• LuciferIV

Tips på piska

Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-05 23:26:00 följande:

Om jag skulle bli tvingad att välja en enda piska att leka med så skulle det det bli en inte allt för lång flogger. 40 cm kardeler eller liknad och kanske 25 eller 50 kardeler.

En flogger är underbart flexibel. Allt från att bar låta den smeksamt leka över kroppen till ett rejält bett. Kolla gärna in Morgan Thorne och hennes Youtube-kanal där hon visar teknik och vad man måste tänka på med var det är ok att piska och hur man bygger upp en bra session med uppvärmning, faser med växlande intensitet och Cole down.

Man skall inte heller förakta en ridpiska från en ridsportaffär elle var för inte ÖB. Så kort som möjligt är bra för att ha kontroll. Ju bredare flärp desto snällare.

En stekspade eller en slev kan man ha mycket skoj med.

En klar fördel att man som smiskare börjar att smiska kuddar för att få till träffsäkerhet. Brukar ge rådet att när du kan träffa minst 100 gånger exakt där du tänkte träffa så har du så gar du kvalificerat dig till att med försiktighet och förstånd öva på en annan människa.

Man skall givetvis också testat på sig själ så man vet hur det känns. Insida handled och vad är bra då man är ungefär lika känslig där som på stjärten.

En självklar regel är att man tillfoga aldrig någon annan mer smärta än vad man är mer än villig att ta emot själv.

Ge fan i bambu, blompinnar och liknande då dessa lätt går av och blir jävligt vassa och också ge stickor som fastnar och ger infektioner och skit. Det är riktig rotting och välskött rotting som gäller gäller om man vill leka skolaga.

Finns också smiskpinnar i plast som är lättskötta och riktigt roliga i välsorterade leksaksaffären. Dessa ger ingen djup smärta men ett sting med riktigt bra bett.

Lycka till och smiska lungt.

Men man har ju väldigt olika nivåer på viljen grad av smärta man njuter av/tål, så jag ser inga problem att ge någon mer smärta än vad man själv tål, så länge mottagaren uttrycker att de vill ha det så.

Annars mycket bra tips, ska kolla in henne på youtube.
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 00:26:12 följande:

Finns ingen absolut sanning men för mig är det ett självklart krav att man är berädd att ta emot minst lika mycket som man ger. Skulle personligen de gånger jag leker som bottom aldrig leka med någon som inte leker på det sättet.

Jag förstår helt vad du menar, och är ju en sund tanke i sig, men blir ju tråkigt för den som tar emot om det blir väldigt låg nivå på det iom att den som piskar inte alls tål mycket.

I mitt fall är jag helt ointresserad av att bli piskad själv, förstår faktiskt inte grejen med det.

Men min fru älskar det, så jag lär mig, och vi utforskar tillsammans vilken nivå som är lagom.
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 00:51:34 följande:

Som sagt ingen absolut sanning och fungerar det för er så är det helt ok. Nu vet jag inte hur ni leker men om ni besöker klubbar och leker med andra så kommer du dock inte i närheten av min stjärt.

Är självklart lite färgad av att vara switch. Absolut inte undergiven men i perioder rejält masochistisk. Har trots att jag inte är undergiven gjort rätt många timmar på golvet för att sätta mig in i hur det är och måste säga att det gett mig insikter som jag är övertygad gör mig bättre och tryggare i min roll som top. Samma sak när jag skaffat någon ny leksak eller hittat på något nytt hyss så testar jag alltid på mig själv eller låter någon kunnig person testa på mig innan jag utsätter någon bottom. I dessa fall handlar det inte om min njutning utom om att skapa trygghet för mig och min bottom i att kärringen vet vad hon gör.

Ja, om vi gick på klubb och skulle ha den här typen av sex är det ju en helt annan grej, helt klart.

Vi har i princip bara denna typen av sex med varandra, vid nått tillfälle på en sexfest var det ett lite mer erfaret par som fick smiska frugan och hon fick testa på lite olika saker.

Jag är som sagt egentligen rätt ointresserad även av att ge, men gör det på min fru då det ger henne väldigt mycket, men att smiska andra hoppar jag helst över, ock koncentrerar mig på andra aktiviteter.
  • LuciferIV
    HasseA skrev 2019-08-06 08:30:05 följande:

Bra tips i tråden.

