Tips på piska
Jag är en kvinna som har ett ridspö, men ingen häst.
Ridspöt har en särskild plats och betydelse i vår relation.
När vi började våra lekar och utvecklingen till det som sedan blivit en del i vår livsstil så fick jag ganska tidigt gå ut och besöka båda våra två hästaffärer, och ta hjälp av personal, för att kolla in och lära mig om olika ridspön. Från affären, medan personal hörde mig, fick jag fick ringa upp min man och berätta vad jag hade fått lära mig.
Nästa gång följde min man med och jag fick, med hjälp av personal, visa honom mellan vilka olika ridspön jag valde och deras olika egenskaper och fördelar.
Min man gjorde sedan det slutliga valet, i samråd med personal, och bestämde vilket spö jag skulle köpa.
Jag fick själv gå till kassan, med minst sagt rosiga kinder, och genomföra köpet.
Hemma bestämde min man på vilken särskild plats ridspöt skulle hängas upp och jag fick hjälpa till att ordna med det.
Sedan fick jag titta på ridspöt, blev påmind om var det fanns, och jag fick vänta flera veckor innan min man beslöt att använda det första gången.
Förberedelser och vägen fram, typ ritualen, som ledde fram till första gången jag fick "smaka" på ridspöt har gjort att det har en särskild betydelse för mig och vårt förhållande.
För mig var allt detta en så häftig upplevelse, och min man lade märke till att det var en betydelsefull upplevelse för mig. Så han har senare upprepat ett liknande scenario när jag fick skaffa mig mitt hund-halsband. Så nu är jag en kvinna med ridspö, utan häst, och en kvinna med tufft hundhalsband med nitar, utan hund...