En fråga om avstämning på ICA.
Jag tror att kassörerna kan ändra något i systemet, men det är bara en känsla jag fått.
Jag råkade ut för avstämning ganska sällan och det stämde alltid på pricken tills en dag...
Jag råkade scanna en vara som jag sedan lade tillbaka = hade betalar extra = avstämningen stämde ej för mej.
Efter det blev jag kollad så ofta att jag höll på att bli tokig!
Efter typ 3-4 avstämningar på kort tid (kanske handlat 5-6 ggr) så blev jag tokig och sa: "Kan du inte se i ditt system att den gången avstämningen inte stämde så berodde det på att jag betalat för mycket? Måste jag straffas varje gång jag handlar för att jag är så korkad att jag ville skänka er lite extra pengar? Kan ni inte kolla mej oftare ifall det skulle visa sig någon gång att jag TAGIT en vara istället för att jag valt att betala för saker som jag inte tar med mej hem? Jag blir galen!!!" (eller något liknande)
Kassören mumlade lite snabbt att ojdå, det verkar som att du har rätt, du hade betalat för mycket, det var ju lite tokigt.
TÄnkte inte mer på det, men noterade att jag sedan efter mitt lilla psykbryt inte blev kollad på mycket, mycket länge. Precis som att min felscanning var borta ut systemet.
Men det kan ju ha berott på något helt annat med. Kanske jobbar någon här inne med detta och vet sanningen?