placerad i samma rum). Han bytte som tur va men nästa gång kanske han inte kan det.

    Min kille är världens bästa att prata med men vad hjälper det när jag känner sådan orättvisa och oro ändå? Vad hjälper det att pratat om det? Han säger ?är det något jag kan göra så säg till?, men jag känner inte att det är förstående för 2 timmer senare skriver han ?nu festar vi och tänkte basta?.

    Jag vet att detta inte är rationella tankar, detta är vad jag känner inte vad jag tänker. Ändå agerar jag ut efter mina känslor. Känner inte igen mig själv.. aldrig varit så svartsjuk innan. Tror det var pga att han ljög om henne..

    Tankar? Va snälla! Är ledsen.

    Förlåt, skrev med mobilen i all hast.

  • Svar på tråden Hjälp min svartsjuka dödar mig (oss).
  • Anonym (nej)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-07-21 01:53:12 följande:

    Hejsan,

    För att göra en lång historia kort, min kille och jag har det perfekt (utan detta problemet såklart). Vi träffades för 2 år sedan och allt har varit strålande.

    Tills det kom fram att han haft en KK relation med en tjej i hans sport-lag. Han pratade mycket om henne i början (jämförde oss eller berättade om henne. Han undanhöll hela tiden att dom vart KK precis innan vi träffades. Det kom fram då jag pratade om henne, han ?passade på? att berätta det då. Blev såklart sjukt ledsen och undrade varför han undanhöll det. Varför ljuga om en sådan sak? Dessutom att det var han som ville ha det som KK, hon va kär i honom.

    Nu åker de iväg och delar hotell, bastar och festar varje cup. Har ont i magen inför varje cup. Han älskar verkligen mig och det är inte rationellt! Jag vet det! Det är en känsla som tar så hårt på mig, mår verkligen psykiskt dåligt av att de umgås. Jag har kapat all kontakt med tidigare personer av den anledningen (och ville hjälp) att han inte mådde bra av det. Vilket jag förstår, man har inget med vara dra att göra längre. Därför känns detta SÅÅÅ orättvist också!! Är så ledsen, vill aldrig någonsin göra slut men ändå vill jag få ett slut på mitt lidande.

    Jag mår så dåligt av detta, gråter hela nätter när jag vet att de delar hotell (i helgen blev han placerad i samma rum). Han bytte som tur va men nästa gång kanske han inte kan det.

    Min kille är världens bästa att prata med men vad hjälper det när jag känner sådan orättvisa och oro ändå? Vad hjälper det att pratat om det? Han säger ?är det något jag kan göra så säg till?, men jag känner inte att det är förstående för 2 timmer senare skriver han ?nu festar vi och tänkte basta?.

    Jag vet att detta inte är rationella tankar, detta är vad jag känner inte vad jag tänker. Ändå agerar jag ut efter mina känslor. Känner inte igen mig själv.. aldrig varit så svartsjuk innan. Tror det var pga att han ljög om henne..

    Tankar? Va snälla! Är ledsen.

    Förlåt, skrev med mobilen i all hast.


    Nej ni har inte det perfekt, nej din kille är inte världens bästa, han har ljugit för dig ljuger för dig förut(och kanske nu med, folk som ljuger brukar sällansluta) och får dig nu att må dåligt, han vet hur du känner och ändå beter han sig så där.

    Så återigen nej din kille är inte världens bästa han är en skit, slösa inte tid på någon som inte gör dig lycklig
  • Anonym (Orolig)

    Han ljuger inte nu. Han undanhöll sanningen för att han sköt upp det och sedan blev rädd. Jag tycker verkligen inte det är okej och vi har det perfekt utöver just detta. Det får Du lita på bara..

    Problemet är vad jag ska göra för att jag känner så? Ska jag göra samma sak så han fattar? Han svarar alltid ?vad tråkigt att läsa...? ?vad kan jag göra?? ?Inte min mening att du ska känna så? osv.

    Jag blir bara mer ledsen då det tas på allvar men situationen ändras ändå inte!

