Som vanlig väldigt kloka inflikningar från din
HasseA skrev 2019-08-06 08:30:05 följande:
Bra tips i tråden.
Det står redan ovanför, men jag tänkte ändå tydliggöra det: med en flogger slår man helt annorlunda mot hur man slår med "en pinne" (oavsett material). En pinne/ridspö/slickepott/paddel kan man ju slå "rakt mot" med, tex mot rumpan. Men med en flogger behöver man slå så att det liksom blir som örfilar, så att slagen liksom "vispar förbi", så att man tex slår som i åttor eller cirklar (som sagts tidigare - jag bara tänker att en nybörjare kanske inte ens insåg vad som avsågs).
Detta gör att i alla fall jag tycker att en flogger är svår att börja med, för det är svårt för den som slår. Dessutom passar det bäst om mottagaren står upp, men det är inte alltid det passar mottagaren - min fru vill tex ligga på mage, då är en flogger svår att använda. Det är också så att ändarna på floggern gärna snärtar runt tex rumpan, och då där träffar väldigt hårt och vasst, om man inte lyckas slå helt perfekt.
Om båda är nybörjare skulle jag nog rekommendera ett långt skohorn i plast, eller en lite större slickepott (det finns de med lite större "huvud", i lite mjukare plast). Och väldigt viktigt är ju att huden efter ett antal (=många) lättare slag, vänjer sig att tåla hårdare och hårdare slag.
Bra ovanför även om stoppord. Min åsikt är för övrigt att man inte alls alltid behöver ett stoppord. Om min fru säger "Aj," eller "stopp" eller "vänta", så gör jag så. Vi har inget alls i våra lekar att hon ligger och skriker "Sluta!", och jag bara fortsätter ändå, för att hon nog inte menar det. Och som tidigare sagts: om någon måste använda ett stoppord, då har ju inte den som ger smisk (eller vad den än gör) kunnat läsa tecknen, och hålla sig inom de ramar som den mottagande vill ha. Det är ju en stor del av det hela, att hålla sig inom det som mottagaren vill - även om man ligger precis på gränsen.
Som vänligt väldigt kloka inflikningar och förtydliganden från din sida.
Håller helt med om att en flogger kan vara lite svår att hantera innan man fått in snittsen. Därav mitt råd att inte börja med en för stor. Flogging bygger på rörelseenergi och inte på kraft och mycket sitter i handleden. Delar också uppfattningen att det kan vara svårt om mottagaren ligger ner. Ett tips för att underlätta är att ha mottagaren i sängen när man själv står på golvet. Stående på alla fyra eller en smart placerad kudde så att man får upp rumpan i vädret kan underlätta sedan kan man få jobba lite med att själv kravla runt i knästående och liknande. Jag försöker alltid att med flogger och piskor låta rörelsen komma inifrån mitten av mottagarens kropp, aldrig utifrån och in just för att undvika den rejält osköna wrappingen du nämnde. Skohorn är ett bra tips. 10 kr på Ikea är väl använda pengar. Överlag har man massa roligt i hemmet om man bara använder lite fantasi. Elkablar, Trädgårdsslangar och liknande kan man ha väldigt skoj med och inte att förglömma kolaremmar och flätade kolasnören.
Helt rätt gällande stoppord det handlar om att känna sin lekkamrat och att hitta det som passar just i den relationen. Värt att tänka på är att om man använder en gagboll eller liknade så fungerar självklart inte verbala stoppord. Vanligen löser jag detta med en nyckelknippa eller liknande. Skramla med nycklarna är gult och släpp nycklarna i golvet är rött.
Brukar också ge rådet att ha skoj och våga misslyckas så länge misslyckandet inte innebär att man skadar någon.
Personligen så tycker jag att en session där man inte haft åtminstånde ett gått skratt saknar en viktig del av leken.
Många så kallade dominanta har en tendens att ta sig själva på allt för stort allvar. Det är anledningen till att jag föredrar att leka med switchar när jag vill bejaka mina masochistiska sidor.