Otrohet
Beklagar situationen! Varför var han otrogen, enligt honom? Hur resonerar du när du plötsligt är beredd att försöka förlåta? Hoppas det löser sig på bästa sätt för er!
Beklagar situationen! Varför var han otrogen, enligt honom? Hur resonerar du när du plötsligt är beredd att försöka förlåta? Hoppas det löser sig på bästa sätt för er!
Jag hade nog kunnat förlåta om jag ansett att han är tillräckligt ångerfull, på ett trovärdigt sätt. Att leva med en partner livet ut gör att man kanske börjar ta varandra föregivet, och faller för en frestelse att se om gräset är grönare på andra sidan. Trist men mänskligt! Då finns det olika scenarion som jag ser det: 1. Man skiljer sig. 2. Man är emotionellt otrogen, tex låter en vänskaplig relation bli djupare än andra, öppnar upp sig för denne och kanske fantiserar om denne. 3. Man är fysiskt otrogen. Vid nr 2 och 3 så kanske hälften upptäcker efteråt att gräset ABSOLUT INTE var grönare på andra sidan och därmed ångrar sig djupt och släpper tanken på att vilja vara med någon annan. Den andra halvan separerar eller blir lämnad. Om du tror att han ångrar sig på riktig kanske det går att förlåta.. vad känner du själv att du behöver för att bygga upp tillit igen?