  • Anonym (Befogat)

    I mina ögon sett så är din svartsjuka befogad.

    Åka iväg med en gammal kk som är kär i honom, och dessutom kanske dela rum.

    Ditt rationella jag kanske litar på att det inte händer något. Men vi matas ju ständigt med otrohet, en liten fling sidan om, och män tänker bara med kuken. Så visst hade jag oxå varit svartis.

    Jag kan läsa mellan raderna i din ts att du nog helst av allt hade velat att han sa upp bekantskapen med henne och därmed aldrig riskerade att träffa honom?!

    Kan du följa med på en resa nån gång?

    Att bara ge din kille dåligt samvete och skam är dåligt för relationen, men det förstår du själv.

  • Man343

    En kk är just bara ett tidsfördriv när man är singel. Han har inga känslor för henne (kan vi nog utgå ifrån annars hade han väl blivet ihop med henne istället för ts.

    Det är ju inte rimligt att han ska ge upp sitt engagemang i klubben för att han för 2 år sen innan han blev ihop med ts hade sex mef en av tjejerna i klubben.

    Visst kan man tycka att han borde sagt det direkt, men han var förmodligen orolig att ts skulle dra sig ur förhållandet, eller kanske komma med krav om att han slutar i föreningen.

    Vissa här beskriver ju honom som ett otroget ljugande svin, vilket känns oerhört överdrivet.

    Till ts:

    Förstår till viss del att du har de här tankarna, men du måste släppa dem och lita på din kille.

    Det finns massor med tillfällen att vara otrogen för den som vill, oavsett om det råkar finnas en gammal kk med i bilden eller inte.

  • Tecum

    Jag förstår dig, men i praktiken har du bara två val. Antingen lita på din kille och se honom som den fina människa som du ser honom nu. Eller göra slut. Visst, du kan ställa ultimatum och kräva att han ska sluta med sin sport för att komma bort från sin gamla kk. Men hur bra är det för relationen? Känns det bra för dig? Det finns fler kvinnor i världen, såna som är mer lockande än en avlagd kk. Ska du låsa in honom hemma? Nej jag tror att du själv inser att du måste lita på honom om ni ska var ihop.

    Att han inte berättade direkt är inte så konstigt, gamla sexpartners är inte det första man diskuterar när man blir ihop. Och sen blev han väl som du säger rädd, kanske anade han din svartsjuka tidigt.
    Tänk såhär, hur många tjejer finns det inte som hela tiden måste säga nej till killar som vill ha sex med dem och säger sig vara kära? De klarar att säga nej, varför skulle inte din kille göra det?

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Befogat) skrev 2019-07-21 10:09:52 följande:

    I mina ögon sett så är din svartsjuka befogad.

    Åka iväg med en gammal kk som är kär i honom, och dessutom kanske dela rum.

    Ditt rationella jag kanske litar på att det inte händer något. Men vi matas ju ständigt med otrohet, en liten fling sidan om, och män tänker bara med kuken. Så visst hade jag oxå varit svartis.

    Jag kan läsa mellan raderna i din ts att du nog helst av allt hade velat att han sa upp bekantskapen med henne och därmed aldrig riskerade att träffa honom?!

    Kan du följa med på en resa nån gång?

    Att bara ge din kille dåligt samvete och skam är dåligt för relationen, men det förstår du själv.


    Jag litar 100% på honom han skulle aldrig röra henne men det är grejen att dom åker iväg, delar hotell, festar och bastar. Känner hur det tär på mig ändå! Fastän jag kan tänka rationellt att det inte ska ske något. Att inför varje cup vara orolig osv.

    Jag blir ledsen och otroligt arg inombords. Speciellt när han skriver att de ska basta mm och jag skriver då hur jag känner och får ett svar som , det va inte meningen att få dig att känna så.

    Grejen som gör mig mest arg är att det skulle vart ,värre, om jag gjorde samma sak. Han är nämligen svartis själv och hade aldrig klarat av att jag gjorde samma sak! Ändå sätter han inte in sig i min situation.

