Inlägg från: Anonym (Swing for fun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Swing for fun)

Tips på piska

Om jag skulle bli tvingad att välja en enda piska att leka med så skulle det det bli en inte allt för lång flogger. 40 cm kardeler eller liknad och kanske 25 eller 50 kardeler.

En flogger är underbart flexibel. Allt från att bar låta den smeksamt leka över kroppen till ett rejält bett. Kolla gärna in Morgan Thorne och hennes Youtube-kanal där hon visar teknik och vad man måste tänka på med var det är ok att piska och hur man bygger upp en bra session med uppvärmning, faser med växlande intensitet och Cole down.

Man skall inte heller förakta en ridpiska från en ridsportaffär elle var för inte ÖB. Så kort som möjligt är bra för att ha kontroll. Ju bredare flärp desto snällare.

En stekspade eller en slev kan man ha mycket skoj med.

En klar fördel att man som smiskare börjar att smiska kuddar för att få till träffsäkerhet. Brukar ge rådet att när du kan träffa minst 100 gånger exakt där du tänkte träffa så har du så gar du kvalificerat dig till att med försiktighet och förstånd öva på en annan människa.

Man skall givetvis också testat på sig själ så man vet hur det känns. Insida handled och vad är bra då man är ungefär lika känslig där som på stjärten.

En självklar regel är att man tillfoga aldrig någon annan mer smärta än vad man är mer än villig att ta emot själv.

Ge fan i bambu, blompinnar och liknande då dessa lätt går av och blir jävligt vassa och också ge stickor som fastnar och ger infektioner och skit. Det är riktig rotting och välskött rotting som gäller gäller om man vill leka skolaga.

Finns också smiskpinnar i plast som är lättskötta och riktigt roliga i välsorterade leksaksaffären. Dessa ger ingen djup smärta men ett sting med riktigt bra bett.

Lycka till och smiska lungt.

• Anonym (Swing for fun)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 00:12:28 följande:

Men man har ju väldigt olika nivåer på viljen grad av smärta man njuter av/tål, så jag ser inga problem att ge någon mer smärta än vad man själv tål, så länge mottagaren uttrycker att de vill ha det så.

Annars mycket bra tips, ska kolla in henne på youtube.

Finns ingen absolut sanning men för mig är det ett självklart krav att man är berädd att ta emot minst lika mycket som man ger. Skulle personligen de gånger jag leker som bottom aldrig leka med någon som inte leker på det sättet.
  • Anonym (Swing for fun)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 00:33:02 följande:

Jag förstår helt vad du menar, och är ju en sund tanke i sig, men blir ju tråkigt för den som tar emot om det blir väldigt låg nivå på det iom att den som piskar inte alls tål mycket.

I mitt fall är jag helt ointresserad av att bli piskad själv, förstår faktiskt inte grejen med det.

Men min fru älskar det, så jag lär mig, och vi utforskar tillsammans vilken nivå som är lagom.

Som sagt ingen absolut sanning och fungerar det för er så är det helt ok. Nu vet jag inte hur ni leker men om ni besöker klubbar och leker med andra så kommer du dock inte i närheten av min stjärt.

Är självklart lite färgad av att vara switch. Absolut inte undergiven men i perioder rejält masochistisk. Har trots att jag inte är undergiven gjort rätt många timmar på golvet för att sätta mig in i hur det är och måste säga att det gett mig insikter som jag är övertygad gör mig bättre och tryggare i min roll som top. Samma sak när jag skaffat någon ny leksak eller hittat på något nytt hyss så testar jag alltid på mig själv eller låter någon kunnig person testa på mig innan jag utsätter någon bottom. I dessa fall handlar det inte om min njutning utom om att skapa trygghet för mig och min bottom i att kärringen vet vad hon gör.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 00:51:34 följande:

Som sagt ingen absolut sanning och fungerar det för er så är det helt ok. Nu vet jag inte hur ni leker men om ni besöker klubbar och leker med andra så kommer du dock inte i närheten av min stjärt.

