• Anonym (Vill dö)

Blev lämnad idag

Vill bara dö. Fyra år åt helvete och sen har vi ett barn. Vem fan vill dejta någon som redan har ett barn? Är inte redo att dejta men menar på sikt. Vill bara hoppa från en bro ikväll.

Behöver vägledning, har gått med en klump i magen i flera dagar och kan ju inte komma över min exfru nu när vi ska tvingas träffas ändå. Hur fan hanterar man detta och går man någonsin vidare?

• Svar på tråden Blev lämnad idag
  • Anonym (Vill dö)

Gjorde för första gången en utflykt idag med exet och barnet. Det gick bra och det kändes bra, jag skötte det proffsigt, ibland när jag var iväg med dottern kunde jag se henne le mot oss i ögonvrån vilket gör mig varm inombords men vid andra tillfällen kunde jag se henne sitta och sms:a med ett leende på läpparna, då kom den där klumpen i magen igen. Massa tankar om att hon träffar någon annan eller har börjat prata med någon åtminstone.

När dottern sov middag passade vi på att umgås lite, vågade till slut fråga henne om hon träffade nån vilket hon svarade nej på. När jag sen berättade att jag var bjuden på en kompis födelsedagsfest nästa vecka mumlade jag något som hon tyckte lät som att jag sa ?en tjej? vilket jag inte sa men då hoppade hon till och brast ut ?En tjej?!? men då sa jag vad jag egentligen sa och sen var det lugnt.

Kan tillägga att hon var ganska hemlig med mobilen stundtals men det har hon alltid varit.

Hur ska jag tolka dessa signaler? Hon är mitt livs kärlek men jag börjar nästan fundera på om det inte är bättre att köra med öppna kort så man slipper undra. Tacksam för all hjälp jag kan få.

• Anonym (Lämnad)

Beklagar din sits. Men om det är en liten tröst: Män med barn är betydligt hetare än män utan.

• Anonym (Z)

Du skriver att hon är din livs kärlek. Jag undrar om ni jobbat med era problem? Vad så hon när hon lämnade dig? Ni kanske ska prova parterapi? Det kan vara bra även om ni inte kommer fortsätta tillsammans, det gör det lättare att förstå och ev komma vidare samt att bevara en god relation för framtiden. För ni kommer ju alltid ha en relation då ni har barn. Tänk inte för mycket nu på hur du ska träffa nån, det ger sig om och när det är dags. Vi människor tycker inte om förändringar men ändå genomgår vi flera i livet och växer och utvecklas genom det. Låt det kännas och tänk inte för mycket.

• Anonym (Vill dö)
    Anonym (Z) skrev 2019-08-03 22:25:04 följande:

Du skriver att hon är din livs kärlek. Jag undrar om ni jobbat med era problem? Vad så hon när hon lämnade dig? Ni kanske ska prova parterapi? Det kan vara bra även om ni inte kommer fortsätta tillsammans, det gör det lättare att förstå och ev komma vidare samt att bevara en god relation för framtiden. För ni kommer ju alltid ha en relation då ni har barn. Tänk inte för mycket nu på hur du ska träffa nån, det ger sig om och när det är dags. Vi människor tycker inte om förändringar men ändå genomgår vi flera i livet och växer och utvecklas genom det. Låt det kännas och tänk inte för mycket.

Började med ett gräl vi hade en morgon. Hon hade tidigare hotat med att flytta men sen blev det inget och sen blev allt bra. Och generellt var det bra men vi fick barn tidigt i förhållandet och var dåligt förberedda, korkat jag vet. Nu har jag ändå gjort allt jag kan för att behärska mig. Och det blir ingen dålig stämning när vi ses, tvärtom. Men jag kunde lätt bli uppstressad i vissa situationer och det verkade främst vara det som störde henne. Sen att vårt barn stressade henne gjorde inte saken lättare.

Vill bara ur det här helvetet .:(
  • Anonym (Z)
    Anonym (Vill dö) skrev 2019-08-03 23:21:31 följande:

Började med ett gräl vi hade en morgon. Hon hade tidigare hotat med att flytta men sen blev det inget och sen blev allt bra. Och generellt var det bra men vi fick barn tidigt i förhållandet och var dåligt förberedda, korkat jag vet. Nu har jag ändå gjort allt jag kan för att behärska mig. Och det blir ingen dålig stämning när vi ses, tvärtom. Men jag kunde lätt bli uppstressad i vissa situationer och det verkade främst vara det som störde henne. Sen att vårt barn stressade henne gjorde inte saken lättare.

Vill bara ur det här helvetet .:(

Ni kanske behöver lite tid ifrån varann och tänka lite. Det är klart det känns jävligt jobbigt nu, ta det lugnt bara. Du behöver inte vara på topp nu. Har ni försökt prata nåt nu om hur det känns?
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Z) skrev 2019-08-04 13:25:54 följande:
    Ni kanske behöver lite tid ifrån varann och tänka lite. Det är klart det känns jävligt jobbigt nu, ta det lugnt bara. Du behöver inte vara på topp nu. Har ni försökt prata nåt nu om hur det känns?
    Så kan det vara
  • Anonym (Vill dö)
    Anonym (Z) skrev 2019-08-04 13:25:54 följande:

Mm har väl familj och vänner som ändå stöttar en men det känns som att jag bara kommer älta problemet och på så vis kommer de också tröttna.

Kruxet är ju att vi har ett barn ihop som gör att vi tvingas umgås, som senast igår när vi hade varit iväg, allt gick bra och hon verkade glad även om hon blev stressad när barnet var olydigt. Jag gjorde mitt bästa för att visa engagemang och hon såg ändå glad ut. Sen kommer den där nojan när hon skriver sms på mobilen och även då ser glad ut. Frågade som sagt om hon träffat nån vilket hon sa nej till. Jag vet att jag kanske är sjuk i huvudet men sen kommer vi tillbaka hem och hon stannar på kaffe och åker sen

Då kommer alla känslor tillbaka och idag har det känts förjävligt, har tagit det på oskyldiga fast jag vet att jag inte borde. Har mått skit idag
  • Anonym (Vill dö)

Hade heller inga förhoppningar att hon skulle sova över eller så men det gör bara så jävla ont. Och hon fortsätter ha mig i kompisfacket medan jag bara vill ha henne tillbaka

• SylviaPlath

Vad är det du vill ha tillbaka? Fråga dig det! Tryggheten/sammanhanget eller just henne och hennes egenskaper? Älskar du henne på riktigt?

Det kommer en dag när du har facit på mina frågor. Den dagen vill du kanske inte tillbaka.  Men om du verkligen vill ha tillbaka henne, håll dig cool. Hon är kanske inne i en fas och kommer kanske ångra sig om du släpper henne. 

• Anonym (Z)
    SylviaPlath skrev 2019-08-04 14:46:18 följande:

Vad är det du vill ha tillbaka? Fråga dig det! Tryggheten/sammanhanget eller just henne och hennes egenskaper? Älskar du henne på riktigt?

Det kommer en dag när du har facit på mina frågor. Den dagen vill du kanske inte tillbaka.  Men om du verkligen vill ha tillbaka henne, håll dig cool. Hon är kanske inne i en fas och kommer kanske ångra sig om du släpper henne. 

Det ligger något i detta, är det just henne du vill ha så får du försöka få fram det på nåt sätt och på riktigt arbeta på er relation.
Svar på tråden Blev lämnad idag