• LindaLo91

    Tre positiva gravtest och två negativa.

    Hej!

    Känner att jag behöver skriva av mig lite. Jag hade min "mens"  7/7- 10/7, sedan i onsdags (17/7) började jag känns mig konstig, ont i magen, molande värk, ömma bröst osv. Dagen efter alltså i torsdags så fick jag en super liten blödning som var mer åt det rosa hållet.det är inte vanligt hos mig så jag åkte direkt och köpte gravtest. Till min förvåning blev det plus och vi blev superglada. Jag åkte även i fredags och köpte 2 test ( ett vanligt och ett digitalt CB). Testa det digitala och det blev positivt. Har mått ganska dåligt efter detta, varit trött osv. Kände att jag ville göra ett test till för att vara på den säkra sidan, gjorde då ett i morses som visade ett svagt streck, åkte då och köpte ett till som då visade inget. Fick då lite smått panik och köpte då ett digitalt som då visade ej gravid....
    Har telefontid med barnmorskan imorgon 8.00, men tänker är det någon annan som har erfarenhet eller varit med om liknande?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-21 13:06
    Skrev lite snabbt här, men då räkna jag med att jag blev gravid mensen innan som startade 10/6. Det första digitala sa 1-2 veckor som läkarna räknar som 4-5 veckor.

  • Svar på tråden Tre positiva gravtest och två negativa.
  • Elcca

    Jag tycker det låter som en så

    kallad kemisk graviditet. Att det befruktade embryot aldrig fäste och åkte ut med din mens. Kanske hann din kropp producera hcg (därav postivt test), som nu efter några dagar helt försvunnit och därav negativt test. Liknade har tyvärr hänt mig.

Svar på tråden Tre positiva gravtest och två negativa.