• Tukt

Tips på piska

Det där är ju väldigt svårt att säga  eftersom vi alla reagerar olika på olika typer smärta.
    Sedan påverkar upplevelsen också, lite av symbolik och annat.
    Men ofta kan ju ett vanligt läderbälte ge en rätt svidande smärta som de flesta tycker är ok. Dock viktigt att det passar sig för aga och inte skruvar sig vid slagen.
    Men en väg är ju att man köper det enklaste i en porrbutik, en annan väg är att du skaffar något mer rejält, typ ett ridspö, men att agan inte sker direkt mot huden.

• Tukt
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 12:38:45 följande:
    Håller med i mycket men vi skiljer oss på en vital punkt. Hos mig sker aga alltid mot bar hud.

För mig handlar det om att jag alltid vill se och alltid kunna känna. Plus att för mig sitter det i ryggmärgen att aldrig slå mot tyg för om huden spricker så vill man inte få in tygfibrer och annat skit i såren. Medger att det förmodligen är väldigt liten risk i detta fallet men ser ingen nytta med att chansa utan jag tycker det är bättre att ha samma regler jämt för var det är ok att slå, hur man slår och liknande oavsett om det är mjukare eller tuffare aga vi talar om. Man får helt enkel anpassa hårdheten i slagen beroende på vem man leker med.
    Jag håller med om att bar hud och nakenhet är på sin plats vid aga, även om det inte är hudkontakt.
    Men i det här fallet lät det ju som tämligen lätt aga, väldigt långt från att få sår och liknande. Så jag såg det som ett alternativ för att testa sig fram.
  • Tukt

Det finns nog rätt mycket begreppsproblem med olika pisknamn. 
    Och om man tillexempel bestämmer sig för en quirt, som är en rätt enkel piska att hantera, så kan den i sig komma i så många former och kvaliteter att det är natt och dag när huden sedan ska få sitt.

Svar på tråden Tips på piska