• Tom Araya

    Dejta en tjej, blir osäker på vad hon vill.

    Jag har haft kontakt med en kvinna under hela våren, på Facebook och telefon.

    Vi snackar om allt och verkar matcha varandra bra. Hon är väldigt öppen och trevlig.

    Hon bor i en annan stad, 30 mil bort.

    Vi har pratat om att träffas, men att planera ihop det är inte helt lätt.
    Hon har ett arbete med högsäsong under sommarhalvåret, så hon jobbar väldigt mycket just nu.

    Hon har flera barn med ett ex, de flesta vuxna, det yngsta runt 13 tror jag. De bor hos pappan i veckorna, men är mycket hos sin mamma på helgerna, även de vuxna med eget hem.

    Hon känns ganska på, talar om hur mycket hon tycker om mig, att jag är snygg och trevlig, att hon bestämt sig för att hon vill ha sex när vi ses, flera gånger sagt att vi ska ses och nämner tidpunkter när det kan ske...

    Men så händer ingenting...
    Tidpunkterna för träff går förbi och det dyker alltid upp något som får henne att ställa in eller skjuta upp detta (föreslagna tidpunkter, men inget bestämt).
    Vid alla dessa tillfällen har hon efteråt sagt att "men i juli kommer jag ju, för jag ska ju till Stockholm och gå på släkt/väns X (X= större familjär händelse/aktivitet dit hon är inbjuden).

    Hon har hela tiden sagt att hon då skulle bli här i 3-4 dagar och då bo hos mig.

    Under ett par månader har vi knappt hörts av alls, då hon jobbar så mycket.

    Så ringde hon i fredags... det var ju nu på lördag hon skulle på X. Det hade jag glömt.
    Jag säger till på jobbet att jag inte jobbar på lördag som jag brukar, för jag måste hinna snygga till lite hemma och handla lite.

    De 3-4 dagarna i Stockholm hade dock skurits ner till knappt två, med en natt. Senast måndag morgon måste hon vara hemma.

    Hon skulle åka från X till mig under lördagkvällen och stanna till söndag kväll.

    Men sedan har hon inte hört av sig alls.
    Jag skickade två sms igår, inget svar...

    Eftersom hon inte hört av sig alls oroar jag mig över att det hänt något. Hon har ju haft lite hälsoproblem och har nu jobbat extremt mycket under de tre-fyra senaste månaderna.

    Har det inte hänt något underar jag på att avbryta kontakten, för det känns inte längre som att träff är särskilt prioriterat för henne. Mer snack, men annat i verkligheten.

    Stundtals slår mig tanken att hon kanske inte lls varit ärlig och uppriktig med mig...men det vet jag förstås inte ännu...

    Min plan nu är att invänta att hon hör av sig...

    Jag vill bara höra era reflektioner och kanske även tips.

  • Svar på tråden Dejta en tjej, blir osäker på vad hon vill.
  • Tecum

    Det är riktigt, bara avvakta. Hon har bollen, vill hon något hör hon av sig, om inte är det också ett svar och du kan släppa henne helt.
    Och även om hon skulle dyka upp till slut skulle jag vara försiktig, hon verkar inte prioritera dig alls. 

  • Quattro89

    Känns jävligt osäker som person. Om det tatt er 6 månader för att träffas så lär en dejt inte göra saken bättre. Sluta slösa tid på henne o hitta nått närmare du kan träffa även på veckorna

  • Fjäril kär

    Du är inte tillräckligt intressant för att hon ska prioritera dig. Vilket kan innebära just bara det att sista klicket inte finns hos henne hur attraherad hon än må vara på avstånd.

    Eller så innebär det att hon träffar någon annan/flera som lockade mer än dig och som hon känner mer för.

    Eller så är hon en sån där person som lovar alla i sin närhet ditten och datten och planerar, grejar och fixar och lever livet i kaos eftersom hon lovar alla men måste prioritera nånstans. Hon kan ha lovat fem personer saker att göra på samma helg men inser att hon inte ens hinner med en enda.. En strulputte..

  • Tom Araya
    Quattro89 skrev 2019-07-21 20:39:21 följande:

    Känns jävligt osäker som person. Om det tatt er 6 månader för att träffas så lär en dejt inte göra saken bättre. Sluta slösa tid på henne o hitta nått närmare du kan träffa även på veckorna


    Jag bor i Stockholm...här finns mängder av människor och mängder av tjejer/kvinnor, men ändå verkar Stockholm vara mer svårdejtad än någon annan del av landet. Utbudet får nog många att höja kraven...
  • Anonym (Maja)

    Bäst att låta henne gå.... känns inte som hon är så seriös. Låter lite som du kan vara hennes tidsfördriv ... lite för att fp bekräftelse men att de kan vara så att hon faktiskt bor med någon.

    Hoppas iaf du hittar någon som förtjänar dig

  • Tom Araya
    Fjäril kär skrev 2019-07-21 20:43:31 följande:

    Eller så är hon en sån där person som lovar alla i sin närhet ditten och datten och planerar, grejar och fixar och lever livet i kaos eftersom hon lovar alla men måste prioritera nånstans. Hon kan ha lovat fem personer saker att göra på samma helg men inser att hon inte ens hinner med en enda.. En strulputte..


    Detta låter inte alls som hon, så som jag känner henne. Men kanska har hon bara vilselett mig och inte alls varit så ärlig och uppriktig som givit intryck av att vara...
  • Tom Araya
    Anonym (Maja) skrev 2019-07-21 20:46:04 följande:

    Bäst att låta henne gå.... känns inte som hon är så seriös. Låter lite som du kan vara hennes tidsfördriv ... lite för att fp bekräftelse men att de kan vara så att hon faktiskt bor med någon.

    Hoppas iaf du hittar någon som förtjänar dig


    Hon har haft många chanser att träffa någon. Hon har berättat om krogbesök 3-4 gånger under tiden vi haft kontakt och som kvinna skulle hon lätt få en man på kroken för ett skjut.

    I veckorna lånar hon ofta en lägenhet närmare jobbet, av en manlig vän som enligt uppgift inte är mycket hemma i veckorna...
  • Tom Araya
    Anonym (Maja) skrev 2019-07-21 20:46:04 följande:

    Bäst att låta henne gå.... känns inte som hon är så seriös. Låter lite som du kan vara hennes tidsfördriv ... lite för att fp bekräftelse men att de kan vara så att hon faktiskt bor med någon.

    Hoppas iaf du hittar någon som förtjänar dig


    Tack, det var snällt sagt! Solig
  • Fjäril kär
    Tom Araya skrev 2019-07-21 20:46:49 följande:

    Detta låter inte alls som hon, så som jag känner henne. Men kanska har hon bara vilselett mig och inte alls varit så ärlig och uppriktig som givit intryck av att vara...


    Med 30 mil emellan och ingen träff IRL så har du liten eller noll möjlighet att kolla sanningen i det hon berättar. Tex jobbförhållanden, kollegor, after work, släkt, högtider etc..

    Och det faktum att hon tystnar i telefon när hon borde varit hos dig är en varningsklocka om att hon nånstans inte är ärlig mot dig.
Svar på tråden Dejta en tjej, blir osäker på vad hon vill.