Är självklart lite färgad av att vara switch. Absolut inte undergiven men i perioder rejält masochistisk. Har trots att jag inte är undergiven gjort rätt många timmar på golvet för att sätta mig in i hur det är och måste säga att det gett mig insikter som jag är övertygad gör mig bättre och tryggare i min roll som top. Samma sak när jag skaffat någon ny leksak eller hittat på något nytt hyss så testar jag alltid på mig själv eller låter någon kunnig person testa på mig innan jag utsätter någon bottom. I dessa fall handlar det inte om min njutning utom om att skapa trygghet för mig och min bottom i att kärringen vet vad hon gör.

Håller helt klart med om att det finns risker med att överskatta nyttan av stoppord.

En klok bekant brukar säga att i bästa fall kan rött hindra ett fortsatt övergrepp men i den stund man får rött har man redan gjort sig skyldig till ett övergrepp. Har för mig att det var den kloka fogden på Borgen som sa att ett ett stoppord har aldrig hindrat det allt för hårda rappet att träffa kroppen eller det allt för varma stearinet från att skada när det redan är på väg ner mot bottoms kropp. Håller också med om att vissa bottom sätter ära och prestige i att tåla och att för vissa sitter det väldigt långt in att använda stoppord då man inte vill förarga sin top. Man har som top ett stort ansvar att skapa en sådan trygghet att en bottom känner att det är helt ok att använda sina stoppord. Många har som en helig princip att vid rött så är det tvärrstop och slutlekt. Så ser jag det absolut inte då det kan få en bottom att vilja härda ut då man absolut inte vill sluts den lek som man kanske laddat för och sett fram emot. För mig är inte rött tvärstopp utan ett läge för paus, prata, rätta till men att man absolut kan återstart nät man rätt ut och värderat situationen. Lite som många använder gult. Självklar kan man under utvärderingen konstatera att det är slutlekt men som sagt inte den givna utgång av rött som många har. För mig är gult en varning om att vi närmar oss rött och en chans för mig att som top läsa in rätta till på egen hand utan att behöva ta en paus. Som i mycket finns det inget rätt eller fel bars man överens med den man leker med.brukar säga att vuxna människor får göra precis vad fan dom vill i sängkammaren bars det sker under ett genuint samtycke. Skull själv inte välja att leka utan stopp ord men som du sa man skall vara väl medveten om deras begränsningar för att begå övergrepp är ju det sista man vill göra.

Tror att vi handsmiskar på samma sätt och jag håller med om att det ger bättre känsla både för den som ger och den som tar emot.

Delar också uppfattningen att man skall variera och överraska så mycket som möjlig.

Finns inte mycket som är roligare än att smeka med floggern en stund och vagga in i falsk trygghet och sedan damma till med ett par rejäla svingar på något oväntat ställe så bottom ställer sig på tå och fladdrar med öronen under högljudda stön
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 07:17:55 följande:

Håller helt klart med om att det finns risker med att överskatta nyttan av stoppord.

En klok bekant brukar säga att i bästa fall kan rött hindra ett fortsatt övergrepp men i den stund man får rött har man redan gjort sig skyldig till ett övergrepp. Har för mig att det var den kloka fogden på Borgen som sa att ett ett stoppord har aldrig hindrat det allt för hårda rappet att träffa kroppen eller det allt för varma stearinet från att skada när det redan är på väg ner mot bottoms kropp. Håller också med om att vissa bottom sätter ära och prestige i att tåla och att för vissa sitter det väldigt långt in att använda stoppord då man inte vill förarga sin top. Man har som top ett stort ansvar att skapa en sådan trygghet att en bottom känner att det är helt ok att använda sina stoppord. Många har som en helig princip att vid rött så är det tvärrstop och slutlekt. Så ser jag det absolut inte då det kan få en bottom att vilja härda ut då man absolut inte vill sluts den lek som man kanske laddat för och sett fram emot. För mig är inte rött tvärstopp utan ett läge för paus, prata, rätta till men att man absolut kan återstart nät man rätt ut och värderat situationen. Lite som många använder gult. Självklar kan man under utvärderingen konstatera att det är slutlekt men som sagt inte den givna utgång av rött som många har. För mig är gult en varning om att vi närmar oss rött och en chans för mig att som top läsa in rätta till på egen hand utan att behöva ta en paus. Som i mycket finns det inget rätt eller fel bars man överens med den man leker med.brukar säga att vuxna människor får göra precis vad fan dom vill i sängkammaren bars det sker under ett genuint samtycke. Skull själv inte välja att leka utan stopp ord men som du sa man skall vara väl medveten om deras begränsningar för att begå övergrepp är ju det sista man vill göra.

