Hejsan TS!
Jag blev lämnad några veckor innan jag fyllde 29 av min livs kärlek. Vi hade varit tillsammans mer än dubbelt så länge som er och hade ett litet (under två år) barn tillsammans.
Det var helt skit!
Jag känner igen dina känslor, jag kände precis likadant. Man vill kanske försöka pånytt, men blir korssad då den andra inte vill. Jag blev också arg, för att han ville kasta bort allt vi hade. Ilskan hjälpte. Men vet precis hur det känns att behöva träffas för barnet. Åka hem till sitt gamla hus man flyttat ut från, se det ställe som man trodde man skulle ha sin hemmahamn i och nu ha behövt lämna det.
Känslan av hopplöshet, "vem kommer att vilja ha mig" och hur väldigt, väldigt ensamt det var 
Men om det är till någon tröst, så kan jag säga att det blir bättre! De ttar tid, men det blir bättre. fröken88 gav bra tips på vad du kan göra. Träna är bra, speciellt om det är ngn form av social träning där du får träffa andra vuxna, kanske till och med hitta nya kompisar. Och kontakta gärna någon att prata med. Några år efter vår separation så blev jag diagnostiserad med depression. Det kom av skilsmässan samt alla problem som kom efter den (mitt ex började använda droger). Det hjälper enormt mycket att få gå prata med någon som man vet att är 100% opartisk, och inte bara sitter och smeker en medhårs. Man får liksom bekräftelse på sina känslor och tankar på ett annat sätt då. Samtidigt får man ju väldigt bra hjälp med att bearbeta allting.
Kan säga att nu snart sju år efter vår separation så mår jag otroligt bra! Har kommit fram till att det var bara bra att vi separerade, jag mådde nog inte särksilt bra i vårt förhållande, men jag märkte det liksom inte så mycket då jag var mitt i det. Jag har en pojkvän (nu sambo) som jag varit tillsammans med i snart två år. Och hör och häpna! Han har inga barn och han är nästan fem år yngre än mej, men han ville ändå ha mej! 
Man är absolut inte ute ur spelet bara för att man är barn. Det kan jag dock medge, att där kring 30 är det INTE kul att vara nyseparerad med ett litet barn. Åtminstone jag tyckte att de flesta i min egen ålder just då höll på att etablerar sina förhållanden, gifte sig, skaffade barn etc. och där satt jag som den enda singeln. Fy så tråkigt och ensamt det var. Kändes som att alla vettiga personer redan hade blivit uppsnappade av någon annan och skulle gifta sig eller få barn, och de enda som anns kvar var "rejects"
Nå, så var de tju naturligtvis inte! Men jo, i min bekantskapskrets/stad så kände jag mig nog rätt mycket som "den enda singeln" typ.
Men, det blir bättre! Jag lovar