Inlägg från: Anonym (Kåta Stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kåta Stina)

Tips på piska

Anonym (Swing for fun) skrev 2019-08-05 23:26:00 följande:

Om jag skulle bli tvingad att välja en enda piska att leka med så skulle det det bli en inte allt för lång flogger. 40 cm kardeler eller liknad och kanske 25 eller 50 kardeler.

En flogger är underbart flexibel. Allt från att bar låta den smeksamt leka över kroppen till ett rejält bett. Kolla gärna in Morgan Thorne och hennes Youtube-kanal där hon visar teknik och vad man måste tänka på med var det är ok att piska och hur man bygger upp en bra session med uppvärmning, faser med växlande intensitet och Cole down.

Man skall inte heller förakta en ridpiska från en ridsportaffär elle var för inte ÖB. Så kort som möjligt är bra för att ha kontroll. Ju bredare flärp desto snällare.

En stekspade eller en slev kan man ha mycket skoj med.

En klar fördel att man som smiskare börjar att smiska kuddar för att få till träffsäkerhet. Brukar ge rådet att när du kan träffa minst 100 gånger exakt där du tänkte träffa så har du så gar du kvalificerat dig till att med försiktighet och förstånd öva på en annan människa.

Man skall givetvis också testat på sig själ så man vet hur det känns. Insida handled och vad är bra då man är ungefär lika känslig där som på stjärten.

En självklar regel är att man tillfoga aldrig någon annan mer smärta än vad man är mer än villig att ta emot själv.

Ge fan i bambu, blompinnar och liknande då dessa lätt går av och blir jävligt vassa och också ge stickor som fastnar och ger infektioner och skit. Det är riktig rotting och välskött rotting som gäller gäller om man vill leka skolaga.

Finns också smiskpinnar i plast som är lättskötta och riktigt roliga i välsorterade leksaksaffären. Dessa ger ingen djup smärta men ett sting med riktigt bra bett.

Lycka till och smiska lungt.

Morgan Thorne är lite av en husguru så det är ett bra tips. Väldigt kloka funderingar runt Stoppord och hur man bygger självförtroende i sin roll som top. Håller med om att en bra och välbalanserad flogger är perfekt i många fall. Undvik billiga varianter från vanliga sexshopar utan lägg till lite och handla från en butik som kan BDSM. Låt bli allt som säljs som 50 shades för det är bara skräp som i bästa fall fungera som väggprydnad.

Man behöver inte alls börja med dyra handgjorda grejer men när det gäller floggers och single tails så gäller den gamla sanningen att man får det man betalar för. Ridpiskor däremot är bättre i affärer för hästfolk än i leksaksaffären för vuxna.

Emila Hawk har en del matnyttiga tips. Speciellt om man går vidare till Florentinsk flogging som är en personlig favorit. Florentinskt är två floggers samtidig och är inte så svårt som man kan tro men kan bli riktigt trevlig för mottagaren. Ger en intensiv upplevelse utan att man behöver piska sin bottom helt blodig.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Anonym (Slav under upplärning) skrev 2019-08-05 23:46:24 följande:

Va tvungen att söka på vad en flogger va. Då va jag inne på rätt spår då det va en sådan jag tänkte mig. Tack!

Och tack för all viktig info. Är det något mera vi nybörjare ska tänja på?

Det självklara rådet är att prata och att inte ha så himla bottom. Ta det lungt och öka försiktigt och lär er hur ni fungerar. För mig är det ögon, kroppsspråk och andning som är viktiga för att känna in hur min bottom mår.

Sedan skall man inte glömma bort att ha skoj under resan.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-06 00:08:04 följande:

Det självklara rådet är att prata och att inte ha så himla bottom. Ta det lungt och öka försiktigt och lär er hur ni fungerar. För mig är det ögon, kroppsspråk och andning som är viktiga för att känna in hur min bottom mår.

Sedan skall man inte glömma bort att ha skoj under resan.

På tal om att ha skoj. Kommer osökt att tänka på ett inslag på Fråga Olle om ett par som påstod sig ha lekt med BDSM i 10 år. Inslaget avslutades med att han skull smiska lite stjärt med en flogger.

Blev minst sagt komiskt att se honom smiska med en flogger som om det var en rotting använd av en amatör. Jag och flickvännen låg dubbelvikta av skratt. Lär er cirklar och åttor och gå sedan vidare till backhand och forehand med precision då har man en god grund. Jag sa er av en anledning då det aldrig skadar att som bottom veta vad det handlar om plus att det är inte helt ovanlig att kvinnor som börjar som bottom går vidare till att bli switsh eller rent av ren top som min flickvän. Plus att det är förbaskat kul att leka och träna tillsammans utan att gå vidare till en session utan som lite skoj innan kvällsmaten eller liknande.
  • Anonym (Kåta Stina)

Delar din uppfattning men med ett litet tillägg. Jag vet att min flickvän utan problem skull ta emot minst dubbelt det hon ger mig även om hon inte skulle njuta av det men berädd att ta emot är hon utan tvekan.

