• Anderssonaandersson

    Sälja barndomshem - så ledsen

    Hej,

    Jag måste bara höra om någon kan ge mig ett råd om hur jag ska tänka just nu.

    Mina föräldrar har bestämt sig för att sälja vårt sommarställe som vi vuxit upp i. Det är mitt smultronställe på jorden och den plats jag älskar mest. Nu har de istället köpt en tomt och ska bygga ett nytt ställe! De vill prova något nytt.

    Varken jag eller mina syskon har möjlighet att ta över stället.

    Hur sjutton ska jag komma över det här? Det är verkligen inget vanligt ställe (enligt mig) och det är svårt att föreställa sig att någon annan ska bo där.

    Jag är väldigt dålig på att dölja mina känslor också så de förstår nog vad jsg tycker...

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Sälja barndomshem - så ledsen
  • bastardized

    Tyvärr, om du inte har möjlighet att få ihop det kapital som behövs är loppet kört om dina föräldrar inte är så ekonomiskt solida att de kan avstå försäljning och ändå bygga. Man får ju tro att de har fattat ett genomtänkt beslut men jag förstår den sorgsenhet du känner.


    Hoppas det löser sig på bästa sätt.


     


     

  • Anonym (J)

    Dina föräldrar har väl sina skäl? De gör inte det här för att jävlas med någon. Det nya huset blir väl bättre för dem, det är väl bra?

  • Twinmom13

    Min morfar hade ett sånt smultronställe som jag älskade och spenderat mina somrar i sedan barnsben. Han lämnade bara besked en dag att han sålt det.

    Jag hade ekonomi att kunna köpa det till och med!

    Men det var bara att gå vidare. Fick liksom tänka på den stora bilden på något sätt. Det här var ett väldigt unikt ställe uppe på en klippa med utsikt över havet, men det unika gjorde också att det inte var familjevänligt. 200 meter gångväg från parkering, fallrisk med klippa och stup, ej möjlighet till kommunalt avlopp (utedass) etc.

    Jag ville bo i hus i framtiden, men det här fungerade inte för permanentboende och inte heller för små barn. Så det var det jag fick fokusera på...

    Idag har jag barnvänligt hus och svärmor har en liten idyll vid en sjö. Även om det inte har samma charm och minnen så är det i alla fall ett ställe som barnen kan skapa sina smultronställeminnen på.

Svar på tråden Sälja barndomshem - så ledsen