• Fri 9 Aug 2019 21:41
    708 visningar
    14 svar
    14
    708

    Skulle ni förlåta er vän?

    Jag och min sambo har varit med om nästan exakt samma sak. Vi har varit tillsammans i 13år och har två barn. Min sambo och hennes kompis som hon känt sedan dom var 15år började umgås mer och mer för något år sedan. Märkte av att min sambo blev mer och mer restriktiv mot mig och började baktala mig. Hon kunde dra på en kort fika hos sin kompis och det slutade oftast med att hon sov över för att dom hade festat. 2ggr i veckan... När jag började ifrågasätta så tog det hus i helvete! Vi började gå isär och var till och med in på familjerätten för att kunna fatta bra beslut för våra barn.

    La ut en annons på Facebook och sökte bostad, då ringde en kompis och berättade MIN senaste livshistoria i detalj. Det visade sig att hans fru också varit kompis med min sambos kompis.

    För att underlätta berättelsen så får min sambos kompis kallas Anna vilket hon inte heter.

    Det visade sig att Anna och ett kompis gång hade gjort sport av att förstöra andras förhållanden. På psykisk och mental nivå. Anna hade börjat prata ner mig/min kompis för att bryta ner våra sambos, sedan så hade Anna börjat flytta våra sambos uppmärksamhet mot fester och vilket visat sig senare mot en kille som var arbetsgivare till dom och som också varit med i Annas spel. Dom bröt totalt ner våra sambos totalt och kompisens fru har fått svårt med tilliten till andra kvinnor efter detta. Jag tog upp det som min kompis sagt med min sambo och det bara knäppte till i henne när hon förstod vad hennes kompis gjort. Hon ringde Anna och skrek i telefonen i flera timmar. Sedan tog ett par månader av terror vid. Där Anna kunde gira med bilen mot min sambo när dom möttes i trafiken, hon la upp min sambo på kontaktsiter och skrev hennes telefonnummer överallt. Hon har fått hot av alla Annas vänner och även den killen som dom jobbade med.

    Tydligen så har dom gjort detta ett 10tal ggr innan mig och min kompis och använt sig av exakt samma tillvägagångssätt.

    Så din kompis behöver absolut inte vara din vän!

    Hon kan lika gärna vara avundsjuk på vad ni har eller så tycker hon bara om att bryta ner dig för att förstöra!

Svar på tråden Skulle ni förlåta er vän?