Stationär dator i vardagsrummet, okej eller inte?
Hade du varit okej med att din man/sambo köpte en stationär speldator som han placerade i ert vardagsrum?
Hade du varit okej med att din man/sambo köpte en stationär speldator som han placerade i ert vardagsrum?
Aldrig i livet att jag vill ha en stationär i vardagsrummet är mitt spontana svar. Huamej! Inte för någons skull.
Är man så spelkåt så in med skiten varsomhelst men inte i det gemensamma största rummet.
Eller kunde du ha svarat, men det fanns inte på kartan verkar det som.
Vill du göra ett nytt försök?
Eller kunde du ha svarat, men det fanns inte på kartan verkar det som.
Vill du göra ett nytt försök?
Min dator hörs inte alls i en normal vardagsljudbild, inte ens i hårt spelande så låter den direkt mycket.
Det är någon extremt enstaka gång den laddar upp fläktar på fullt som det kan låta lite.
Men inget en radio på lågvolym inte skulle störa ut.
Blev faktiskt förvånad första gången jag hörde den, och inte hörde nått.
För den jag hade före, den laddade sina fläktar mest hela tiden kändes det som.
Använder folk ens stationära datorer numera? Min man och jag har laptops som vi använder i vardagsrummet och lite överallt i huset. Jag skulle bli galen att tvingas sitta vid en stationär dator.
Använder folk ens stationära datorer numera? Min man och jag har laptops som vi använder i vardagsrummet och lite överallt i huset. Jag skulle bli galen att tvingas sitta vid en stationär dator.
Om vi snackar sambons stora speldator så nej tack. Då blir ju vardagsrummet plötsligt hans personliga spelrum. Inte sällan är skrivbordet belamrat med läskburkar och en massa sladdar till alla möjliga kontroller, dessutom. Det är fult och begränsar min möjlighet att använda vardagsrummet till sådant som vardagsrum brukar vara till för: Att umgås med vänner, läsa en bok i lugn och ro (klarar inte av att slappna av med allt klickande som kommer från spelandet), zappa på tv:n och så vidare.
Som tur är har min sambo inte heller några krav och förväntningar på att få ha den i vardagsrummet. I vårt förra boende (lägenhet) hade han den i sovrummet, och om han ville spela medan jag sov så spelade han tv-spel i vardagsrummet istället. (Spelkonsolen kan man gömma undan snyggt i tv-bänken.) Nu bor vi i hus och han har ett eget spelrum.
Däremot har vi en liten dator i skåpet i tv-bänken, utan skärm, som är ihopkopplad i tv:n, och så har vi ett litet trådlöst tangentbord och mus på hyllan under vardagsrumsbordet.
Om du läser i tråden i stället, så kommer du att se att du har svar på din fråga du ställer här.
Men om du är för lat att läsa minst den sista sidan i denna tråden, så kan jag ge dig svaret.
Ja det finns folk som har stationära datorer, och ja det finns folk som behöver dem. Och vi som sitter vid en stationär dator tycker det är mycket bättre än att släpa runt på en laptop i hemmet överallt.
Bara för att du hellre vill ha laptop i stället för stationär dator, så du slipper att bli galen ( ), så är det ju ditt egna val, men i stället för att ställa en fråga i pur förvåning så kan du ju tänka så här; Människor är olika och har olika behov.
Kommer ihåg innan, och när man hade på datorn på natten.
Ofta för ladda nått, då vart man tvungen stänga dörren till sovrummet, ibland räckte inte ens det för det inte skulle störa.
Och sen när ett lager blev dåligt i GPU, då dånade det i dom vibrationerna :p
Faan vad skönt det är med en tyst dator och med tanke på hur det har varit.
Är man som mig och använde b.la Photoshop, och även 3d-renderings program så behöver man grafikkort där efter förutom då bra minne och CPU etc, då funkar inte laptop längre.
Självklart är du ursäktad..
Jag tipsar dig ta en kurs i Webbdesign, då får du lära dig både HTML-kodning och CSS, du kommer att upptäcka hur mycket mer man kan göra med webbdesign när du hantera det.
Jaha. Snackar vi teknik eller det motbjudande i att ha ett datorhelvete i vardagsrummet? ????
Nej fy fan. Räcker med att Tvn står och förfular.
det beror ju på vilken prestanda man köper.
Hellre en stationär dator än stationär fru i vardagsrummet.