• Anonym (Jojjo)

    Lvu

    Hej de tog mitt barn som var bara några veckor gammal och är nu på jourfamilj, på grund av att barnet riskerad fara illa på grund av att man glömt hålla en hand på honom på skötbordet och inte samspelat med honom och inte pratat så mycket med honom. Är ny som föräldrar och visste inget om det här innan att man skulle göra de där sakerna, och nu när han är på jourfamilj så ska man bara visa att man kan och jag har ingen vilja eller lust och snart är det tingsrätten, tror ni jag har någon chans att få tillbaka honom? Har någon vart i samma sits som mig? Har ni då fått tillbaka barnet? Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Lvu
  • Pierott

    Jag vill inte blamea dig. Men varför läste du inte på om barn om du inte hade nån aning om hur man gör? Varför läste inte pappan på? Visar du inga framsteg så kan du räkna med att du inte kommer få tillbaka honom.

  • Anonym (K)

    Du har ingen vilja eller lust att visa att du kan ta hand om ditt barn? Kanske det är bäst att barnet får stanna där då.

  • Nattportier

    Slåss med näbbar och klor. Som ny förälder så hjälper det inte att läsa en massa böcker utan du kommer in i det så småningom.

    Men vad du än gör sluta inte slåss för barnet. I detta fallet så har barnet tagit det ifrån dig för att tjänstemannen vill fylla sin kvot. Dom skall alltid överdriva allt.

    Hade du t ex slagit ungen eller druckit eller knarkat så hade dom inte brytt sig

  • Nattportier
    Anonym (K) skrev 2019-08-04 17:51:47 följande:

    Du har ingen vilja eller lust att visa att du kan ta hand om ditt barn? Kanske det är bäst att barnet får stanna där då.


    Och du är dum. Som nybliven förälder så vet du inte allt som skall göras. Innan du vet hur föräldern är så ska du bara vara tyst.
  • Pierott
    Nattportier skrev 2019-08-04 17:51:54 följande:

    Slåss med näbbar och klor. Som ny förälder så hjälper det inte att läsa en massa böcker utan du kommer in i det så småningom.

    Men vad du än gör sluta inte slåss för barnet. I detta fallet så har barnet tagit det ifrån dig för att tjänstemannen vill fylla sin kvot. Dom skall alltid överdriva allt.

    Hade du t ex slagit ungen eller druckit eller knarkat så hade dom inte brytt sig


    Nej, det måste berott på något mer. Soc sätter inte upp kameror i varje nyfödds hem för att kolla hur dom sköter barnet. Antagligen så hade dom ögonen på sig redan under graviditeten.
  • Jojjo94

    Jag visste ingenting att man va tvungen o läsa på, jaha men om man inte orkar då?? Pappan är från Afghanistan så han visste inget heller. Måste väl finnas någon hjälp o få?? Tex pappan har gjort framsteg men de säger bara det e för lite timmar 2 dagar i veckan o 2 timmar för att man ska Linna visa man kan dygnet runt

  • Pierott
    Jojjo94 skrev 2019-08-04 17:54:28 följande:

    Jag visste ingenting att man va tvungen o läsa på, jaha men om man inte orkar då?? Pappan är från Afghanistan så han visste inget heller. Måste väl finnas någon hjälp o få?? Tex pappan har gjort framsteg men de säger bara det e för lite timmar 2 dagar i veckan o 2 timmar för att man ska Linna visa man kan dygnet runt


    Om du inte orkar läsa en bok, hur ska du då orka ta hand om ett barn?
  • Nattportier
    Pierott skrev 2019-08-04 17:53:50 följande:

    Nej, det måste berott på något mer. Soc sätter inte upp kameror i varje nyfödds hem för att kolla hur dom sköter barnet. Antagligen så hade dom ögonen på sig redan under graviditeten.


    Nä det måste inte bero på annat. Socialtjänsten är en skit myndighet. Dom går in där dom känner för det.

    Finns hur många fall som helst som styrker detta. T ex Bobby och tjejen i Vetlanda
  • Nattportier
    Pierott skrev 2019-08-04 17:55:26 följande:

    Om du inte orkar läsa en bok, hur ska du då orka ta hand om ett barn?


    Man lär sig inget från en bok gällande barn.

    Jag har 8 st och jag har aldrig läst en bok
  • Anonym (Tja)

    Ts hur gammal är du? Har du något handikapp eller diagnos eller hur kommer det sig att ni varit övervakade. Svårt att ge ett vettigt svar utifrån din beskrivning

Svar på tråden Lvu