Tror att vi handsmiskar på samma sätt och jag håller med om att det ger bättre känsla både för den som ger och den som tar emot.

Delar också uppfattningen att man skall variera och överraska så mycket som möjlig.

Finns inte mycket som är roligare än att smeka med floggern en stund och vagga in i falsk trygghet och sedan damma till med ett par rejäla svingar på något oväntat ställe så bottom ställer sig på tå och fladdrar med öronen under högljudda stön

Citerade på fel ställe. Självklart skulle det vara under Stinas inlägg där hon talar om Stoppord med mera.
  • Anonym (Swing for fun)

Som vanlig väldigt kloka inflikningar från din

HasseA skrev 2019-08-06 08:30:05 följande:

Bra tips i tråden.

Det står redan ovanför, men jag tänkte ändå tydliggöra det: med en flogger slår man helt annorlunda mot hur man slår med "en pinne" (oavsett material). En pinne/ridspö/slickepott/paddel kan man ju slå "rakt mot" med, tex mot rumpan. Men med en flogger behöver man slå så att det liksom blir som örfilar, så att slagen liksom "vispar förbi", så att man tex slår som i åttor eller cirklar (som sagts tidigare - jag bara tänker att en nybörjare kanske inte ens insåg vad som avsågs).

Detta gör att i alla fall jag tycker att en flogger är svår att börja med, för det är svårt för den som slår. Dessutom passar det bäst om mottagaren står upp, men det är inte alltid det passar mottagaren - min fru vill tex ligga på mage, då är en flogger svår att använda. Det är också så att ändarna på floggern gärna snärtar runt tex rumpan, och då där träffar väldigt hårt och vasst, om man inte lyckas slå helt perfekt.

Om båda är nybörjare skulle jag nog rekommendera ett långt skohorn i plast, eller en lite större slickepott (det finns de med lite större "huvud", i lite mjukare plast). Och väldigt viktigt är ju att huden efter ett antal (=många) lättare slag, vänjer sig att tåla hårdare och hårdare slag.

Bra ovanför även om stoppord. Min åsikt är för övrigt att man inte alls alltid behöver ett stoppord. Om min fru säger "Aj," eller "stopp" eller "vänta", så gör jag så. Vi har inget alls i våra lekar att hon ligger och skriker "Sluta!", och jag bara fortsätter ändå, för att hon nog inte menar det. Och som tidigare sagts: om någon måste använda ett stoppord, då har ju inte den som ger smisk (eller vad den än gör) kunnat läsa tecknen, och hålla sig inom de ramar som den mottagande vill ha. Det är ju en stor del av det hela, att hålla sig inom det som mottagaren vill - även om man ligger precis på gränsen.

Som vänligt väldigt kloka inflikningar och förtydliganden från din sida.

Håller helt med om att en flogger kan vara lite svår att hantera innan man fått in snittsen. Därav mitt råd att inte börja med en för stor. Flogging bygger på rörelseenergi och inte på kraft och mycket sitter i handleden. Delar också uppfattningen att det kan vara svårt om mottagaren ligger ner. Ett tips för att underlätta är att ha mottagaren i sängen när man själv står på golvet. Stående på alla fyra eller en smart placerad kudde så att man får upp rumpan i vädret kan underlätta sedan kan man få jobba lite med att själv kravla runt i knästående och liknande. Jag försöker alltid att med flogger och piskor låta rörelsen komma inifrån mitten av mottagarens kropp, aldrig utifrån och in just för att undvika den rejält osköna wrappingen du nämnde. Skohorn är ett bra tips. 10 kr på Ikea är väl använda pengar. Överlag har man massa roligt i hemmet om man bara använder lite fantasi. Elkablar, Trädgårdsslangar och liknande kan man ha väldigt skoj med och inte att förglömma kolaremmar och flätade kolasnören.

Helt rätt gällande stoppord det handlar om att känna sin lekkamrat och att hitta det som passar just i den relationen. Värt att tänka på är att om man använder en gagboll eller liknade så fungerar självklart inte verbala stoppord. Vanligen löser jag detta med en nyckelknippa eller liknande. Skramla med nycklarna är gult och släpp nycklarna i golvet är rött.

