• Anonym (Slav under upplärning)

Tips på piska

Hallå!

Ha äntligen fort min man att öppna sig och han är mera kinki än jag trodde<3

Ikväll avslöjade han att vi skulle kolla ut en piska och då ha jag en fundering. Då jag är ny på det här och har bara blivit bestraffade med handflatan innan så är min tanke till er som har mera erfarenhet; vilken piska gör ?minst? ont? Vilken skulle ni ta som en ?nybörjapiska?? Jag tänker en som har flera rämnar. Ju fler desto ?mindre? smärta vid vart slag och så kan min herre arbeta upp och träna mig??Tänker jag fel?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på piska
  • Anonym (Swing for fun)

Om jag skulle bli tvingad att välja en enda piska att leka med så skulle det det bli en inte allt för lång flogger. 40 cm kardeler eller liknad och kanske 25 eller 50 kardeler.

En flogger är underbart flexibel. Allt från att bar låta den smeksamt leka över kroppen till ett rejält bett. Kolla gärna in Morgan Thorne och hennes Youtube-kanal där hon visar teknik och vad man måste tänka på med var det är ok att piska och hur man bygger upp en bra session med uppvärmning, faser med växlande intensitet och Cole down.

Man skall inte heller förakta en ridpiska från en ridsportaffär elle var för inte ÖB. Så kort som möjligt är bra för att ha kontroll. Ju bredare flärp desto snällare.

En stekspade eller en slev kan man ha mycket skoj med.

En klar fördel att man som smiskare börjar att smiska kuddar för att få till träffsäkerhet. Brukar ge rådet att när du kan träffa minst 100 gånger exakt där du tänkte träffa så har du så gar du kvalificerat dig till att med försiktighet och förstånd öva på en annan människa.

Man skall givetvis också testat på sig själ så man vet hur det känns. Insida handled och vad är bra då man är ungefär lika känslig där som på stjärten.

En självklar regel är att man tillfoga aldrig någon annan mer smärta än vad man är mer än villig att ta emot själv.

Ge fan i bambu, blompinnar och liknande då dessa lätt går av och blir jävligt vassa och också ge stickor som fastnar och ger infektioner och skit. Det är riktig rotting och välskött rotting som gäller gäller om man vill leka skolaga.

Finns också smiskpinnar i plast som är lättskötta och riktigt roliga i välsorterade leksaksaffären. Dessa ger ingen djup smärta men ett sting med riktigt bra bett.

Lycka till och smiska lungt.

• Anonym (Slav under upplärning)

Va tvungen att söka på vad en flogger va. Då va jag inne på rätt spår då det va en sådan jag tänkte mig. Tack!

Och tack för all viktig info. Är det något mera vi nybörjare ska tänja på?

• Anonym (Kåta Stina)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-05 23:26:00 följande:

Om jag skulle bli tvingad att välja en enda piska att leka med så skulle det det bli en inte allt för lång flogger. 40 cm kardeler eller liknad och kanske 25 eller 50 kardeler.

En flogger är underbart flexibel. Allt från att bar låta den smeksamt leka över kroppen till ett rejält bett. Kolla gärna in Morgan Thorne och hennes Youtube-kanal där hon visar teknik och vad man måste tänka på med var det är ok att piska och hur man bygger upp en bra session med uppvärmning, faser med växlande intensitet och Cole down.

Man skall inte heller förakta en ridpiska från en ridsportaffär elle var för inte ÖB. Så kort som möjligt är bra för att ha kontroll. Ju bredare flärp desto snällare.

En klar fördel att man som smiskare börjar att smiska kuddar för att få till träffsäkerhet. Brukar ge rådet att när du kan träffa minst 100 gånger exakt där du tänkte träffa så har du så gar du kvalificerat dig till att med försiktighet och förstånd öva på en annan människa.

Man skall givetvis också testat på sig själ så man vet hur det känns. Insida handled och vad är bra då man är ungefär lika känslig där som på stjärten.

En självklar regel är att man tillfoga aldrig någon annan mer smärta än vad man är mer än villig att ta emot själv.

Ge fan i bambu, blompinnar och liknande då dessa lätt går av och blir jävligt vassa och också ge stickor som fastnar och ger infektioner och skit. Det är riktig rotting och välskött rotting som gäller gäller om man vill leka skolaga.

Finns också smiskpinnar i plast som är lättskötta och riktigt roliga i välsorterade leksaksaffären. Dessa ger ingen djup smärta men ett sting med riktigt bra bett.

Morgan Thorne är lite av en husguru så det är ett bra tips. Väldigt kloka funderingar runt Stoppord och hur man bygger självförtroende i sin roll som top. Håller med om att en bra och välbalanserad flogger är perfekt i många fall. Undvik billiga varianter från vanliga sexshopar utan lägg till lite och handla från en butik som kan BDSM. Låt bli allt som säljs som 50 shades för det är bara skräp som i bästa fall fungera som väggprydnad.

Man behöver inte alls börja med dyra handgjorda grejer men när det gäller floggers och single tails så gäller den gamla sanningen att man får det man betalar för. Ridpiskor däremot är bättre i affärer för hästfolk än i leksaksaffären för vuxna.

Emila Hawk har en del matnyttiga tips. Speciellt om man går vidare till Florentinsk flogging som är en personlig favorit. Florentinskt är två floggers samtidig och är inte så svårt som man kan tro men kan bli riktigt trevlig för mottagaren. Ger en intensiv upplevelse utan att man behöver piska sin bottom helt blodig.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Anonym (Slav under upplärning) skrev 2019-08-05 23:46:24 följande:

Va tvungen att söka på vad en flogger va. Då va jag inne på rätt spår då det va en sådan jag tänkte mig. Tack!