Det står redan ovanför, men jag tänkte ändå tydliggöra det: med en flogger slår man helt annorlunda mot hur man slår med "en pinne" (oavsett material). En pinne/ridspö/slickepott/paddel kan man ju slå "rakt mot" med, tex mot rumpan. Men med en flogger behöver man slå så att det liksom blir som örfilar, så att slagen liksom "vispar förbi", så att man tex slår som i åttor eller cirklar (som sagts tidigare - jag bara tänker att en nybörjare kanske inte ens insåg vad som avsågs).

Detta gör att i alla fall jag tycker att en flogger är svår att börja med, för det är svårt för den som slår. Dessutom passar det bäst om mottagaren står upp, men det är inte alltid det passar mottagaren - min fru vill tex ligga på mage, då är en flogger svår att använda. Det är också så att ändarna på floggern gärna snärtar runt tex rumpan, och då där träffar väldigt hårt och vasst, om man inte lyckas slå helt perfekt.

Om båda är nybörjare skulle jag nog rekommendera ett långt skohorn i plast, eller en lite större slickepott (det finns de med lite större "huvud", i lite mjukare plast). Och väldigt viktigt är ju att huden efter ett antal (=många) lättare slag, vänjer sig att tåla hårdare och hårdare slag.

Bra ovanför även om stoppord. Min åsikt är för övrigt att man inte alls alltid behöver ett stoppord. Om min fru säger "Aj," eller "stopp" eller "vänta", så gör jag så. Vi har inget alls i våra lekar att hon ligger och skriker "Sluta!", och jag bara fortsätter ändå, för att hon nog inte menar det. Och som tidigare sagts: om någon måste använda ett stoppord, då har ju inte den som ger smisk (eller vad den än gör) kunnat läsa tecknen, och hålla sig inom de ramar som den mottagande vill ha. Det är ju en stor del av det hela, att hålla sig inom det som mottagaren vill - även om man ligger precis på gränsen.

Men om mottagaten inte vet sin gräns, och man är överens om att testa gränserna, så kommer man någonstans att högst troligt att gå över gränsen lite.

Det kommer ju att ta några gånger innan man hittar vart gränsen går, och den kan dessutom både ändras och variera ifrån gång till gång.
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 09:46:04 följande:

Min absoluta uppfattnig i det fallet är att man har aldrig under några omständigheter rätt att gå över gränsen. I lekar som till 100 % bygger på förtroende och tillit har man som top inte råd att bryta det förtroende man fått att förvalta. Är man det minsta osäker så avstår man och avvaktar tills man lärt sig att läsa in bättre. Ett förtroende tar tid att bygga men kan gå på delar av en sekund att rasera. Motagaren vet väldigt sällan sin gräns det är min uppgift som top att genom kroppsspråk, andning, blick och liknande hitta den gränsen och den gränsen är självklart olika från gång till gång. Att vara top är ett stort ansvar och inga friheter man har rätt att ta sig.

Tror vi diskuterar lite olika saker här, jag syftar på hur hårt man tex kan använda piskan.

Man ökar en aning hela tiden tills hon tycker att det antingen känns tillräckligt eller lite för mycket.

Är ju omöjligt innan att veta om det blir anings för hårt.

Vi har kommit överens om att flytta gränserna små små steg i taget, tills vi hittar var det känns allra mest upphetsande för henne. Skulle vi nån gång råka gå lite över så backar vi bara igen.

Det är ju trots allt hennes grej, och hennes sexualitet och njutning vi fokuserar på, så hon är fullt medveten om att går man ut på okänd mark så kan man inte heller förutse allting i förväg.
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 10:29:51 följande:

Kan tillägga att min uppfattning som kan tyckas väldigt stelbent och regid grundar sig dels på många års funderingar runt etik och moral gällande BDSM plus att jag som betydligt yngre gjorde misstaget att tolka min Masochism som undergivenhet och har som betydligt yngre och mycket osäkrare haft en hel del sessioner med så kallade dominanta som ville testa var mina gränser gick och det är sessioner som jag i dag inte klassar som annat än rena övergrepp även om det då kallades för att testa och flytta gränser.