    Han har valt att ta bort henne överallt men vad hjälper det när de ändå ses över vissa helger. Jag fattar att detta är dåligt, och jag kan inte hjälpa hur mina känslor väller ut över mig och honom.
  • Anonym (Orolig)

    Och ja, jag får hänga med till hotellet över helgen. Han frågar mig varje gång. Jag väljer att inte hänga med för att jag ser hur vi alla tre sitter i en bastu tillsamman.. det känns så fel..

  • Tecum
    Anonym (Orolig) skrev 2019-07-21 10:46:43 följande:
    Och ja, jag får hänga med till hotellet över helgen. Han frågar mig varje gång. Jag väljer att inte hänga med för att jag ser hur vi alla tre sitter i en bastu tillsamman.. det känns så fel..
    Men varför, du göder ju din svartsjuka genom att inte följa med? Du måste kunna umgås med hans ex i grupp annars begränsar du ditt liv enormt.
  • Anonym (Orolig)
    Tecum skrev 2019-07-21 10:23:26 följande:

    Jag förstår dig, men i praktiken har du bara två val. Antingen lita på din kille och se honom som den fina människa som du ser honom nu. Eller göra slut. Visst, du kan ställa ultimatum och kräva att han ska sluta med sin sport för att komma bort från sin gamla kk. Men hur bra är det för relationen? Känns det bra för dig? Det finns fler kvinnor i världen, såna som är mer lockande än en avlagd kk. Ska du låsa in honom hemma? Nej jag tror att du själv inser att du måste lita på honom om ni ska var ihop.

    Att han inte berättade direkt är inte så konstigt, gamla sexpartners är inte det första man diskuterar när man blir ihop. Och sen blev han väl som du säger rädd, kanske anade han din svartsjuka tidigt.

    Tänk såhär, hur många tjejer finns det inte som hela tiden måste säga nej till killar som vill ha sex med dem och säger sig vara kära? De klarar att säga nej, varför skulle inte din kille göra det?


    Jag vet och jag vill lita på honom, jag tror inte att han ska vara otrogen. Det tror jag inte, det är inte känslorna jag har. Mina känslor grundar i att han ljög om henne och sedan ska de umgås över en helg på hotell osv. Jag känner en svartsjuka över situationen. Inte att han ska vara otrogen. Så svårt att förklara. Blir typ äcklad, arg och jätteledsen.

    Var inte svartsjuk mot andra tjejer i början osv. Aldrig varit. Det var för att han inte berättade om henne. Jag vill inte låsa in honom.. det är inte det som är grejen. Mina känslor till situationen är problemet. Även att jag vet till 100 procent att det hade känts värre för honom om jag gjorde samma sak men ändå är det okej att han gör det.
  • Anonym (M)

    Hade han varit en bra kille så hade han kapat henne rakt av. För att visa att han är seriös med dig och för att värna om dina känslor. Oavsett hur rationell du är så har du dessa känslor, vilka sällan fungerar rationellt utan rent instinktivt. Du uppfattar ett hon mot din relation. Det är så fruktansvärt egoistiskt av honom att lägga ansvaret för din, helt naturliga känsla, på dig. Bara för att inte behöva göra någon uppoffring alls. En bra man gör inte så. Man delar på bördorna i relationen och söker en lösning som fungerar för båda.

    Tyvärr blir det ju inte bättre av att du ställer det kravet på honom. Han vill ju inte göra uppoffringen genuint. Risken är stor att om han skulle kapa alla band med ex-KK:n så går han runt och känner bitterhet mot dig.

    I mina ögon är relationen tyvärr redan slut. Han har övergivit dig känslomässigt. Kanske får han ett uppvaknande och omvärderar situationen om du är väldigt ärlig och visar dina sårbara känslor för honom. Förklarar att du skulle önska att ni hjälptes åt med detta. Om det inte hade funherat heller så hade jag lämnat, för att skydda mig själv från en destruktiv och tärande relation.

Svar på tråden Hjälp min svartsjuka dödar mig (oss).