BF April 2020
Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)
Hej! Har precis plussat och enligt appen blir bf 5-6 april. Fler som precis plussat och vill följas åt? :)
Jag har haft ganska lika symptom som de du beskriver! Men jag har utöver det nog också varit både trött och illamående. Men inte spytt. Illamåendet har jag märkt att också blir värre om blodsockret sjunker för lågt och jag alltså blir "för" hungrig. I förra veckan var jag också helt sanslöst hungrig hela tiden! Direkt efter en måltid var jag hungrig igen! Jag var som ett bottenlöst hål Som tur var har det gått över litegrann nu.
Vad har ni andra för symtom? Jag är i ca v.7-8 (hade ingen mens innan så kan därför inte räkna ut exakt vilken vecka) och är rädd att jag har för lite symtom? Det jag känner hittills är extremt ömma bröst, kraftig molvärk (speciellt på nätterna) växlar mellan att svettas som en gris till att frysa så jag behöver klä på mig samt en del humörsvängningar. Men jag känner ingenting av den här klassiska tröttheten eller illamåendet som till och med BM varnade mig för och som alla sidor/appar skriver om så man börjar ju undra om något är fel?
Mitt första barn och vi har inte berättat något för familjen än eftersom dom bor i en annan stad så jag har ingen att diskutera med haha :)
Jag är också snart i vecka 8 (på torsdag). I vecka 6 hade jag ömma bröst och en eeeenormt bubblig, gasig och svullen mage! Var även vrålhungrig och åt hela hela tiden. Och så molvärken!
Nu i vecka 7 har jag fortfarande ömma bröst, bubblet i magen har lagt sig men är enormt trög i magen istället.. Ett svagt illamående har även smugit sig på och kommer när jag är hungrig eller när jag har byxor som trycker på magen. Men mår absolut inte så illa att jag skulle vilja kräkas. Jag känner mig tröttare än normalt, men inte sådär brutalt som BM sagt att man kan bli.. Och så sover jag jättedåligt!
Vad har ni andra för symtom? Jag är i ca v.7-8 (hade ingen mens innan så kan därför inte räkna ut exakt vilken vecka) och är rädd att jag har för lite symtom? Det jag känner hittills är extremt ömma bröst, kraftig molvärk (speciellt på nätterna) växlar mellan att svettas som en gris till att frysa så jag behöver klä på mig samt en del humörsvängningar. Men jag känner ingenting av den här klassiska tröttheten eller illamåendet som till och med BM varnade mig för och som alla sidor/appar skriver om så man börjar ju undra om något är fel?
Mitt första barn och vi har inte berättat något för familjen än eftersom dom bor i en annan stad så jag har ingen att diskutera med haha :)
Gud vad skönt med någon som har ungefär lika som mig :D Jag har ganska mycket symtom när jag tänker efter som att jag blir andfådd, är hungrig, sjukt svullen mage osv, ungefär som dig :) men blir ändå lite orolig just det där med tröttheten och illamåendet, men det är väl olika för alla kanske:)
Jaa, men jag har tänkt liknande som dig! Känner inte riktigt igen mig i alla gravidappars förklaringar på hur man kan må! Men ändå när jag tänker efter så kommer jag ju på fler och fler symptom som jag har, haha. Men jag tror man snöar in sig lite på det där med kräkandet som är ett väldigt starkt täcken på graviditet!
När har du första ultraljudet? :)
Jag är i vecka 8+4 och mina enda symtom är lite mensvärk och extremt illamående. Mina bröst ömmar ingenting, det gjorde dom under hela min förra graviditet men då mådde jag och andra sidan aldrig illa. Olika det kan vara...
Alltså jag har skapat en BF-grupp för oss med bf i april men den har inga medlemmar. På fb alltså. Några som är sugna på att vara med?
Alltså jag har skapat en BF-grupp för oss med bf i april men den har inga medlemmar. På fb alltså. Några som är sugna på att vara med?
haha eller hur, känner typ att ingenting stämmer så man blir lite förvirrad! :) Vi ska nog göra KUB test och som jag förstod så gör man ultraljud i v.11-13 då så det blir väl första isåfall, annars är det inte förns RUL och det är väl ganska sent, typ v.18-19? Här gör man tydligen bara ett under hela graviditeten, du då? :D