• IceKitten

Regnkläder

Ska köpa regnkläder från Lindex till lillen (76 cm lång). Men vilken storlek ska man köra på? 80 eller 86? Vill ju att de ska vara användbara men samtidigt hålla ett tag...

• Svar på tråden Regnkläder
  • Fjäril kär

Jag skulle välja 86, det ska ju ändå få plats med kläder under också. Ibland drar man ju regnbyxorna ovanpå vanlig jacka etc

• Anotherone

Jag skulle också valt den större. Om jag inte visste säkert på förväg att märket var väldigt stora i storlekarna, men så kan man behöva kolla på plats ibland.
    För regnkläder har muddar som håller tätt nedtill och axelband man kan reglera så det hålls uppe även om det är lite stort.

• Erica94

Min erfarenhet är att ytterkläder brukar vara stora. Har alltid fått köpa en storlek mindre i ytterkläder än vanliga kläder i den åldern. Dock aldrig köpt ytterkläder på Lindex så vet inte storleken där.

• MsM84
    Erica94 skrev 2019-07-24 15:47:31 följande:

Min erfarenhet är att ytterkläder brukar vara stora. Har alltid fått köpa en storlek mindre i ytterkläder än vanliga kläder i den åldern. Dock aldrig köpt ytterkläder på Lindex så vet inte storleken där.

Jag säger samma sak. Min son som nästan har växt ur 104 har fortfarande sin regnoverall från Lindex i 98, passar hur bra som helst.
  • Fins Mamma

min dotter är 80 cm lång och köpte strl 80 nu i regnkläder från Lindex. de är superstora på henne så välj strl 80!

?
  • legomum

I den åldern hade mina barn regnoveraller. Kan bara rekommendera det före tvådelat om ni är ute mycket.

Vet inte hur snabbt ditt barn växer men mina har haft sina kläder en säsong och sedan är det urväxt. Så det jag köpt till våren har varit för litet på hösten.

Så jag har faktiskt tittat på reor och handlat vid behov.

Svar på tråden Regnkläder