Och tack för all viktig info. Är det något mera vi nybörjare ska tänja på?

Det självklara rådet är att prata och att inte ha så himla bottom. Ta det lungt och öka försiktigt och lär er hur ni fungerar. För mig är det ögon, kroppsspråk och andning som är viktiga för att känna in hur min bottom mår.

Sedan skall man inte glömma bort att ha skoj under resan.
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-05 23:26:00 följande:

Men man har ju väldigt olika nivåer på viljen grad av smärta man njuter av/tål, så jag ser inga problem att ge någon mer smärta än vad man själv tål, så länge mottagaren uttrycker att de vill ha det så.

Annars mycket bra tips, ska kolla in henne på youtube.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-06 00:08:04 följande:

Det självklara rådet är att prata och att inte ha så himla bottom. Ta det lungt och öka försiktigt och lär er hur ni fungerar. För mig är det ögon, kroppsspråk och andning som är viktiga för att känna in hur min bottom mår.

Sedan skall man inte glömma bort att ha skoj under resan.

På tal om att ha skoj. Kommer osökt att tänka på ett inslag på Fråga Olle om ett par som påstod sig ha lekt med BDSM i 10 år. Inslaget avslutades med att han skull smiska lite stjärt med en flogger.

Blev minst sagt komiskt att se honom smiska med en flogger som om det var en rotting använd av en amatör. Jag och flickvännen låg dubbelvikta av skratt. Lär er cirklar och åttor och gå sedan vidare till backhand och forehand med precision då har man en god grund. Jag sa er av en anledning då det aldrig skadar att som bottom veta vad det handlar om plus att det är inte helt ovanlig att kvinnor som börjar som bottom går vidare till att bli switsh eller rent av ren top som min flickvän. Plus att det är förbaskat kul att leka och träna tillsammans utan att gå vidare till en session utan som lite skoj innan kvällsmaten eller liknande.
  • Anonym (Swing for fun)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 00:12:28 följande:

Men man har ju väldigt olika nivåer på viljen grad av smärta man njuter av/tål, så jag ser inga problem att ge någon mer smärta än vad man själv tål, så länge mottagaren uttrycker att de vill ha det så.

Annars mycket bra tips, ska kolla in henne på youtube.

Finns ingen absolut sanning men för mig är det ett självklart krav att man är berädd att ta emot minst lika mycket som man ger. Skulle personligen de gånger jag leker som bottom aldrig leka med någon som inte leker på det sättet.
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 00:26:12 följande:

Finns ingen absolut sanning men för mig är det ett självklart krav att man är berädd att ta emot minst lika mycket som man ger. Skulle personligen de gånger jag leker som bottom aldrig leka med någon som inte leker på det sättet.

Jag förstår helt vad du menar, och är ju en sund tanke i sig, men blir ju tråkigt för den som tar emot om det blir väldigt låg nivå på det iom att den som piskar inte alls tål mycket.

I mitt fall är jag helt ointresserad av att bli piskad själv, förstår faktiskt inte grejen med det.

Men min fru älskar det, så jag lär mig, och vi utforskar tillsammans vilken nivå som är lagom.
  • Anonym (Swing for fun)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 00:33:02 följande:

Jag förstår helt vad du menar, och är ju en sund tanke i sig, men blir ju tråkigt för den som tar emot om det blir väldigt låg nivå på det iom att den som piskar inte alls tål mycket.

I mitt fall är jag helt ointresserad av att bli piskad själv, förstår faktiskt inte grejen med det.

Men min fru älskar det, så jag lär mig, och vi utforskar tillsammans vilken nivå som är lagom.

Som sagt ingen absolut sanning och fungerar det för er så är det helt ok. Nu vet jag inte hur ni leker men om ni besöker klubbar och leker med andra så kommer du dock inte i närheten av min stjärt.

Är självklart lite färgad av att vara switch. Absolut inte undergiven men i perioder rejält masochistisk. Har trots att jag inte är undergiven gjort rätt många timmar på golvet för att sätta mig in i hur det är och måste säga att det gett mig insikter som jag är övertygad gör mig bättre och tryggare i min roll som top. Samma sak när jag skaffat någon ny leksak eller hittat på något nytt hyss så testar jag alltid på mig själv eller låter någon kunnig person testa på mig innan jag utsätter någon bottom. I dessa fall handlar det inte om min njutning utom om att skapa trygghet för mig och min bottom i att kärringen vet vad hon gör.
  • Anonym (Kåta Stina)

Delar din uppfattning men med ett litet tillägg. Jag vet att min flickvän utan problem skull ta emot minst dubbelt det hon ger mig även om hon inte skulle njuta av det men berädd att ta emot är hon utan tvekan.

Nu är det dock länge sedan hon själv fick smaka på. Långt innan vi träffades men på den tiden var hon enligt vad jag fått höra en riktig så kallad pain slut.

För mig är det en stor trygghet att hon har upplevt min situation även om det är historia nu

För min del tar jag långt mycket mer än jag ger.

Rätt naturligt då jag stundom också är en pain slut men ger ganska lite smärta. Är mer för förnedring och lydnad som top.

Kan vara läge att inflika att självklart har man som top samma rätt att sätta sina gränser för vad man vill göra som en bottom har.

Svar på tråden Tips på piska