• Anonym (Flankis)

Konstant smärta i min flank! Sjukvården verks ha gett upp:(

Det är som så att har ständig flanksmärta varje dag. smärtan i grader kan variera men i bland gör det så ont att jag behöver ta citodon för att det ska hjälpa, i bland hjälper det knappt.

Ska tillägga att jag har varit på DT röntgen och man kunde inte hitta någon njursten. Det enda man kunde finna var typ lite Förkalkning som var ca 2 mm stor som ska finns i vänster i lilla bäckenet utanför uretären. Är det ens njurgrus? Alltså jag kan knappt promenera i rask takt för då hugger det till i min vänstra flank ner mot ljumsken.

Mitt kisseri fungerar fint och jag har inte kissat ut någon sten. Jag har haft gallsten som jag är opererad för och gallsten är bland det värsta jag har varit med om. Ska tillägga att flanksmärta som jag har nu inte alls gör lika ont som min gallsten, men jag har konstant smärta och den börjar snart bli olidlig.

Är det någon med erfarenhet eller som är inom liknande situation som kan berätta?Denna smärta håller på att ta över min vardag snart. Läkaren vill ej gå vidare med detta då man inte fann något allvarligt i magen. Men min smärta kvarstår. Det ska ju inte vara meningen att jag ska knapra i mig massor med smärtstillande?!

Ska tillägg att denna smärta började efter min förlossning innan dess hade jag inga känningar alls. Jag är så klart orolig över att det kan vara cancer. Men man kanske borde ha sett något på DT röntgen.

Någon som har fått hjälp mot denna smärta som har drabbat mig? Behöver alla svar jag kan få! Vet snart inte vad jag ska göra.

• Svar på tråden Konstant smärta i min flank! Sjukvården verks ha gett upp:(
  • minst

Ber om ursäkt men jag fattar inte riktigt var du har ont? Kan du precisera var det gör ont och i vilka situationer.

• Anonym (Flankis)
    minst skrev 2019-07-28 00:33:04 följande:

Ber om ursäkt men jag fattar inte riktigt var du har ont? Kan du precisera var det gör ont och i vilka situationer.

Med flanksmärta menas att man har ont vid sidan av höften skulle man kunna säga, ungefär där man har kärlekshandtag fast lite högre upp och lite längre in mot ryggen, samtidigt som smärtan strålar ner mot ljumsken. Det är lite svårt att förklara och jag skulle nästan behöva visa :) jag har konstant molande smärta mer eller mindre. I vissa situationer när jag t,ex ska jogga hugger det till som en kniv i sidan av min mage och rygg. Att jogga som jag en gång har gjort kan jag inte göra längre.

Jag vet inte om denna text blev lättare att förstå. Men att förklara i text är väl inte min starkaste sida.
  • Anonym (muskulärt)

Låter muskulärt i mina öron. Har det precis så, det enda som fungerat för mig är att envis och inledningsvis försiktigt  följa sjukgymnasters råd. Trodde också det var en massa annat.

• Anonym (Flankis)
    Anonym (muskulärt) skrev 2019-07-28 09:03:07 följande:

Låter muskulärt i mina öron. Har det precis så, det enda som fungerat för mig är att envis och inledningsvis försiktigt  följa sjukgymnasters råd. Trodde också det var en massa annat.

Jasså? Jag har anat att det kan vara något muskulärt. Har det hjälpt för dig att gå till sjukgymnast? Fick du smärtan i samband med din graviditet?
  • sextiotalist
    Anonym (Flankis) skrev 2019-07-28 09:33:46 följande:

Jasså? Jag har anat att det kan vara något muskulärt. Har det hjälpt för dig att gå till sjukgymnast? Fick du smärtan i samband med din graviditet?

Sjukgymnaster brukar vara superduktiga. Så vänd dig dit.
  • cosinus

Samma fast inte lika intensiva smärtor som dig efter några av förlossningarna.

Gav sig för mig av sig självt efter något halvår.

• silhuett

Har du satt in en hormonspiral? Jag fick med smärtor i ländryggen i flera månader som bara blev värre och värre, kunde knappt resa mig ur soffan till sist. Det försvann över en dag när jag tog ut spiralen.

• Anonym (Flankis)
    silhuett skrev 2019-07-28 10:23:13 följande:

Har du satt in en hormonspiral? Jag fick med smärtor i ländryggen i flera månader som bara blev värre och värre, kunde knappt resa mig ur soffan till sist. Det försvann över en dag när jag tog ut spiralen.

Nej inget hormon spiral. Jag har inte tagit preventivmedel på 8 år. Men det är säkert muskulärt som många säger för jag fick denna smärta direkt efter förlossningen.

Tack ändå :)
  • Anonym (...)

Har du inte varit till en naprapat så prova, blev sned i bäckenet efter förlossningen. Fick hjälp att bryta det rätt. Graviditet luckrar upp bäckenet som då kan flytta sig.

• Anonym (anonym)

Jag har liknande besvär och har kollats för diverse, även hos gyn. där trodde de att det beror på strama bäckenligament djupt inne i buken. Enligt gyn. kunde sjukgymnaster som sysslar med förlossningsskador möjligtvis hjälpa till 

• Anonym (migsjälv)

Hej, jag har fått exakt samma svar, 2mm förkalkning på samma ställe som du  Vad blev det för förkalkning? var det något illa? Jag är rädd...det gör ont där med...tack!! 

Svar på tråden Konstant smärta i min flank! Sjukvården verks ha gett upp:(