• Anonym (Babymama19)

    Vad är det med min sambo?

    Min sambo tyckte mycket om exempelvis att ha sex ofta innan graviditeten. Nu är jag i vecka 40 och vi har nog bara haft det en gång per månad. Har bett honom hjälpa bebisen att komma ut genom att ha sex med mig, men nej det har han inte ork och tid till fastän han är ledig. Han ser hellre att den ligger där i två veckor till. Ber jag honom betala räkningar så säger han att jag inte ska blanda mig i det, och att om något som händer så är det han som får skit. Vill knappt heller umgås med mig, jag är inte mycket för att slösa pengar han är tvärtom. Han verkar inte tycka det är nog med mitt sällskap, utan ska under varje dag under helgen ut med sina kompisar då det kan vara sista gången på länge enligt honom han kommer kunna göra så. Var ute igår från kl 19 och körde bil tills klockan 4-5 på natten. Var ute och hjälpte sin far sen och nu ute med kompisar och kommer troligtvis inte hem innan 23. Vad ska jag göra? Blir tokig. Känns som om jag är den enda personen i dethär förhållandet

  • Svar på tråden Vad är det med min sambo?
  • Anonym (Babymama19)
    smulpaj01 skrev 2019-07-27 18:27:31 följande:

    Ville han ha barn?


    Ja han tjatade hela tiden innan jag blev gravid att jag skulle sluta med mina p-piller för att han ville ha ett barn, och blev arg om jag fortsatte med dom
  • Godisbuske

    Han är väl en klassisk kille som med handen på hjärtat , innerst inne inte vill ha barn. Eller mycket senare. Oftast blir det mest lyckat när killen verkligen vill ha, han själv ligger på lite och verkar ha allt annat i ordning. 

    Många killar säger okej för att tjejen tjatar eller hon önskar ett barn och skulle bli så lycklig. Plus att det innebär mycket sex när en tjej verkligen vill ha och försöker få . För en del kan det betyda att det blir mer än dubbelt upp mot vanligt.

    Det dräller av dessa killar/män  och det är därför det finns så många ledsna och uppgiva kvinnor på FL.

    Ja sedan så finns det ju kvinnor i drivor här som hade behövt en riktigt bra genomgång av hjärnan , för en del verkar inte ha så stora krav när det gäller en man.

  • Anonym (Babymama19)
    Godisbuske skrev 2019-07-27 18:41:00 följande:

    Han är väl en klassisk kille som med handen på hjärtat , innerst inne inte vill ha barn. Eller mycket senare. Oftast blir det mest lyckat när killen verkligen vill ha, han själv ligger på lite och verkar ha allt annat i ordning. 

    Många killar säger okej för att tjejen tjatar eller hon önskar ett barn och skulle bli så lycklig. Plus att det innebär mycket sex när en tjej verkligen vill ha och försöker få . För en del kan det betyda att det blir mer än dubbelt upp mot vanligt.

    Det dräller av dessa killar/män  och det är därför det finns så många ledsna och uppgiva kvinnor på FL.

    Ja sedan så finns det ju kvinnor i drivor här som hade behövt en riktigt bra genomgång av hjärnan , för en del verkar inte ha så stora krav när det gäller en man.


    Kan vara så. Men konstigt ändå att han var så på att han ville ha ett barn. Han var mer drivande i den frågan än vad jag var. Han har knappt velat fixa något, så jag har fått lösa sånt själv. Bara barnvagn fixade han.

    Vet inte vad hans motiv var men känner mig uppgiven över detta
  • Anonym (Babymama19)
    Sanna922 skrev 2019-07-27 18:43:26 följande:

    Grattis, du kommer snart ha två barn!!


    En bebis och en mansbebis?
  • Sanna922
    Anonym (Babymama19) skrev 2019-07-27 18:44:38 följande:

    En bebis och en mansbebis?


    Just precis. Förhoppningsvis skärper han till sig, men om du surfar runt bland trådarna här så det du att det är ett vanligt problem, tyvärr.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Babymama19) skrev 2019-07-27 18:28:49 följande:
    Ja han tjatade hela tiden innan jag blev gravid att jag skulle sluta med mina p-piller för att han ville ha ett barn, och blev arg om jag fortsatte med dom
    LOL!

    Ja, du får den sambo du väljer, och du får den pappa du väljer till ditt barn.

    Vad är det för fel på folk egentligen? Fattar ni inte själva att oempatiska rövhål är och förblir oempatiska rövhål tills de själva väljer att jobba med sig själva och göra en förändring? Fattar ni inte att ni att dessa oempatiska rövhål inte kommer förändras bara för att just ni äääälskar dem? När ni väljer att ha relationer med oempatiska rövhål så kommer ni självklart bli illa behandlade. Varför blir ni förvånade? Vill ni bli väl behandlade och ha bra relationer så får ni se till att välja bort de oempatiska rövhålen. .
  • Trolltrixie

    Bli arg. Ställ honom mot väggen. Skit i om det blir jobbig stämning. Skriv ner punkter innan. Var tydlig. Uttryck din besvikelse. Säg att du vill ha förändring. Att ni är 2 i detta även om du fysiskt får ta HELA bördan just nu. Att du inte vill ha försvarstal utan att anledningen att du tar upp detta är för att du BEHÖVER att han ändrar sig. Att vara föräldrar gör att man behöver vara ett team.

  • Anonym (?)
    Anonym (suck) skrev 2019-07-27 18:47:53 följande:

    LOL!

    Ja, du får den sambo du väljer, och du får den pappa du väljer till ditt barn.

    Vad är det för fel på folk egentligen? Fattar ni inte själva att oempatiska rövhål är och förblir oempatiska rövhål tills de själva väljer att jobba med sig själva och göra en förändring? Fattar ni inte att ni att dessa oempatiska rövhål inte kommer förändras bara för att just ni äääälskar dem? När ni väljer att ha relationer med oempatiska rövhål så kommer ni självklart bli illa behandlade. Varför blir ni förvånade? Vill ni bli väl behandlade och ha bra relationer så får ni se till att välja bort de oempatiska rövhålen. .


    Dessa sidor tenderar att först komma fram vid graviditet och när barnet väl är fött, dvs vid stora livs händelser. Hur ska man på förhand kunna förutspå att ens partner ska krisa??
  • Anonym (Man 48)

    Första barnet ...?.....han tror att hela hans värld ska ta slut när barnet kommer ....säkert nervös som bara den ...orolig... hur ska det här gå?

    Förhoppningsvis när barnet kommer så ser han sig själv i barnet och en kärlek som han inte känner nu kommer så fort han får se barnet ...

    Försök ha tålamod sista tiden med honom å kan ju vara bra å påminna honom vid rätt tillfälle att han själv jätte gärna ville ha barn.

    Barn är man 2 om ...även om mamman gör grovjobbet första tiden ...

    Hoppas det löser sig på ett bra sätt ....och allt går bra ...skriv gärna här några veckor efter födseln .,,kul å höra hur det gick....

  • Anonym (suck)
    Anonym (?) skrev 2019-07-28 00:01:25 följande:
    Dessa sidor tenderar att först komma fram vid graviditet och när barnet väl är fött, dvs vid stora livs händelser. Hur ska man på förhand kunna förutspå att ens partner ska krisa??


    I just detta fallet beskriverTS själv sambon som en idiot.
    Anonym (Babymama19) skrev 2019-07-27 18:28:49 följande:
    Ja han tjatade hela tiden innan jag blev gravid att jag skulle sluta med mina p-piller för att han ville ha ett barn, och blev arg om jag fortsatte med dom
Svar på tråden Vad är det med min sambo?