• Anonym (Anonym tillsvidare..)

    Blod 1 dag, gravid.

    Hej
    Har ett MA i bagaget. I fredags (Äl+12 enligt NC, bim+1, kort lutealfas) testade jag med sticka och såg ett svagt sträck, nyfikenheten blev för stor även fast jag visste (min mens är aldrig sen) så jag köpte ett digitalt CB.
    Gravid 1-2 veckor. yey :)

    Lördag... vaknade och blod på pappret.. määään nää! hade typ som en vanlig mens en dag skulle man kunna säga. På eftermiddagen stängdes kranen av och mensen är som bortblåst.
    Inställd på att de gick åt helvete tog jag ett test imorse (måndag morgon) starkare än fredag.. 
    Min fråga... kan man verkligen blöda såpass men att de ändå går vägen?

  • Svar på tråden Blod 1 dag, gravid.
  • Anonym (Ja)

    Ja det kan man.

    Vänta en vecka och ta ett test igen men räkna under tiden med att du är gravid fram tills dess

  • Anonym (Anonym tillsvidare..)
    Anonym (Ja) skrev 2019-08-05 09:56:14 följande:

    Ja det kan man.

    Vänta en vecka och ta ett test igen men räkna under tiden med att du är gravid fram tills dess


    Tack för svar! 
    olidlig väntan men.. what to do! 
  • Anonym (Jag)

    Jag fick blödning precis som vanligt på BIM-dagen. Trodde det va kört. Men mensen kom liksom aldrig igång, den var rödbrun och inte lika rinnig som vanligt. Efter fem dagar försvann den, och två veckor senare plussade jag. Hade säkert plussat tidigare om jag testat, men det gjorde jag inte.

  • FH24

    När jag väntade min son så blödde jag lite varje dag mellan v.5 fram till v.8. Min BM sa att det är vanligare än man tror med blödningar i början :)

  • Anonym (Anonym tillsvidare..)
    Anonym (Jag) skrev 2019-08-05 11:13:31 följande:

    Jag fick blödning precis som vanligt på BIM-dagen. Trodde det va kört. Men mensen kom liksom aldrig igång, den var rödbrun och inte lika rinnig som vanligt. Efter fem dagar försvann den, och två veckor senare plussade jag. Hade säkert plussat tidigare om jag testat, men det gjorde jag inte.


    Hej
    Så hade jag i oktober när jag blev gravid, just denna gång däremot var det som en vanligt mensdag (rött, även koagler, ursäkta detaljerna). 
  • Anonym (Anonym tillsvidare..)
    FH24 skrev 2019-08-05 11:24:28 följande:

    När jag väntade min son så blödde jag lite varje dag mellan v.5 fram till v.8. Min BM sa att det är vanligare än man tror med blödningar i början :)


    Ah, okej! Läser överallt att rött blod är "inte bra" när man är gravid, just i lördags kändes det som det var kört.. som en helt vanlig mensdag...
    De e väl bara att avvakta och se helt enkelt.. 
  • Anonym (:))

    Förstår oron, men håller tummarna!

    Jag hade *mens* i 2 månader som vanligt när min tid är beräknad, så visste inte om att jag var gravid

  • Anonym (..)

    När jag var gravid i vecka 6 tror jag, 7 kanske, fick jag en störtblödning. Det rann seriöst en flaska med blod rakt ur mig! Och massa klumpar! Läkaren så att jag inte ens behövde komma in. Det var MF. ... döm mig av förvåning 4 veckor senare när brösten växte, illamåendet var ett faktum! Jag var då gravid i vecka typ 10-11.....

    Hon på sjukhuset så att hon var rätt säker på att det var två i min mage från början. Men vad vet man. Jag blödde verkligen mängder där och då, samt ett par dagar därefter.

  • Anonym (Anonym tillsvidare..)
    Anonym (:)) skrev 2019-08-05 12:08:35 följande:

    Förstår oron, men håller tummarna!

    Jag hade *mens* i 2 månader som vanligt när min tid är beräknad, så visste inte om att jag var gravid


    Ja, jag känner till att man liksom kan "spotta" lite när man är gravid, blev så förvånad bara för det var som en typisk mensdag. Men det är väl bara vänta och se helt enkelt. Får testa med digitalt för att se om den gått från vecka 1-2 till 2-3. Hormoner kan ju finnas kvar men har svårt att tänka mig att dom skulle öka efter ett missfall.
  • Anonym (Anonym tillsvidare..)
    Anonym (..) skrev 2019-08-05 19:23:57 följande:

    När jag var gravid i vecka 6 tror jag, 7 kanske, fick jag en störtblödning. Det rann seriöst en flaska med blod rakt ur mig! Och massa klumpar! Läkaren så att jag inte ens behövde komma in. Det var MF. ... döm mig av förvåning 4 veckor senare när brösten växte, illamåendet var ett faktum! Jag var då gravid i vecka typ 10-11.....

    Hon på sjukhuset så att hon var rätt säker på att det var två i min mage från början. Men vad vet man. Jag blödde verkligen mängder där och då, samt ett par dagar därefter.


    Helt galet att det kan blir så, men grattis till dig att du fick goda nyheter efter en sån blödning. Ja, jag läste lite om det, att det inte var helt ovanligt att det är en tvillinggrav till en början och att blödningen är just därför. Kroppen är spännande :)
Svar på tråden Blod 1 dag, gravid.