Nu är det dock länge sedan hon själv fick smaka på. Långt innan vi träffades men på den tiden var hon enligt vad jag fått höra en riktig så kallad pain slut.

För mig är det en stor trygghet att hon har upplevt min situation även om det är historia nu

För min del tar jag långt mycket mer än jag ger.

Rätt naturligt då jag stundom också är en pain slut men ger ganska lite smärta. Är mer för förnedring och lydnad som top.

Kan vara läge att inflika att självklart har man som top samma rätt att sätta sina gränser för vad man vill göra som en bottom har.

• Anonym (Kåta Stina)

Lite of topic men ändå inte helt.

Som ni redan upptäckt är de egna händerna fantastiska redskap. Personligen föredrar jag att inte använda den teknik som man ofta ser på film det vill säga att med öppen hand mer klatch rumpan utan jag föredrar att slå distinkt och gärna stanna kvar med handen på rumpan under någon del av en sekund. Dels känner jag bättre hur jag träffar och hur jag fått igång blodflödet och värmt upp så att det är läge att kanske blanda in lite andra redskap.

Ger också en bättre kontakt och en intimare känsla.

Klokt att i omgångar också växla mellan redskap och handsmisk dels för att känna in men också för att skapa intimitet.

Även här finns det lite olika skolor och jag känner flera som istället använder handskar och minimalt med kroppskontakt lite för att objektifiera och förminska sin bottom. Idén bakom detta är att alla former av kroppskontakt är att se som en belöning som bottom i det läget inte förtjänat.

Så vill inte jag leka. Jag vill leka intimt och nära och verkligen känna min bottom.

Det som också kan vara svårt när man är ovan är att veta hur nära gränsen man ligger. Ett sätt som jag tycker fungerar bra är att väldigt kort som top bara säga siffra. Och då får bottom lika kort graders från 1 till 10 hur nära gränsen man ligger.

I början tycker jag att man absolut skall använda Stoppord även om jag alltid har som mål att man skall känna sig så trygga med varandra att man känner att det är en överspelad period i relationen.

Stoppord har en del problem då det kan ge en falsk trygghet som man bör vara medveten om.

Ett bra tips om man använder Stoppord är att utöka färgskalan från standard gult och rött och kanske lägga till grönt och blått. Grönt om man som bottom känner att topen börjar tveka och kanske känner sig lite osäker på läget. Då säger man grönt som tecken på att det är helt ok du kan fortsätta. Och blått betyder sluta mesa jag tål mycket mer. Skall använda med förstånd men kan vara ett bra sätt att som bottom hjälpa sin top att bygga trygghet utan för mycket verbal komunikation som förtar magin och ofta ger en känsla toppning från botten.

Klokt att prova sig fram och känna vad som fungerar bäst just för er.

Personligen tycker jag att man så ofta som det är möjligt skall låta bottom räkna och också tacka då det tvingar bottom att vara närvarande. Klokt också att växla mellan att bara räkna och att ibland tala om i förväg vad som väntar i antal och också växla mellan att räkna upp och att räkna ner. Det håller bottom lite på tå och tvingar till ännu högre närvara. Är också en bra indikator på hur bottom mår egentligen då svårigheter med koncentration kan vara ett tecken på att det är något på gång.

Variation är också bra då hjärnan gärna letar mönster och förbereder sig på det som komma skall så variera och försök överraska så kan man få önskad stimulans utan att behöva göra köttfärs av sin bottom.

Det är trots allt stimulansen man vill åt, det är inte hur många och hårda slag man tål som är grejen.

Där bör man också vara medveten om att många bottom sätter en ära i att tåla mycket så man har som top ett stort ansvar i att inte låta det eskalerar och hur roligt det än är att leka är det klok att lägga in lekfria veckor ibland då man annars riskerar att ganska snabbt bygga upp en osunt hög smärttröskel.

• Anonym (Kåta Stina)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 10:40:01 följande:

Tror vi diskuterar lite olika saker här, jag syftar på hur hårt man tex kan använda piskan.

Man ökar en aning hela tiden tills hon tycker att det antingen känns tillräckligt eller lite för mycket.

Är ju omöjligt innan att veta om det blir anings för hårt.