Men då gissar jag att det inte var med personer du hade ett långvarigt förhållande med?
  • LuciferIV
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-06 11:13:42 följande:

Nu hoppas jag att du skämtar. Skulle någon av mina lekkamrater nämna tanken på att det skulle var ok att passera min gräns med så lite som delar av en millimeret så är det självklart slutlekt med personen i fråga.

Nu är det ju hennes grej helt och hållet, du missförstår helt vad jag skriver.

Det är HON som vill att jag ska testa hennes gränser. Det är INTE jag som går igång på det.

Jisses vilka växlar ni drar på det här.
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 11:20:49 följande:

Rätt korta relationer men ser det inte som relevant. Min gräns är min gräns och den är okränkbar oavsett om vi känt varandra i 5 minuter eller 50 år.

Men man är normalt lite tryggare med någon man lebt med i 50 år än nån man träffade för 5 minuter sen, eller hur.
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 11:00:16 följande:

Jag ryser av obehag när jag läser detta, så gör man inte i min värld.

Ok, men nu är det ju inte riktigt samma typ av BDSM du sysslar med som vi gör, av det du beskriver är det betydligt hårdare i din värld. Tror knappt det vi sysslar med räknas som BDSM faktiskt.

Jag kan naturligtvis gör det enkelt och bara strunta i det, då det helt och hållet är hennes grej, skulle inte sakna det en sekund om hon skulle ändra sig.

Men nu är det så att hon verkligen gillar den typen av sex, och då jag gillar att se henne upphetsad och nöjd, så är det helt ok för mig att ge henne det, och vi utforskar det tillsammans.

Du liksom stina läser in grejer som inte finns, och verkar tro att jag bara helt struntar i vad min fru tycker och bara kör mitt eget race, men så är det absolut inte.

Vi har långa samtal innan om vad vi ska testa, hur hon ska visa när det är lagom, osv.

Vi har synnerligen bra kommunikation, och om det är någon som är mån om att inte utsätta någon för nått obehagligt så är det jag, men det som ni verkar ha svårt att förstå är att när man ska testa lite nytt är det omöjligt att veta på förhand exakt vart gränsen går, utan den får man hitta tillsammans.

Det är jag som bromsar och hon som pushar på.
  • LuciferIV
    Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-06 11:52:03 följande:

Vad har det för betydelse. Kan man inte läsa mig till fullo så tar man det helt enkelt jävligt vackert tills man lärt sig att läsa av. Mina gränser flyttas inte för att känt varandra länge.

Nu lägger vi ner detta innan jag kommer att bli otrevlig för nu är jag rejält irriterad.

Jo, men du läser ju in vad du vill i det jag skriver.

Vi FLYTTAR inte några gränser, vi UTFORSKAR var de går.

Varför får du för dig att jag inte kan läsa av henne?

Skiter högaktningsfullt i om du blir irriterad för att du inte begriper vad jag skriver.

Du brukar skriva vettigt, men nu är du ju bara dryg och håller på med översittarfasoner.

Tack och hej!
  • LuciferIV
    EnAnonumius skrev 2019-08-08 10:20:00 följande:

Nej vi talar inte om "optimal stimulans".

Du tolkar in väldigt mycket, snudd på övertolkar in, något inte finns i min text, och inte i killens text heller.

I min värld så är det skillnad på att "flytta gränserna i små steg i taget för att ta reda på exakt var den den övre gränsen går" och "flytta gränserna för att pusha något att gå över sin övre gräns".

Du får tänka på att den killen som var inne, som du svarade, är nybörjare, han var väldigt tydlig med just detta att han ny om man lusläser, i stället för att skumläsa, hans inlägg. Alla som är nya, har ju knappast koll på vilka terminologier man skall använda heller alltid. Dessutom vi som sysslat ett tag är ju inte heller alltid överens mellan varandra om hur och vad man skall uttrycka, och hur det skall utövas, alla är olika. I stället för att "skälla" (observera fnuttarna) på honom så kan du, som är "gammal i gemet" hjälpa killen i stället.

Alla nybörjare har en sak gemensamt, prova sig fram och kolla "vad går den övre gränsen". Försök att backa bak i tiden, du var ju också nybörjare en gång i tiden. Det kan du ju knappast neka till. Kunde du redan som nybörjare veta exakt till 100% vad dina gränser gick?  Eller fick du göra som alla andra nybörjare, prova sig fram testa etc etc, för att se vad din övre gräns gick? Reflektera och tänk tillbaka nu innan du svara.

