• Anonym­a tjejen­03
    Tue 30 Jul 2019 11:53
    1910 visningar
    7 svar
    7
    1910

    HUND VÄGRAR KISSA!

    Jag hämtade min nya hund på flygplatsen för några dagar sedan hon är väldigt rädd eftersom hon aldrig varit familjehund tidigare. När vi kom hem efter ca 6timmar körning så gjorde hon både de ena och andra inne, men efter det har det inte kommit något mer. Nu har det gått över ett dygn ca 31 timmar utan något alls och jag börjar bli något orolig.

  • Svar på tråden HUND VÄGRAR KISSA!
  • Tue 30 Jul 2019 11:56
    #1
    +1

    Veterinär, nu!! Hunden kan antingen ha ett fysiskt fel som gör att den inte kan kissa eller ett psykiskt problem som gör att den inte vill. Oavsett kan djur faktiskt avlida om deras kiss och avföring inte kommer ut som det ska, om inte annat för att blåsan till slut blir full och kan spricka.

  • Tue 30 Jul 2019 11:57
    #2
    +1

    Åk till veterinär. Kissar inte hunden kan urinblåsan spricka och då blir det livshotande. Kan även vara så att hon druckit så pass lite med och då är det viktigt att hon får dropp.

  • Tue 30 Jul 2019 12:02
    #3

    Instämmer med tidigare inlägg! Åk in akut och kolla upp hunden grundligt.

  • Tue 30 Jul 2019 14:39
    #4

    Hur har det gått?

  • Wed 31 Jul 2019 08:04
    #5
    Anonyma tjejen03 skrev 2019-07-30 11:53:17 följande:

    Jag hämtade min nya hund på flygplatsen för några dagar sedan hon är väldigt rädd eftersom hon aldrig varit familjehund tidigare. När vi kom hem efter ca 6timmar körning så gjorde hon både de ena och andra inne, men efter det har det inte kommit något mer. Nu har det gått över ett dygn ca 31 timmar utan något alls och jag börjar bli något orolig.


    Hur kan ni undanhålla vård för en hund med så tydliga tecken på att något är fel? Vet ni inte att det både är moraliskt förkastligt och ett juridiskt övertramp att utsätta en hund för djurplågeri på det här sättet?
  • Sun 4 Aug 2019 23:07
    #6

    hej!


    har du prövat att visa hunden din hur man kissar? Eller kanske har du ett litet barn som kan göra det,, lite mindre blickar då än en vuxen (som jag förmodar att duär om du har läst användar-avtalet på familjeliv.se)

    hundar är intelligenta djur och lär sig snabbt. imitationsinlärning. de kommer se hur du kissar och förstå att det är okej. 

    lägg gärna till mig om du vill ha mer hundtips! Jag är uppvuxen med stora och små hundar, och har en egen kennel utanför örebro. 

  • Mon 5 Aug 2019 00:42
    #7

    Men herregud åk in direkt om hunden inte har kissat på så lång tid!!!! Måtte det inte vara försent

    Hur tänkte du när du lät det gå 31timmar?!

Svar på tråden HUND VÄGRAR KISSA!