• Sandbergjosefine

    Vad händer i min kropp egentligen?

    Hej! Hoppas kunna få någon klarhet, eller i alla fall någon som känner igen sig eller något. Ska försöka förklara detta så sakligt som möjligt

    Jag använder 2 appar för att försöka hålla koll på ägglossning och mens osv. Då vi försöker få syskon till vår dotter på 17 mån. Ena appen är Natural Cycles (tempar inte) och andra är Flo.

    Enligt Flo skulle jag ha ägglossning 18 juli (12 dagar sedan). Enligt NC skulle den varit den 21 juli (9 dagar sedan). Flo säger att min mens ska börja om 3 dagar. NC säger att mensen ska börja om 5 dagar.

    25 juli: Började känna av ömmande bröst/svidande bröstvårtor. Molande värk i nedre delen av magen (?tjejmagen?). Även väldigt trött och illamående till och från.

    26:e juli: Tar ett test på eftermiddagen. Se bild nedan. Tycker mig se ett väldigt svagt streck. Tänker då att jag hade ÄL 18e juli och att jag då var på ÄL + 8 och därav svagt streck. Alla symtom är kvar.

    30:e juli (idag): Tog ett test med morgonurin, hoppades och trodde att pluset skulle bli starkare. När jag doppade staven i urinet så såg jag direkt ett streck i testzonen, när urinet sögs upp och ?displayen? färgades liksom. När det blev vitt så försvann strecket nästan helt. Alla symtom är kvar. Se bild nedan på dagens test.

    Förstår ingenting? Om jag nu hade ÄL den 18e juli, borde inte testen blivit starkare vid detta laget? Och om jag hade den 21e juli så är det ju inte så konstigt att strecket fortfarande är svagt/knappt syns, men då är det dock konstigt att jag började känna symtom redan den 25:e (isåfall ÄL+4)?!

    Kan tillägga att jag ALDRIG under mina 10 år sen jag fick mens för första gången, har känt av ömma bröst, ont i magen osv INNAN mensdagen. Och aldrig heller något liknande innan ägglossning. Så vad är det som händer? Någon som känner igen sig eller vet något användbart i detta läge?

    Bilder nedan på testet från 26e juli, dagens test medan strecket syndes och dagens test när det var ?borta?.. hjälp!

  • Svar på tråden Vad händer i min kropp egentligen?
  • Mortiscia80

    Nu förstår jag ungefär bara hälften av det du skriver om men jag ser bara ett streck på vardera test. Det kanske är annorlunda med äl-test men för grav ska man endast se på det färdiga resultatet, inte vad som händer med stickan under tiden.

Svar på tråden Vad händer i min kropp egentligen?