Han var ju dessutom tydlig med att berätta att han har långa samtal innan om vad hon ville testa på. Och han och hans fru är överens om att de skall "skynda långsamt" (ta små steg i taget fram till de hittat hennes övre gräns".

Tack, du förstår precis vad jag syftar på!

Tror också att BDSM-proffsen här inte riktigt inser att alla inte är med på deras terminologi, och vi pratade om olika saker.

Optimal stimulans tycker jag låter som en rätt bra beskrivning faktiskt, för det är det vi gör.

HasseA beskrev det också väldigt bra, nån liten klapp med paddeln eller ett nyp i bröstvårtan kommer att bli aning för hårt, förstår inte heller hur man ska kunna veta det innan man provat.
  • LuciferIV
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-06 13:56:26 följande:

Jag förstår vad det är du försöker säga men i min värld fungerar det inte så.

Spelar ingen roll om det handlar om några lekfulla rapp med en lakritsrem eller om det är scarification med skalpell eller branding med brännjärn vi talar om. Det är en för mig en djupt rotat syn på gränser och respekt mot mina lekkamrat att man helt enkel inte kan tänka att det är ok att passera gränsen för att få reda på var den är.

För mig är det ett fruktansvärt respektlöst sätt att se på sin relation till sin bottom.

Vi kommer inte att komma vidare i detta då jag har en uppfattning i detta fall som är helt orubblig. Det handlar om hur jag ser på mitt ansvar som top och på hur jag visar respekt mot min bottom inte bara i handling utan också i tanke och synsätt.

Jag skulle å andra sidan aldrig få för mig att kalla min fru för bottom heller, det tycker jag är respektlöst.

Får man fråga hur man vet vilken nivå man tycker är lagom, iom att man tydligen ska känna till den i förväg innan man provat?
  • LuciferIV
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-08 15:08:17 följande:

Nu tror jag vi har en ny begreppsförvirring på gång.

Jag kallar självklart mina lekkamrater för förnamn och inget annat.

Top och Bottom är en benämning på vilken roll man har i leken. Många kallar det för Dominant och Undergiven. Tycker dock att Top och Bottom är bättre då det ger utrymme för en bredare syn på vad som kan ingå i leken. En Sadist behöver inte vara Dominant och en Masochist behöver inte vara Undergiven.

Hur man närmar sig gränsen är självklart på samma sätt som jag gör när jag kör motorcykel på bana. Man närmar sig gränsen med försiktighet och känner in hur det reagerar och när det börjar kännas svajigt så lugnar man sig. Man kör självklart inte på och tänker att det är ok att köra av banan för att lära sig var gränsen går.

Kul att du nämde barnkörning med mc, har sysslat mycket med det tidigare i livet, och precis som du beskriver, så ökar man tempot långsamt, så även om det går lite för fort, så kör man inte omkull, utan kan hantera. Man försöker inte sänka sin varvtid med 10 sekunder ifrån ett pass till ett annat.

Och precis så gör vi när vi kör lite dominanslekar.

Så tror vi bara missförstått lite varandra tidigare, ordet gräns har uppenbart olika betydelser och innebörd beroende på vem man pratar med.
  • LuciferIV
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-08 17:00:30 följande:

Så är det absolut.

Smiska lungt och ta hand om varandra.

Absolut!
  • LuciferIV
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-08 17:25:36 följande:

Bara ett litet tips på hur man kan öka spänning och stimulans utan att behöva öka den egentliga smärtförnimelsen. Låt bottom duka fram och göra klart lekplatsen enligt onskemål. Låt sedan bottom vänta en bra stund och bygga upp en inre bild av vad som komma skall. Kan ofta vara minst lika tuft som att få smisk. Vill man kan man göra det ännu värre genom att be bottom tillverka sin egen piska av tvättlina eller liknande eller plocka sitt eget björkris.

Den har vi kört nån gång, eller en liknande i vart fall. Funkade jättebra!

Superbra tips med egentillverkad piska, det kan nog funka jättebra!

Tack!
Svar på tråden Tips på piska