Brukar också ge rådet att ha skoj och våga misslyckas så länge misslyckandet inte innebär att man skadar någon.

Personligen så tycker jag att en session där man inte haft åtminstånde ett gått skratt saknar en viktig del av leken.

Många så kallade dominanta har en tendens att ta sig själva på allt för stort allvar. Det är anledningen till att jag föredrar att leka med switchar när jag vill bejaka mina masochistiska sidor.
  • Anonym (Swing for fun)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 08:47:36 följande:

Men om mottagaten inte vet sin gräns, och man är överens om att testa gränserna, så kommer man någonstans att högst troligt att gå över gränsen lite.

Det kommer ju att ta några gånger innan man hittar vart gränsen går, och den kan dessutom både ändras och variera ifrån gång till gång.

Min absoluta uppfattnig i det fallet är att man har aldrig under några omständigheter rätt att gå över gränsen. I lekar som till 100 % bygger på förtroende och tillit har man som top inte råd att bryta det förtroende man fått att förvalta. Är man det minsta osäker så avstår man och avvaktar tills man lärt sig att läsa in bättre. Ett förtroende tar tid att bygga men kan gå på delar av en sekund att rasera. Motagaren vet väldigt sällan sin gräns det är min uppgift som top att genom kroppsspråk, andning, blick och liknande hitta den gränsen och den gränsen är självklart olika från gång till gång. Att vara top är ett stort ansvar och inga friheter man har rätt att ta sig.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 09:46:04 följande:

Min absoluta uppfattnig i det fallet är att man har aldrig under några omständigheter rätt att gå över gränsen. I lekar som till 100 % bygger på förtroende och tillit har man som top inte råd att bryta det förtroende man fått att förvalta. Är man det minsta osäker så avstår man och avvaktar tills man lärt sig att läsa in bättre. Ett förtroende tar tid att bygga men kan gå på delar av en sekund att rasera. Motagaren vet väldigt sällan sin gräns det är min uppgift som top att genom kroppsspråk, andning, blick och liknande hitta den gränsen och den gränsen är självklart olika från gång till gång. Att vara top är ett stort ansvar och inga friheter man har rätt att ta sig.

Kan tillägga att min uppfattning som kan tyckas väldigt stelbent och regid grundar sig dels på många års funderingar runt etik och moral gällande BDSM plus att jag som betydligt yngre gjorde misstaget att tolka min Masochism som undergivenhet och har som betydligt yngre och mycket osäkrare haft en hel del sessioner med så kallade dominanta som ville testa var mina gränser gick och det är sessioner som jag i dag inte klassar som annat än rena övergrepp även om det då kallades för att testa och flytta gränser.
  • Anonym (Swing for fun)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 10:40:01 följande:

Tror vi diskuterar lite olika saker här, jag syftar på hur hårt man tex kan använda piskan.

Man ökar en aning hela tiden tills hon tycker att det antingen känns tillräckligt eller lite för mycket.

Är ju omöjligt innan att veta om det blir anings för hårt.

Vi har kommit överens om att flytta gränserna små små steg i taget, tills vi hittar var det känns allra mest upphetsande för henne. Skulle vi nån gång råka gå lite över så backar vi bara igen.

Det är ju trots allt hennes grej, och hennes sexualitet och njutning vi fokuserar på, så hon är fullt medveten om att går man ut på okänd mark så kan man inte heller förutse allting i förväg.

Jag ryser av obehag när jag läser detta, så gör man inte i min värld.
  • Anonym (Swing for fun)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 10:42:46 följande:

Men då gissar jag att det inte var med personer du hade ett långvarigt förhållande med?

Rätt korta relationer men ser det inte som relevant. Min gräns är min gräns och den är okränkbar oavsett om vi känt varandra i 5 minuter eller 50 år.
  • Anonym (Swing for fun)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 11:38:52 följande:

Men man är normalt lite tryggare med någon man lebt med i 50 år än nån man träffade för 5 minuter sen, eller hur.

Vad har det för betydelse. Kan man inte läsa mig till fullo så tar man det helt enkelt jävligt vackert tills man lärt sig att läsa av. Mina gränser flyttas inte för att känt varandra länge.