Vi har kommit överens om att flytta gränserna små små steg i taget, tills vi hittar var det känns allra mest upphetsande för henne. Skulle vi nån gång råka gå lite över så backar vi bara igen.

Det är ju trots allt hennes grej, och hennes sexualitet och njutning vi fokuserar på, så hon är fullt medveten om att går man ut på okänd mark så kan man inte heller förutse allting i förväg.

Nu hoppas jag att du skämtar. Skulle någon av mina lekkamrater nämna tanken på att det skulle var ok att passera min gräns med så lite som delar av en millimeret så är det självklart slutlekt med personen i fråga.
  • Anonym (Kåta Stina)
    LuciferIV skrev 2019-08-06 11:50:54 följande:

Ok, men nu är det ju inte riktigt samma typ av BDSM du sysslar med som vi gör, av det du beskriver är det betydligt hårdare i din värld. Tror knappt det vi sysslar med räknas som BDSM faktiskt.

Jag kan naturligtvis gör det enkelt och bara strunta i det, då det helt och hållet är hennes grej, skulle inte sakna det en sekund om hon skulle ändra sig.

Men nu är det så att hon verkligen gillar den typen av sex, och då jag gillar att se henne upphetsad och nöjd, så är det helt ok för mig att ge henne det, och vi utforskar det tillsammans.

Du liksom stina läser in grejer som inte finns, och verkar tro att jag bara helt struntar i vad min fru tycker och bara kör mitt eget race, men så är det absolut inte.

Vi har långa samtal innan om vad vi ska testa, hur hon ska visa när det är lagom, osv.

Vi har synnerligen bra kommunikation, och om det är någon som är mån om att inte utsätta någon för nått obehagligt så är det jag, men det som ni verkar ha svårt att förstå är att när man ska testa lite nytt är det omöjligt att veta på förhand exakt vart gränsen går, utan den får man hitta tillsammans.

Det är jag som bromsar och hon som pushar på.

LuciferIV skrev 2019-08-06 11:50:54 följande:

Ok, men nu är det ju inte riktigt samma typ av BDSM du sysslar med som vi gör, av det du beskriver är det betydligt hårdare i din värld. Tror knappt det vi sysslar med räknas som BDSM faktiskt.

Jag kan naturligtvis gör det enkelt och bara strunta i det, då det helt och hållet är hennes grej, skulle inte sakna det en sekund om hon skulle ändra sig.

Men nu är det så att hon verkligen gillar den typen av sex, och då jag gillar att se henne upphetsad och nöjd, så är det helt ok för mig att ge henne det, och vi utforskar det tillsammans.

Du liksom stina läser in grejer som inte finns, och verkar tro att jag bara helt struntar i vad min fru tycker och bara kör mitt eget race, men så är det absolut inte.

Vi har långa samtal innan om vad vi ska testa, hur hon ska visa när det är lagom, osv.

Vi har synnerligen bra kommunikation, och om det är någon som är mån om att inte utsätta någon för nått obehagligt så är det jag, men det som ni verkar ha svårt att förstå är att när man ska testa lite nytt är det omöjligt att veta på förhand exakt vart gränsen går, utan den får man hitta tillsammans.

Det är jag som bromsar och hon som pushar på.

Jag förstår vad det är du försöker säga men i min värld fungerar det inte så.

Spelar ingen roll om det handlar om några lekfulla rapp med en lakritsrem eller om det är scarification med skalpell eller branding med brännjärn vi talar om. Det är en för mig en djupt rotat syn på gränser och respekt mot mina lekkamrat att man helt enkel inte kan tänka att det är ok att passera gränsen för att få reda på var den är.

För mig är det ett fruktansvärt respektlöst sätt att se på sin relation till sin bottom.

Vi kommer inte att komma vidare i detta då jag har en uppfattning i detta fall som är helt orubblig. Det handlar om hur jag ser på mitt ansvar som top och på hur jag visar respekt mot min bottom inte bara i handling utan också i tanke och synsätt.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Giftskåneman skrev 2019-08-06 13:42:53 följande:

Ridspö är att föredra framför piska, ska du ha piska välj en 9 svansad katt

Nja det beror på vad du menar med en 9 svansad katt.

Menar du det som felaktigt kallas för det i leksaksaffär så kan jag till viss del förstå hur du tänker.

Talar vi om en riktig 9 svansad katt så är det inget för en nybörjare.

Ett fruktansvärt redskap som kommer att dra blod och orsaka rejält med smärta och den är för engångs bruk, inte ens för personligt bruk då blod utan tvekan kommer att fastna i knutarna och obenhörligen ge upphov till infektioner och skit om den används vid fler än ett tillfälle.

