Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken

Gräl igen om småsaker

Min åsikt är att man kommunicerar med varandra innan man bjuder hem gäster till ett gemensamt hem. Dock är det ibland inte läge att informera innan, planer kan göras upp i stunden. Vi sådana tillfällen kan inte min partner räkna med min medverkan eller närvaro vid besöket. Om ni har pratat om detta nyligen förstår jag att du blir frustrerad. Städa in för sitt besök kan han väl göra själv?

• Akira Öken
    Estetmamman skrev 2019-07-21 23:34:35 följande:

Han städar nästan aldrig och bryr sig inte om att städa innan gäster kommer då det ej bekommer honom. Är dessutom jag som får höra bakvägen från svärmor att jag inte är ordningsam, och inte han/vi. Men man behöver såklart ej lyssna på svärmödrar när man vet att det inte är sant. Min sambo tvättar vilket jag med gör men mest han. Vi var hemma båda två då han bestämde med kusinen så var ju nära till hands så att säga. Förstår också att allt inte alltid kan planeras ihop jämt men det är ofta så att svärföräldrar dyker upp utan att jag fått info innan eller kanske en halvtimme timme innan då han glömt berätta och dylikt. Inte så att de inte är välkomna mem jag vill kunna göra mig fin, duscha innan tex.

Läste nu att ni inte verkar ha pratat om detta tidigare. Då kanske det (när ni båda lugnat er) är ett bra tillfälle att sätta er ner och komma överens om hur ni gör när ni bjuder hem folk.
  • Akira Öken
    Estetmamman skrev 2019-07-21 23:57:40 följande:

Jo vi HAR talat om detta tidigare. Så det var inte något nytt.

Ok, vad bra! :) Vad kom ni fram till då? Det här med silent treatment, låter inget vidare. Tror du behöver sätta ner foten hårt gällande det (i stil med Jrocky...:s förslag). Ni kanske även behöver komma överens om en mer rättvis uppdelning av hushållssysslorna?
Svar på tråden Gräl igen om småsaker