• pepsi20

    Clearblue advanced fertilitetsmonitor

    Är det någon som använt CB fertilitetsmonitor advanced? Isåfall har den hjälpt er? Fördelar/nackdelar?

  • Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor
  • Smajlen

    Jag använde en för att bli gravid. Jag hade precis tagit ut min spiral så hade väldigt oregelbunden mens och den var därför väldigt användbar.

    Jag använde den i tre cykler varav vi blev gravida (är i v. 29 nu) på andra cykeln som vi lyckades matcha sex och ägglossning.

    Jag tyckte att det var bra att få veta hur hormonerna "låg" i cykeln och att man fick ta "tidigt" graviditetstest.

    Nackdelen var att jag blev lite "besatt". Det triggade mig att kissa på stickor och analysera cykeln hela tiden.

  • Anonym (2)

    Vart gravid 4 gånger.

    Första och andra tog sig på 1a försök.

    Efter 2a spårade min cykel ut lite och köpte då de testerna för att hitta ägglossning.

    Med hjälp av den så tog sig 3an på första försök.

    Använde den till 4an också vilket tog sig på 1a försök

  • Anonym (Trea?)

    Ja, jag har använt den både när jag ville bli gravid med ettan och tvåan. Använder den nu igen för nya försök med en trea.

    Första tog sig på försök fyra, andra på första försöket. Har nyss bleknat försöka igen.

  • pepsi20
    Anonym (Trea?) skrev 2019-08-06 21:11:24 följande:

    Ja, jag har använt den både när jag ville bli gravid med ettan och tvåan. Använder den nu igen för nya försök med en trea.

    Första tog sig på försök fyra, andra på första försöket. Har nyss bleknat försöka igen.


    Hur har det gått för dig? Jag har fortfarande inte införskaffat någon men ska göra det nu! När ska man börja använda den? när man har mens eller efter mens? :)
  • Anonym (Trea?)
    pepsi20 skrev 2019-09-30 01:09:55 följande:

    Hur har det gått för dig? Jag har fortfarande inte införskaffat någon men ska göra det nu! När ska man börja använda den? när man har mens eller efter mens? :)


    Du ställer in en ny cykel på dag 3, alltså under mensen. Men du börjar inte testa förrän dag 7 har jag för mig. Sen när du använt den ett tag så lär den sig din cykel.

    Vi är inne på försök 5 nu och ingenting ännu... är på ÄL+7 idag och väntar min mens om 6 dagar.
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor