• mape92

    Tips för att få bebis att somna i sin säng

    Hej alla föräldrar!

    Vår lilla kille börjar bli lite för tung för att bära på när man ska natta honom så det börjar bli dags att hitta ett sätt så att vi kan få honom att somna i sin säng istället för att bli buren på. Han är nu 5 månader om det spelar nån roll. Hur har ni gjort? Vad har fungerat för er? Vill ha alla tips jag kan få så vi kan prova oss fram till vad som funkar för oss.

  • Svar på tråden Tips för att få bebis att somna i sin säng
  • Ellifant

    Jag köpte vyssan lull tassar till själsängen så man kan gunga lite lätt. Så får han snurra runt lite till han somnar själv, när han var så lite fick han även kanske lite klapp i rumpan.

    Har även en gungstol som vi kör när han är väldigt svår nattad. Nu är han 11 månader och sover hela natten sen han fick eget rum :) (ö

  • lövet2

    Jag satt i TV-soffan och såg någon bra film. Ammade eller flaskade till sömns. Det där med att somna i egen säng sparade vi till barnen var över året.

  • JennieLj

    Vi la vår son på sidan i hans säng och buffade honom i rumpan. Funkade väldigt bra på honom. Blev lugn nästan direkt och brukade somna på några minuter.

  • Alexi

    Sluta bära, ni kan bara sitta med honom i famnen, vagga lite, buffa lite, sjunga. Sen lägga ner när han somnat.

  • nernu

    Lägg ner det där med egen säng så kommer nattningarna troligtvis bli mycket enklare.

  • AnkiC
    lövet2 skrev 2019-08-04 22:47:25 följande:

    Jag satt i TV-soffan och såg någon bra film. Ammade eller flaskade till sömns. Det där med att somna i egen säng sparade vi till barnen var över året.


    Samma här! Fungerade väldigt bra.
  • HeidiHR

    Vi har kört sjal och senare sele! Jag orkar inte bära min 11-månaders så mycket längre (gravid med nummer två) och han ålar sig och bökar mkt om man bär honom. I selen kan han slappna av och somnar oftast inom fem minuter. Den är f ö bra till mycket mer, skogspromenader där man inte kan ha vagn, museibesök, om man vill gå en snabbis till affären eller bara om man behöver fixa med middagen hemma och barnet bökar. Vi har en ergobaby och både jag och min kille är supernöjda med den, väl spenderade pengar!

Svar på tråden Tips för att få bebis att somna i sin säng