Enligt tradition så skall också den som den används på tillverka den.

Har testat att ta emot, men det ligger långt över den gräns jag har för vad jag kan tänka mig att använda mot en bottom
  • Anonym (Kåta Stina)
    Giftskåneman skrev 2019-08-06 14:15:33 följande:

Den jag syftade på är den med korta tunna remmar utan blykulor och krokar.

Långa piskor är mycket svåra att hantera, men ridspö och niosvansad katt är lätt att hanteta i sovrummet.

Då förstår jag vad du menar.

För mig är en niosvansad katt något helt annat.

Ett gammalt tortyr och bestraffningsredskap gjort av grov båttross med nio kardeler och knutar.

Inget man leker med utan stor kunskap i det man gör.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Giftskåneman skrev 2019-08-06 14:28:36 följande:

Undrar om det inte var engelska marinen som uppfann den för att straffa soldater med som försökte göra myteri på krigsskeppen.

Den ursprunliga var livsfarlig, inget som man hade som mysigt förspelsredskap i stugorna.

Skall låta det vara osagt om det var just engelska marinen men helt klart så så har dom ett marint ursprung. Har en på väggen hemma som dekoration och en som ligger i en låda som ett minne från en lite speciell kväll i en lada i Skåne.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Tukt skrev 2019-08-06 14:37:15 följande:

Det finns nog rätt mycket begreppsproblem med olika pisknamn. 

Och om man tillexempel bestämmer sig för en quirt, som är en rätt enkel piska att hantera, så kan den i sig komma i så många former och kvaliteter att det är natt och dag när huden sedan ska få sitt.

Helt rätt därför är det viktigt att vara lite tydlig.

För mig är inte en ursprunglig katt så himla konstig men kräver stor respekt. Skulle som sagt aldrig använda en mot någon men har testat att ta emot vid ett antal tillfällen. För mig är en niosvansad katt inte mycket konstigare än en lång oxpiska som också kräver att man vet vad man gör. Finns så många olika grader och nivåer att leka på. Det viktiga är att man respekterar varandra och också har den kunskap och förmåga som krävs.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Giftskåneman skrev 2019-08-06 14:41:12 följande:

Du blev bunden där och blev visad 9 svansad kattens fasa?

Enkelt utrykt så var det så.

Skall förmodligen inte jämföras med den bestraffning som sjömän fick men blod blev det och kändes det gjorde det.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Giftskåneman skrev 2019-08-06 14:43:23 följande:

Du blev bunden där och blev visad 9 svansad kattens fasa?Ja, jag syftar på den, enkelt uttryckt har 9 halvmeterlånga läderskosnören

Har gjort den typen med tvättlina och elkablar också lite beroende på vad man vill uppnå.

Varianten med tvättlina är rätt praktisk om man skall ut och resa. Ofta finns det någon liten lokal butik som har vad man behöver och sedan är det bara att kasta när man åker hem.
  • Anonym (Kåta Stina)
    Giftskåneman skrev 2019-08-06 15:02:45 följande:

Nu i efterhand, vad har du att säga om det? Vill du hellre pma är det ok då det inte är detta tråden handlar om ju.

Inte mycket att tillägga. Inget man gör varje dag men som med cold caning tjänar det sitt syfte vid speciella tillfällen.
  • Anonym (Kåta Stina)
    LuciferIV skrev 2019-08-08 14:33:49 följande:

Jag skulle å andra sidan aldrig få för mig att kalla min fru för bottom heller, det tycker jag är respektlöst.

Får man fråga hur man vet vilken nivå man tycker är lagom, iom att man tydligen ska känna till den i förväg innan man provat?

Nu tror jag vi har en ny begreppsförvirring på gång.

Jag kallar självklart mina lekkamrater för förnamn och inget annat.

Top och Bottom är en benämning på vilken roll man har i leken. Många kallar det för Dominant och Undergiven. Tycker dock att Top och Bottom är bättre då det ger utrymme för en bredare syn på vad som kan ingå i leken. En Sadist behöver inte vara Dominant och en Masochist behöver inte vara Undergiven.

Hur man närmar sig gränsen är självklart på samma sätt som jag gör när jag kör motorcykel på bana. Man närmar sig gränsen med försiktighet och känner in hur det reagerar och när det börjar kännas svajigt så lugnar man sig. Man kör självklart inte på och tänker att det är ok att köra av banan för att lära sig var gränsen går.
  • Anonym (Kåta Stina)
    LuciferIV skrev 2019-08-08 16:57:12 följande:

Kul att du nämde barnkörning med mc, har sysslat mycket med det tidigare i livet, och precis som du beskriver, så ökar man tempot långsamt, så även om det går lite för fort, så kör man inte omkull, utan kan hantera. Man försöker inte sänka sin varvtid med 10 sekunder ifrån ett pass till ett annat.