Nu lägger vi ner detta innan jag kommer att bli otrevlig för nu är jag rejält irriterad.
  • Anonym (Swing for fun)
    Tukt skrev 2019-08-06 11:51:05 följande:

Det där är ju väldigt svårt att säga  eftersom vi alla reagerar olika på olika typer smärta.

Sedan påverkar upplevelsen också, lite av symbolik och annat.

Men ofta kan ju ett vanligt läderbälte ge en rätt svidande smärta som de flesta tycker är ok. Dock viktigt att det passar sig för aga och inte skruvar sig vid slagen.

Men en väg är ju att man köper det enklaste i en porrbutik, en annan väg är att du skaffar något mer rejält, typ ett ridspö, men att agan inte sker direkt mot huden.

Håller med i mycket men vi skiljer oss på en vital punkt. Hos mig sker aga alltid mot bar hud.

För mig handlar det om att jag alltid vill se och alltid kunna känna. Plus att för mig sitter det i ryggmärgen att aldrig slå mot tyg för om huden spricker så vill man inte få in tygfibrer och annat skit i såren. Medger att det förmodligen är väldigt liten risk i detta fallet men ser ingen nytta med att chansa utan jag tycker det är bättre att ha samma regler jämt för var det är ok att slå, hur man slår och liknande oavsett om det är mjukare eller tuffare aga vi talar om. Man får helt enkel anpassa hårdheten i slagen beroende på vem man leker med.
  • Anonym (Swing for fun)
    Tukt skrev 2019-08-06 12:53:12 följande:

Jag håller med om att bar hud och nakenhet är på sin plats vid aga, även om det inte är hudkontakt.

Men i det här fallet lät det ju som tämligen lätt aga, väldigt långt från att få sår och liknande. Så jag såg det som ett alternativ för att testa sig fram.

Håller helt med om att det i detta fallet är en väldigt minimal risk med att ha lite kläder på men för mig är det en helig princip och det är väldigt skönt att inte behöva fundera över om det är lätt aga eller tyngre aga. Naken hud är aldrig fel så det finns fördelar med att börja rätt från börja. Samma sak med var man får slå och inte slå. Även om det med lätta redskap är minimal risk att det blir tokigt så är det bättre att ha det i ryggmärgen och inte som top få en sak till att tänka när och om man går över till lite tyngre redskap och högre kraft. Så resonerar jag men jag förstår hur du tänker i detta fall.
  • Anonym (Swing for fun)
    EnAnonumius skrev 2019-08-07 08:35:01 följande:

Klart att du blir irriterad när du läser in saker som inte är skrivna.

Jag kan inte förstå hur man får "PROVA sig fram VAR gränsen går" till att det skulle handla om "Flytta på gränsen".

Det är ju som han säger är man ny så måste man ju TESTA sig fram "VAR gränserna går". 

Det är aldrig och kommer aldrig att bli samma sak som att "flytta på gränserna".  

När man är ny på ett område så är det ju rejält naturligt att man utforskar "prova sig fram" för att "ta reda på VAR gränsen går". Hur skall man annars kunna få reda på hur lite/mycket  man tål om man inte "PROVAR sig fram" för att hitta gränsen? 

Det handlar i mycket stor utsträckning om att flytta gränser och att utvecklas i sina roller enligt bottoms önskemål och förutsättningar. Gränsen är dock okränkbar och att tänka sig att man kan gå över den för att ta reda på var den ligger är fullständigt otänkbart. Misstänker dock att det ni talar om är det jag brukar kalla för optimal stimulans vilket är något helt annat. Att man i söka det efter den nivån råkar ta i lite mycket kan i vissa situationer vara helt ok.

Brukar när jag leker med nya lekkamrater eller när man utvärderar och anpassar när man lek några gånger med varandra be bottom skatta var optimal stimulans ligger på en skala 1 - 10 där tio är den absoluta gränsen som inte får passeras. Många kallar 10 också för nivå röd men det väljer jag att inte göra då jag alltid har som mål att bygga sådant förtroende med bottom att man skippar stoppord.

Att tänka sig att passera den absoluta gränsen för att utforska den är lite samma sak som att köpa ny bil och tycka att det är ok att hamna i diket några gånger för att utforska hur den beter sig.
Svar på tråden Tips på piska