• Anonym (Utbränd?)

    Jag förstår inte vad ni säger!

    Jag har under en längre tid känt att det är nått fel på mig.

    Jag hittar inte alltid orden, kan inte ta in vad folk säger till mig. Jag måste anstränga mig jätte mycket för att komma ihåg vad folk säger....

    jag glömmer typ allmänbildande saker, vilken typ Finlands huvudstad heter typ. Saker som jag BORDE veta har jag glömt bort.

    Jag vet inte vad jag skulle kunna göra för att ändra min livssituation, om det nu är stress som är orsaken. Det är ju inte så att jag kan välja bort att inte jobba, laga mat, hjälpa till med läxor osv.

    Jag har en jätte hjälpsam man som verkligen gör massor, men jag känner mig ändå slut.

    Jag skulle helst vilja sitta på en ö, ensam....

  • Svar på tråden Jag förstår inte vad ni säger!
  • Anonym (ellsie)

    Det låter som stress eller tidiga symtom på demens. Men helt klart förmodligen stress.
    Du kan inte gå ner i arbetstid, eller byta jobb?

  • Anonym (Utbränd?)
    Anonym (ellsie) skrev 2019-07-23 21:46:04 följande:

    Det låter som stress eller tidiga symtom på demens. Men helt klart förmodligen stress.

    Du kan inte gå ner i arbetstid, eller byta jobb?


    Jag bytte jobb för ett år sedan. Jag kan inte gå ner i arbetstid, tjänar inte tillräckligt bra för det.
  • Bjära
    Anonym (Utbränd?) skrev 2019-07-23 21:52:26 följande:
    Jag bytte jobb för ett år sedan. Jag kan inte gå ner i arbetstid, tjänar inte tillräckligt bra för det.
    Banta dina kostnader så du har råd. Jag skulle hellre vara hemlös och bo under en gran, än att behöva ta den långa vägen tillbaka till livet igen. Jag är högutbildad, en bokmal och har alltid varit bra på matte. Jag fick lära mig att läsa igen och kan numera knappt plus och minus plus en annan massa skit som är kroniskt. 

    Är det så du vill ha det? Inget jobb och inga pengar är värt att bli så sjuk. 
  • Anonym (Utbränd?)
    Bjära skrev 2019-07-23 22:37:04 följande:

    Banta dina kostnader så du har råd. Jag skulle hellre vara hemlös och bo under en gran, än att behöva ta den långa vägen tillbaka till livet igen. Jag är högutbildad, en bokmal och har alltid varit bra på matte. Jag fick lära mig att läsa igen och kan numera knappt plus och minus plus en annan massa skit som är kroniskt. 

    Är det så du vill ha det? Inget jobb och inga pengar är värt att bli så sjuk. 


    Hade jag inte barn så skulle jag inte tveka att gå ner i tid. Jag jobbar som barnskötare och har rent bedrövlig lön!

    Jag unnar mig typ inget utan ser till att mina barn får det dem behöver.
  • Bagar Bengtsson
    Anonym (Utbränd?) skrev 2019-07-23 22:50:35 följande:
    Hade jag inte barn så skulle jag inte tveka att gå ner i tid. Jag jobbar som barnskötare och har rent bedrövlig lön!

    Jag unnar mig typ inget utan ser till att mina barn får det dem behöver.
    Du får inte glömma bort dig själv! Vad händer om du går in i väggen? Då kommer dina barn inte få nånting. Skäm bort dig själv lite, det är du värd.
  • Anonym (C)

    Dina barn behöver först och främst en mamma med fungerande hjärna. Pengar kommer i andra hand. Ta hand om dig!

  • Barbro45
    Anonym (Utbränd?) skrev 2019-07-23 21:38:09 följande:

    Jag har under en längre tid känt att det är nått fel på mig.

    Jag hittar inte alltid orden, kan inte ta in vad folk säger till mig. Jag måste anstränga mig jätte mycket för att komma ihåg vad folk säger....

    jag glömmer typ allmänbildande saker, vilken typ Finlands huvudstad heter typ. Saker som jag BORDE veta har jag glömt bort.

    Jag vet inte vad jag skulle kunna göra för att ändra min livssituation, om det nu är stress som är orsaken. Det är ju inte så att jag kan välja bort att inte jobba, laga mat, hjälpa till med läxor osv.

    Jag har en jätte hjälpsam man som verkligen gör massor, men jag känner mig ändå slut.

    Jag skulle helst vilja sitta på en ö, ensam....


    Om man får en sån förändring så är det något fel, kan vara stressrelaterat börja på demens eller att du haft en mindre stroke. Oavsett vad ta kontakt med VC och begär tid för utredning. Det finns hjälp att få men ibland måste man vara lite ihärdig för att hamna rätt.
  • Anonym (A)
    Anonym (C) skrev 2019-07-23 22:56:48 följande:
    Dina barn behöver först och främst en mamma med fungerande hjärna. Pengar kommer i andra hand. Ta hand om dig!
    Instämmer
Svar på tråden Jag förstår inte vad ni säger!