Och precis så gör vi när vi kör lite dominanslekar.

Så tror vi bara missförstått lite varandra tidigare, ordet gräns har uppenbart olika betydelser och innebörd beroende på vem man pratar med.

Så är det absolut.

Smiska lungt och ta hand om varandra.
  • Anonym (Kåta Stina)
    LuciferIV skrev 2019-08-08 17:07:01 följande:

Absolut!

Bara ett litet tips på hur man kan öka spänning och stimulans utan att behöva öka den egentliga smärtförnimelsen. Låt bottom duka fram och göra klart lekplatsen enligt onskemål. Låt sedan bottom vänta en bra stund och bygga upp en inre bild av vad som komma skall. Kan ofta vara minst lika tuft som att få smisk. Vill man kan man göra det ännu värre genom att be bottom tillverka sin egen piska av tvättlina eller liknande eller plocka sitt eget björkris.
  • Anonym (Kåta Stina)
    LuciferIV skrev 2019-08-09 01:05:35 följande:

Den har vi kört nån gång, eller en liknande i vart fall. Funkade jättebra!

Superbra tips med egentillverkad piska, det kan nog funka jättebra!

Tack!

Finns en hel del kul som man förmodligen redan har hemma. Lite OT men klädnypor kan man ha mycket skoj med. Inte bara genialt och bröstvårtor. Örsnibbar kan var riktigt skoj. Tänk bara på eventuella örhängen samt att det känns när man sätter dit men det är när man tar bort och blodet kommer tillbaka som det händer grejer. Så börja med kort tid och när man vet gränsen så kan dom sitta länge och är det en bottom som tål lite så slår man bort klämman.

Blandar man in ren sexuell stimulans kan eltandborste och elvisp vara bättre än vanliga sexleksaker. I fallet med elvisp så självfallet behåller man ett par tajts eller liknande på.

Finns så mycket roligt man kan göra.

Även stearin är skoj och man behöver absolut inte köpa dyra specialljus. Vanliga fungerar jättebra bara man ökar avståndet så det hinner svalna av innan det träffar kroppen. Grundtips börja med betydligt längre avstånd än man tror och sedan jobba sig närmare och närmare tills man har rätt nivå. Jag testar alltid på mig själv och jag låter alltid min eller lekkamratens hand eller arm skydda bröstvårtor och annat känsligt.

Värt att tänka på även när man piskar bröst och liknande skapa marginal med att skydda med egna eller lekkamratens mindre känsliga kroppsdelar. Specielt viktigt om det finns pearcingar. Man vill inte fastna i en pearrcing med en piska eller liknande. Har tyvärr sett detta på klubbar vid ett par tillfällen och det är för att uttrycka sig milt inte kul för någon.

Klokt också om man piskar bröst att låta lekkamratens titta uppåt. Ger några extra cm i marginal för ansiktet. För där vill man inte träffa. Gör dels väldigt ont och det ger lite sociala problem när man skall förklara märken.

På tal om märken så är det ofta en bra idé att smörja med liniment efter avslutad lekstund då märken försvinner lite fortare på grund av ökad genomströmning.

Fanns en anledning tiil att man på vissa hälsokostaffärer kallade Lectraderm för hustrumisshandlarsalva.
  • Anonym (Kåta Stina)

Ett litet halvt OT tips.

Om man som jag åker rätt mycket tåg och buss samt övernattar på hotel får man rätt ofta problem med hur man skall frakta piskor, floggers, rotting med mera. Sticker oftast ut om man försöker packa i ryggsäckar och mindre resväskor och liknande.

Det som fungerar fantastiskt bra är väskor avsedda för fiskespön och liknande. Går jättebra att lasta på bussar och kliva in på hotell utan allt för konstiga blickar enda problemet är när det kommer fram någon fiskeintresserad och vill börja prata men det är ett mindre problem än blickar och viskningar när det sticker ut ridpiskor och liknande ur ryggsäcken.

I övrigt så tänk på att var rädd om grejerna. Kan kännas lockande att bruka våld på en ridpiska eller liknande och böja den för att få plats i packningen. Gör inte det, stor risk att man tappar precission om man böjer en piska och minskad kontroll är det sista man vill ha. I möjligaste mån förvara piskor och liknande hängande. Om möjlig så köp alltid grejer med en hängögla eller liknande.

Svar på tråden Tips på piska