Corros skrev 2019-11-11 13:03:36 följande:
Hej!
Jadu kroppen lever verkligen sitt egna liv. Kan det vara en idé att vänta en cykel till för att se om den också är så kort? Sen boka tid. Men jag förstår att det är svårt att räkna iom mellanblödningarna.
Jag ska till gyn på fredag för jag har liksom aldrig gjort en vanlig check. Jag trodde ultaljud ingick för att se att allt är ok, men nu har jag förstått genom några kollegor att det inte är självklart. Så vi får se vad jag egentligen kommer få reda på under besöket.
Hade ÄL 2-3 nov och har nu mensvärk varje dag. Så i värsta fall har jag också kort cykel denna månad och kommer till gyn med mens. Hoppas inte.... Jaja vi får se. I en drömvärld är jag gravid och har molvärk men jag har ju lärt mig hur kroppen luras och PMS blir till gravidsymtom.
Hur går det för er andra? Mår ni bra? <3
Min mens har varit strulig de senaste två åren. Sedan jag tog ut min spiral. Brukar ligga mellan 24-28 dagar nu sen typ var tredje cykel så är den antingen längre typ 32 dagar eller som nu 17. Innan spiral hade jag alltid 27-28 dagar.
Fast det har ju bara blivit så kort som 17 dagar ca tre gånger på två år. Jag hade hoppats att det hade styrt upp sig nu. Tar hellre någon enstaka lång cykel än en så kort, det känns inte som att ägget hinner mogna.
Mem Jag har kollat med ultraljud tidigare och det ser iaf bra ut därinne, men ja jag fick också ligga på för att få det, de tyckte jag kunde nöja sig med att det kanske var stress som orsakade min struliga cykel men jag ville iaf utesluta cystor och cancer.
Men det är ju något som stör cykeln, jag är verkligen inte stressad så jag tror inte att det är det. Det är troligen något hormonellt antingen fortfarande efterverkningar från spiralen eller förklimakteriet.
Men jag håller tummarna för dig i alla fall! Hoppas på graviditet. Och att allt ser bra ut hos gyn! :)