Min 9 åring ljuger!
Hur ofta och mycket träffar hon sin biologiska pappa? Har hon en trygg tillvaro där? Hur länge är det sedan ni separerade? Har hon sörjt färdigt den relationen?
Sedan finns det en 9-årskris då det pågår mycket tankar om allt mellan liv och död. Barnet pendlar mycket mellan att vara stor och liten.
Min dotter fyller också 9 år. Hon tar ut mycket av sin ilska här och har ett pendlande humör. Pappan märker knappt av någonting. Vi separerade när hon var 1 år, men hon har skyllt det på mig. Återstår att se om hon är lugnare när hon vet att det var pappans val. Hon tycker vi alla kunde bo under samma tak.
Det är dessutom jag som får se till att hon pratar med pappa om jobbiga saker för hon döljer dem helst. Att hon saknar sin storebror, farmor, pappans förra flickvän o s v. Han har skaffat en ny i år som fort kom in efter den förra som försvann utan att säga hej då.
Senast var hon skitsur när hon kom hit efter hon hade varit med pappan på Liseberg. Hon hade fått ett stort åkband, men bara fått åka attraktionerna för de med lilla åkpasset. Vi hade redan innan ställt in vår Lisebergsresa då det kändes väldigt onödigt att hon skulle gå på Liseberg 2 gånger på en halv vecka. Här är det mest stulet godis hon försöker undgå att bli påkommen med. Men visst försöker hon skylla över mycket på syskonen.