-
Bara för att man inte är förståndshandikappad betyder det inte att man är varken högfungerande eller normal/högintelligent.Anonym (Va?) skrev 2019-08-04 19:32:36 följande:Fast ts har ju skrivit att hon inte har en begåvningsstörning så troligen har hon högfungerande autism, mao normalbegåvad eller högbegåvad.
-
Eller smått lågintelligent utan att för den sakens skull ha ett handikapp, precis som människor utan diagnos finns på iq-spektrat.Anonym (Va?) skrev 2019-08-04 19:35:35 följande:Om ts har fått diagnosen autism utan förståndshandikapp så är hon normal eller högbegåvad.
-
Fast nu snackar du äpplen och päron för ts har inte Aspergers utan är autistisk.Anonym (Va?) skrev 2019-08-04 19:39:41 följande:Fast när man har Asperger eller högfungerande autism som det nu heter så är ett av kriterierna att man måste vara normal/hög begåvad för att kunna få diagnosen. Man kan inte få diagnosen Asperger om man är smått ointelligent.
-
Hur kommer det sig förresten att soc ens blev inblandad, var det din bm som gjorde en orosanmälan redan under graviditeten eller har jag missförstått det? Sa din bm inget till dig om att hen var orolig för det kommande barnet, eller hur fick du isf reda på att det var därifrån anmälan kom?Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 19:32:29 följande:
Tycker ni soc har gjort rätt?
-
Inte riktigt Det finns närliggande tillstånd av autism men det är inte synonymt för den sakens skull.Klimat Apokalypsen skrev 2019-08-04 20:12:05 följande:Asperger går in under Autism. En asperger diagnos ges inte längre utan då kallas det högfungerande autism.
https://www.kunskapsguiden.se/barn-och-unga/Teman/autismspektrumtillst%C3%A5nd/Sidor/Vad-ar-autismspektrumtillstand.aspx
Diagnoser inom autismspektrumtillståndAutismspektrumtillstånd är ett samlingsnamn för flera olika diagnoser.Autismspektrumtillstånd innefattarautistiskt syndrom
Aspergers syndrom
atypisk autism
desintegrativ störning.
Autistiskt syndromAutistiskt syndrom kallas även autism i barndomen. De flesta med autistiskt syndrom har också en utvecklingsstörning, men inte alla. Autism i kombination med en normal begåvning kallas ibland för ?högfungerande autism?.Aspergers syndromAspergers syndrom är en form av autism hos normalbegåvade personer. Till skillnad från autistiskt syndrom har barn med Aspergers syndrom ingen markant försening eller avvikelse i den tidiga språkliga och kognitiva utvecklingen. Mellan Aspergers syndrom och ?högfungerande autism? finns ingen skarp gräns, men personer med ?högfungerande autism? har ofta en sämre språklig förmåga än personer med Aspergers syndrom. Ibland används Aspergers syndrom och ?högfungerande autism? närmast synonymt. -
Det var tidigare än så soc blev inblandade, det var ts bm som ringde dem! Jag undrar varför, det räcker inte att vara autist för det, eller borde iaf inte vara.Anonym (kp) skrev 2019-08-04 20:30:09 följande:Ja, om det brister så rejält i omsorgen på BB att TS åkt direkt till utredningshem är något fel. Men att säga att autism gör en till en dålig förälder...helt individuellt.
-
Med bakgrund av det din bm och soc har sagt så kommer det tyvärr bli väldigt svårt för dig att få tillbaka barnet eftersom det med största sannolikhet beror på din autism, och den förändras inte. Däremot kan man lära sig saker om barnuppfostran och oavsett så borde du ha besöksrätt med barnet.Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:39:00 följande:O att jag inte förstår min sjukdomsinsikt o det kan påverka barnet
-
Nej det har inte att göra med hur "stark" han är, de kommer att bedöma lvu-beslutet utifrån dina förmågor eftersom det är grunden för omhändertagandet.Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:43:18 följande:
Jag har en advokat kan han gö något om han e stark
-
Vilken som helst, eller vårdcentral, eller gynmottagning eller nånting över huvud taget? Ingenting alls före v 31?Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:46:47 följande:
Vadå läkare ?
Förstod du inte att du kunde vara gravid när du slutade få mens och den var borta väldigt länge? -
Du ska gå dit och göra ditt bästa. Berätta som du gjort för oss att du är villig att ta emot hjälp o allt sånt.Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:47:38 följande:
Va ska ja göra då
-
Du får ju bara göra abort till vecka 18 i normala fall så även om man inte vet hur långt gången man är så kan man gå till läkare för att ta reda på det. Då vet du hur lång tid du har på dig.Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:48:46 följande:
Pappan trodde inte han va pappa o han ville göra abort o skyllde på mig att jag sex på andra så jag vänta med mvc men visste inte att det va så långt
-
Men det är ju en helt annan typ av fall, bara för att han var duktig kring uppehållstillstånd (eller liknande) betyder inte att han är bra på vårdnadstvister också.Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:50:32 följande:
Den advokaten som jag har lyckades få en stanna i Sverige när den fått 3 negativt o pappan o jag bråkar om vem som kommer få barnet o att jag har den starkaste advokaten o inte han
-
Nej men nu är det inte soc du ska prata med, ni skulle ju till domstol och i så fall är det en domare och några nämndemän som avgör saken.Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:51:04 följande:Har gjort det soc vill icke
-
Det är jättesvårt att säga men det ser inte ljust ut...Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:55:19 följande:
Va tror du det kommer bli ?
-
Du förstår väl att advokaten inte kan garantera att någon av er får barnet? Med största sannolikhet lär det fortsätta vara i socialtjänstens omvårdnad under omhändertagande ett bra tag framöver.Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 21:13:52 följande:
Ja pappan fråga innan advokaten blev min advokat
-
Går du inte dit kommer de att tolka det som att du inte ens är intresserad. Vill du ha en chans måste du kämpa för ditt barn!Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 21:21:41 följande:
Får Han en dålig advokat så går han inte domstolen o jag känner jag inte heller vill dit
Snälla människa du kan inte tro på allt som sägs, advokaten kanske säger det men han kan absolut inte lova något sådant, det finns inga garantier.Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 21:16:54 följande:Han sa inga problem han fixar allt
-
Som jag sa förut, du ska gå dit och säga att du gör exakt vad som helst för att få träffa ditt barn och kanske få tillbaka det en dag. Du ska gå med på alla villkor de har. Det är den enda chansen skulle jag säga.Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 21:25:32 följande:
Säg va jag ska göra
-
Ja det är väl det du vill? Det kanske inte blir så men du måste ju ändå kämpa för att försöka.Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 21:31:01 följande:
Tillbaka det en dag?
-
Jag tycker mest synd om barnet! Det har inte bett om att födas, och då till sånt här! Nej, jag hoppas att det som sker är bäst för barnet, det är det enda man kan hoppas på nu.AniieeHär skrev 2019-08-04 21:41:45 följande:
Så TS har, enligt vad jag förstår av vad TS sagt sig förstå av vad soc enligt TS har sagt, inte mental kapacitet till att ta hand om barnet.
Och om jag får tro (vild spekulation) så tror soc även att pappan kommer försvinna med barnet (är möjligen uppehållstillståndsansökning nr 4 pga anknytning till barnet?).
Jag tycker väldigt synd om ts, här, men vilken jävla soppa.